Moottorisaha

Moottorisaha

1. Omistan metsätöitä varten
28
21%
2. Omistan polttopuuhuoltoa varten
71
53%
3. Omistan, raksatöihin
4
3%
4. En omista, mutta haluaisin omistaa
13
10%
5. En omista, arvostan hyötyliikuntaa
17
13%
6. En omista koska symboloi luonnon tuhoamista
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 135
abumatic
Viestit: 3109
Liittynyt: 18 Tammi 2006 09:44

Moottorisaha

Viesti Kirjoittaja abumatic »

Nyt sitten päästään asiaan 8)


Kom och ät konserverad gröt!
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Laitoin kakkoskohdan, joka oli kaikista lähinnä, muttei ihan oikein. Prikulleen oikein olisi: Yhdistys, jonka pj olen, omistaa moottorisahan puuhuoltoa varten. Saha on mulla säilytyksessä, joten melkein kuin omassa käytössä. :lol:

Kämppä kuluttaa puuta sen verran per vuosi, etten sitä ala käsin kihnuttamaan...

Edit: kun muutkin niin minäkin, eli saha on Husqvarna 41.
Viimeksi muokannut Louestaja, 09 Marras 2007 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
pena
Viestit: 1396
Liittynyt: 18 Tammi 2006 08:33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pena »

Onhan niitä, tällä hetkellä kaksikin käyttökuntoista. Mieluummin käytän mökillä sähkösahaa, vaikka sitä varten täytyykin käynnistää polttomoottorigeneraattori. Kaksitahtipärisijästä en pidä, varajärjestelmänä onkin pokasaha.
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Hankala oli valita, kun omistan yhden ketjusahan ja yhden risan moottorisahan, joka pitäisi kunnostaa. Kumpikin tosin lähinnä polttopuita varten.

Markku
Lunkentus
Viestit: 1316
Liittynyt: 25 Tammi 2006 06:51
Paikkakunta: Säkkilahden reservaatti

Viesti Kirjoittaja Lunkentus »

Saha on ja sitä käytetään omien poltto- ja tarvepuiden teossa.
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Sahoja on jokunen, ne kulkee milloin kenenkin lapsen puutalkoissa, eikä kukaan enää muista kenen ne on. Myös rakennushommissa käteviä, varsinkin sähkösahat. Puitakin tulee kaadettua jokunen per vuosi. Noita koivuja on pihassa liian kanssa, mutta se lopputyö oksien ja risujen kanssa on inhokkia, siksi ei tuu kaadetuksi kerralla kovin montaa.
Onhan se kivaa, kun on puita kotitarpeiksi, mutta siihen pätee sama kuin vaikkapa perunankasvatukseen, eli jos työlle laskee jotain arvoa, niin ostan kaupasta. Ei tartte koko kesää kitkeä, kastella, lannoittaa, muokata, ja lopuksi nahistuttaa niitä kun ei oo kunnon kellaria. Ainut ilo on ekat uudet potut :P
Jos ei noita liikalihovia koivuja tarttis muuten katkoa talon ympäriltä, ostaisin halot naapurin maanjusseilta, valmiiksi halottuina. 8) Ja kulkisin mettässä senkin ajan, mikä ny kuluu klapihommissa.
Kösteri
Viestit: 1437
Liittynyt: 12 Tammi 2006 17:55
Paikkakunta: ~100

Viesti Kirjoittaja Kösteri »

Nysse sitten paljastui meikäläisellä puheitten ja tekojen ristiriita. Konesaha on – mutta totanoin ei sillä ole pätkitty kuin valmiiksi kaadettuja leppärankoja. Ikihongat jätän rauhaan.

Entäs ittelläs, abu? Ja mikä taka-ajatus tässäkin kyselyssä taas on? 8)
abumatic
Viestit: 3109
Liittynyt: 18 Tammi 2006 09:44

Viesti Kirjoittaja abumatic »

Stihl 230C löytyy (sahan häätyy olla stiili, husku tai jonsereti). Ajattelin tutkailla paljonko joukosamme on käytännön viherpiipertäjiä, semmoinen taka-ajatus :roll:

Edit: ja on käytetty sekä raksa- että polttopuuhommissa. Tulevaisuudessa myös metsätöissä. Muuten mikä on käyttökelpoisin viilauslaite tällä hetkellä? Nimim. käsivaraltaviilaaja toisessa polvessa.
Kom och ät konserverad gröt!
rytty
Viestit: 128
Liittynyt: 19 Heinä 2006 17:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rytty »

Vanha 70-luvun husovarna löytyy, vuosia sitten vähän metsänhoitotöitä, nykyään klapeja mökillä sahailen. Paitsi että viime syksynä hukkui öljysäilön korkki. Toimiva peli, raskas kun mikä.

Vihreä olen monessa asiassa. Piipertäminen on sitten toinen juttu.
omat polut
Viestit: 4206
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Stihl 260, eli ammattisaha amatöörin harrastevälineenä, pientä metsänhoitoa, polttopuita ja tärkeää kuntoilua. Harkinnassa vielä pykälää järeämpi peli, tehoa ei ole ikinä liikaa:) Uutta ketjua teroitan vapaalla kädellä viilaten, purupiikin trimmaus rälläkällä ja vanhempaa ketjua halpis teroituskoneella, rankamettään välttää.
eräukko
Viestit: 1696
Liittynyt: 02 Elo 2006 11:28

Viesti Kirjoittaja eräukko »

Tuulivoimalla käyvä Partner ja bioöljyt.
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

Työpaikalla on Jonsered. Itseopeilla, tarpeen mukaan olen käyttänyt ja tähän saakka suhteellisen onnistuneesti.
Pari kertaa traktorilla avittanut kiinnijäänyttä sahaa.
Nykyisin lähinnä saunapuita tai muuten tilanteen mukaan.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Kösteri kirjoitti:Konesaha on – mutta totanoin ei sillä ole pätkitty kuin valmiiksi kaadettuja leppärankoja. Ikihongat jätän rauhaan.
:D Hyvä kun mikä.

Onhan noita parikin kappaletta, nimittäin sähköllä toimiva ja bensavehjekin. Perämettän tuulenkaatamia olen niillä pätkinyt osin klapeiksi ja osan olen jättänyt pölleiksi, jos vaikka ehtisi hirsilaavun tekemään joskus. Pärinäsaha ei ole kaksisessa kunnossa ja ollut vielä vähemmällä käytöllä kuin tuo toinen, joka on myös melko helpolla päässyt.

Yleensä ottaen olen allerginen moottorisahan äänelle, se kun ei useinkaan maisemalle tiedä hyvää.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Naapurisovun säilyttämiseksi katkon kotipihassa hankitut rangat ja sahalta ostamani sahauspinnat kiuasta, takkaa, leivinuunia, hellaa ja yläpalokattilaa varten Jonsered merkkisellä sähkösahalla.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Herrahuu
Viestit: 308
Liittynyt: 19 Tammi 2006 15:18

Viesti Kirjoittaja Herrahuu »

Jaa-a, moottorisahalla koti- ja mökkipuut. Ensimainittuja pystystä kaataen sekä rahtipropseista. Jälkimmäiset omia pystystä, mutta rahtityönä paikalle tuotuna. Piipertää eli ei, mutta näin se toimii.

Jukkiksen mainitsemia paikallisten maanviljelyshenkisten kauppaamia valmisklapejakin on sattuneista syistä tänä vuonna tullut testattua ja hyvin kokemuksin. Naapurilta sain vinkin ja on priimatavaraa. Joskun näinkin.

OT: Millä muuten sinä lämmität?
Vastaa Viestiin