Oletko lukenut tämän kirjan?

IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

^ Kiitos tiedosta. En siis mahdollisesti vastaantullessa investoi opukseen, ellei muutamalla eurolla irtoa. Sen verran se kuitenkin edelleen kiinnostaa, että kirjastosta voisi sen käydä lainaamassa - näin saisi pois mielestä kummittelemasta ja haudattua.


"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Heikki
Viestit: 1820
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Kirja on minulla kotona nyt ja lainausaikaa jäljellä, jos kiinnostaa käy hakemassa.
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Re: Oletko lukenut tämän kirjan?

Viesti Kirjoittaja tst »

tst kirjoitti:
Rinkkamies kirjoitti:Ajattelin lisätä kirja-aiheen tähän kalastavien vaeltajien osastoon. Kerrotaanpa siis, mitä aiheeseen liittyvää on tullut viimeksi luettua.

Lopetin juuri Sulo Tiaisen _Tunturikalastuksia_ (Otava, 2004)
Pidin kovasti. Jutuissa liikutaan etupäässä Ruotsin Lapissa ja Ruijassa.
Oikein hieno kuvitus; tulee niin perhananmoinen kaipuu ja hinku tuntureille vaeltamaan ja kalastamaan.
Tiainen kavereineen kalastelee etupäässä perholla harjusta, taimenta, rautua, lohtakin.

Lukekaa, suosittelen lämpimästi!
Huomenna haen tuon lähikirjastosta koska näkyy olevan hyllyssä. Onnistuin selvittelemään alueen minne ihmeen monet (jostain syystä :)) vaikkapa oslolaiset lentää kalahommiin ja Tiaisen kirjassa pitäisi olla juttua tuolta. Uusi ja käymätön alue joka on niin kaukana teistä kuin se on yleensä mahdollista Lapissa. Rinkkamies on käynyt kutakuinkin samassa paikassa joka on nyt mietinnässä.
Hidasta tuon kirjan lukeminen koska vähän väliä pitää varmistaa kartalta tarkka paikka. :) Nyt olen kuitenkin lukemassa juttua siltä jokiosuudelta johon toivottavasti tutustun elokuussa. Erittäin tuttu tunne tuo kirjassa mainittu "Sen kiinnittämisestä ei tule lasta eikä paskaa." Eli hämärässä on tuskallisen vaikeaa vaikkapa tehdä uusi viehesolmu, ei niä. Täytyy vielä myöhemmin selvitellä kyytikuvioita koska tuonne on turhan pitkä matka taaperrella ja jos pääsisi vaikkapa mönkkärillä puolet matkasta eli n. 20 km ja kävelisi toiset 20 km.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Heikki kirjoitti:Kirja on minulla kotona nyt ja lainausaikaa jäljellä, jos kiinnostaa käy hakemassa.
Luettu on ja palautettukin jo kirjastoon. Samalla sain lainaksi Kesämatkoilla kanootissa vuodelta 1890. Varsin mielenkiintoinen kirja. Kiinnostavia reittejä ja auteettista ajankuvaa. Kiitoksia näistä Heikille. Palautan kunhan olen katsonut sen filmin César's bark canoe'sta.

Löytyy myös netistä:
http://www.doria.fi/bitstream/handle/10 ... sAllowed=y
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

IkiHonka kirjoitti:
Heikki kirjoitti:Kirja on minulla kotona nyt ja lainausaikaa jäljellä, jos kiinnostaa käy hakemassa.
Luettu on ja palautettukin jo kirjastoon. Samalla sain lainaksi Kesämatkoilla kanootissa vuodelta 1890. Varsin mielenkiintoinen kirja. Kiinnostavia reittejä ja auteettista ajankuvaa. Kiitoksia näistä Heikille. Palautan kunhan olen katsonut sen filmin César's bark canoe'sta.

Löytyy myös netistä:
http://www.doria.fi/bitstream/handle/10 ... sAllowed=y
Kiitos linkistä! Vaikuttaa mielenkiintoiselta, kunhan saan vähän pukin tuomia lintukirjoja luettua niin sitten tämän kimppuun!
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Kullervo kirjoitti:
IkiHonka kirjoitti:... sain lainaksi Kesämatkoilla kanootissa vuodelta 1890. Varsin mielenkiintoinen kirja. Kiinnostavia reittejä ja auteettista ajankuvaa.

Löytyy myös netistä:
http://www.doria.fi/bitstream/handle/10 ... sAllowed=y
Kiitos linkistä! Vaikuttaa mielenkiintoiselta, kunhan saan vähän pukin tuomia lintukirjoja luettua niin sitten tämän kimppuun!
Reilut parikymmentä vuotta sitten sain tuon kirjan kaukolainana Helsingin kaupungin kirjastosta. Otin sivuista kopiot ja harrastin niiden kanssa hieman kirjansidontaa ja näin sain tästäkin kirjasta itselleni kappaleen muiden suomalaisten melontakirjojen joukkoon.
honkamukka
Viestit: 6063
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Onko kukaan tutustunut Sulo Tiaisen ja Ari Savikon kokoamaan pohjoiskalottia käsittelevää POHJOISKALOTIN KALAPAIKKAOPAS kirjaa, jossa on hyvinkin kattavasti, tosin laajuudesta johtuen pintaraapaistu pohjoisia kalavesia.
Minulla se on pojalta lainassa ja aina sopivan hetken tullen matkaan mielikuvissa tuonne rasvaeväisten ja vähän muidenkin eväkkäiden joukkoon.

Suosittelen siihen tutustumista, olet sitten enemmän jokivarsia kolunnut, tai aloitteleva kalastus harrastaja.
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

^Niin kirjaan kuin tähän paikkaankin kannattaa tutustua: https://www.suomenkalakirjasto.fi/
amatööri
Viestit: 3487
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

^^

Kyseinen kirja on hyllyssä.Mukava kirja luettavaksi,osa tuntuu menevän aivan samoja jälkiä mitä itse on kuljeskellut.Voi ottaa useinkin hyllystä että mitäs siitä paikasta on kirjoitettu.

Tuohon kalakirjastoon voi mainita että Savikko on tehnyt suuren työn pelastaessaan kalakirjoja ja alaan liittyviä tutkimusjulkaisuja milloin mistäkin,isoja määriä mm.kaatopaikkakuormasta valtion eri virastoista.Hukkaankin meni vaikka mitä.

Viime kesänä näin tuon kirjoittajan Karesuvannon Nesteellä,meinasin kiitellä hankkeeesta mutta ei tullut häirittyä kun oli liikkeellä toisen henkilön kanssa joka taas ei ollut se kilpisjärveläinen jonka kanssa käy viikon kalareissulla joka kesä :D .
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

"Kesämatkoilla kanootissa vuodelta 1890. Varsin mielenkiintoinen kirja. "
Kappas kun tuokin kirja täällä tunnetaan jo. Sain sen lahjaksi eilen ja silmäilin nukkumaan mennessä. Sisältää mm tarkat ohjeet kanootin tekemisestä puurimoin, joka kehikko sitten vuorataan öljymaalilla malattavalla kankaalla - painoa kertyy 23 kg. Eipä olisi arvannut että Ramsay on tuolloistakin ehtinyt harrastamaan. Reittikuvaukset vielä lukematta.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

amatööri kirjoitti:Tuohon kalakirjastoon voi mainita että Savikko on tehnyt suuren työn pelastaessaan kalakirjoja ja alaan liittyviä tutkimusjulkaisuja milloin mistäkin,isoja määriä mm.kaatopaikkakuormasta valtion eri virastoista.Hukkaankin meni vaikka mitä.
Isäni kalastukseen liittyvä jäämistö siirtyi kesällä Kalakirjaston omistukseen. Löysivät hyvän kodin sieltä.
amatööri
Viestit: 3487
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

OS kirjoitti:
amatööri kirjoitti:Tuohon kalakirjastoon voi mainita että Savikko on tehnyt suuren työn pelastaessaan kalakirjoja ja alaan liittyviä tutkimusjulkaisuja milloin mistäkin,isoja määriä mm.kaatopaikkakuormasta valtion eri virastoista.Hukkaankin meni vaikka mitä.
Isäni kalastukseen liittyvä jäämistö siirtyi kesällä Kalakirjaston omistukseen. Löysivät hyvän kodin sieltä.
Kulttuuriteko! Tavarat meni hyvään paikkaan ja lämmittää varmasti mieltä.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

amatööri kirjoitti:
OS kirjoitti:
amatööri kirjoitti:Tuohon kalakirjastoon voi mainita että Savikko on tehnyt suuren työn pelastaessaan kalakirjoja ja alaan liittyviä tutkimusjulkaisuja milloin mistäkin,isoja määriä mm.kaatopaikkakuormasta valtion eri virastoista.Hukkaankin meni vaikka mitä.
Isäni kalastukseen liittyvä jäämistö siirtyi kesällä Kalakirjaston omistukseen. Löysivät hyvän kodin sieltä.
Kulttuuriteko! Tavarat meni hyvään paikkaan ja lämmittää varmasti mieltä.
👍
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Avatar
OS
Viestit: 8138
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

amatööri kirjoitti:
OS kirjoitti:
amatööri kirjoitti:Tuohon kalakirjastoon voi mainita että Savikko on tehnyt suuren työn pelastaessaan kalakirjoja ja alaan liittyviä tutkimusjulkaisuja milloin mistäkin,isoja määriä mm.kaatopaikkakuormasta valtion eri virastoista.Hukkaankin meni vaikka mitä.
Isäni kalastukseen liittyvä jäämistö siirtyi kesällä Kalakirjaston omistukseen. Löysivät hyvän kodin sieltä.
Kulttuuriteko! Tavarat meni hyvään paikkaan ja lämmittää varmasti mieltä.
Sain vinkin, että Kalakirjasto keräilee jonkin verran myös kalastukseen liittyvää esineistöä. Olin yhteydessä Ari Savikkoon ja hän oli oikein hyvillään, kun esitin asiani.
Vastaa Viestiin