Vaellusvarusteiden tekeminen itse

Tilli
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Loka 2007 20:39

Vaellusvarusteiden tekeminen itse

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Moi, onko jollain kokemusta vaellusvarusteiden teosta? Itselläni on ostobudejtti varsin tiukalla, ja kun tuo ompelukone kerran löytyy, ajattelin rueta ompeluhommiin. Lähinnä kiinnostais tehdä vedenkestävät pussukat makuupussille ja -alustalle sekä kestävä karttalaukku. Kyllästyttää ne ainaiset muovipussit joka paikassa..

Huomasin tuollaisen nettisivun:
http://www.shelby.fi/catalog/default.php

Sieltä löytyis ainakin vedenpitävät kankaat, vedenkestävä silitettävä teippi saumojen päälle ja kaikkea muutakin tarpeellista. Kaavoja siellä ei kuitenkaan kauheasti ollut, joten löytäisiköhän niitä valmiina jostain?


abumatic
Viestit: 3109
Liittynyt: 18 Tammi 2006 09:44

Viesti Kirjoittaja abumatic »

No tässähän on yksi tosi hyvä saitti Ruåttin maalta, joka ei nyt satu olemaan linkkivarastossa (Kösterillä ainakin on), mutta eiköhän se löydy. Erinomainen asenne sulla. Minkä ihminen on tehnyt, toinen voi tehdä saman ja jopa paremman!
Kom och ät konserverad gröt!
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

abumatic kirjoitti:No tässähän on yksi tosi hyvä saitti Ruåttin maalta
http://www.andersj.se/
abumatic
Viestit: 3109
Liittynyt: 18 Tammi 2006 09:44

Viesti Kirjoittaja abumatic »

Juuri tämä, kiitos OS :lol:
Kom och ät konserverad gröt!
Tilli
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Loka 2007 20:39

Viesti Kirjoittaja Tilli »

jes! Kiitti vinkistä. Jos jollakulla sattuu olemaan vielä tiedossa jotain muitakin nettikauppoja joista saa halvalla noita vaellusvarusteisiin sopivia kankaita, niin vihjeet otetaan kiitollisena vastaan!
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Tilli kirjoitti:jes! Kiitti vinkistä. Jos jollakulla sattuu olemaan vielä tiedossa jotain muitakin nettikauppoja joista saa halvalla noita vaellusvarusteisiin sopivia kankaita, niin vihjeet otetaan kiitollisena vastaan!
Pääkaupunkiseudulla ainakin Partioaitta myy (myi) vesitiivitä nailonkankaita. Pirkanmaalla noita saa Ylöjärveltä, mutta en nyt millään muista tuon (telttafirman?) nimeä. Jos joku on oikeasti kiinnostunut, yritän tonkia esiin.

Karttalaukkuun sopivaa PVC-muovia saa Etolasta ja Tampereella TKV:sta Kaukajärveltä (taitaa olla Etolaa nykyään).

Ja vielä sen verran vesitiiviista pusseista, että niissä tavarat homehtuvat helposti. Itse olen siksi suosinut aina hengittäviä suojapusseja ja sadesuojaa.

Tuossa vielä jotain varusteita, joita olen itse tehnyt.

Markku
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

mkalima kirjoitti: Pirkanmaalla noita saa Ylöjärveltä, mutta en nyt millään muista tuon (telttafirman?) nimeä.
Vihe Vaellus. Vaikka osoite viittaakin Tampereelle, niin käsittääkseni on kuitenkin Ylöjärven puolella.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

mkalima kirjoitti:
Karttalaukkuun sopivaa PVC-muovia saa Etolasta ja Tampereella TKV:sta Kaukajärveltä (taitaa olla Etolaa nykyään).
Luulin että TKA:n toiminta on jäissä, koska toimipisteen edessä tehdään aika mittavan näköistä laajennusta.
Etolan plakaatit siinä nykyisin näyttää tosiaankin olevan.

TKA (entinen ) ja Etola ovatkin "kovanpuolen" itseväsääjien hovihankkijoita.
karskinen

Viesti Kirjoittaja karskinen »

Itse olen jotakin ostanut shelby.fi:ä ja toimitukset ovat olleet kiitettävän nopeita. Toimituskulut saa minimiin, kun maksaa laskulla etukäteen. Toimivaa palvelua on ollut.
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Umpihanki kirjoitti:Luulin että TKA:n toiminta on jäissä, koska toimipisteen edessä tehdään aika mittavan näköistä laajennusta.
Etolan plakaatit siinä nykyisin näyttää tosiaankin olevan.

TKA (entinen ) ja Etola ovatkin "kovanpuolen" itseväsääjien hovihankkijoita.
Kyllä se kuukausi sitten ainakin auki oli. Sisäänkäynti vain toisaalla, rakennustelineiden välissä. Ja hyvä kauppa tuo on, joskin aika kallis. Itse etsin mariaaleja ensin halpa-kaupoista (Biltema, Motonet) ja jos ei sopivaa löydy, niin sitten vasta käänny alan liikeiden puoleen.

Teräs- ja metalliasioissa Tampereella hyvä liike on Rauta-Soini Nekalassa.

Markku
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

mkalima kirjoitti:
Kyllä se kuukausi sitten ainakin auki oli. Sisäänkäynti vain toisaalla, rakennustelineiden välissä.
Hyvä tietää.
mkalima kirjoitti: Teräs- ja metalliasioissa Tampereella hyvä liike on Rauta-Soini Nekalassa.
Soinilla tulee käytyä usein.Se on vaan menossa huonompaan (siistinpään) suuntaan, kun siellä ei ole enää juurikaan pöyhittävissä kaikenmaailman rautavänkkyröitä samalla tavalla kuin aikoinaan.
Ursus
Viestit: 9597
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Täällä oli esillä ruotsalainen retkeilyalan teeseitsemies, jonka kotisivuille oli linkki. Kannattaa katsoa. Muistaisiko joku tuon linkin?

Lisäys 6.10: Oli nuo Andersin kotisivut niin paljon uudistuneet, etten ensin tunnistanut samaksi, eli siksi jonka perään kyselin.
Viimeksi muokannut Ursus, 07 Loka 2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Umpihanki kirjoitti:Soinilla tulee käytyä usein.Se on vaan menossa huonompaan (siistinpään) suuntaan, kun siellä ei ole enää juurikaan pöyhittävissä kaikenmaailman rautavänkkyröitä samalla tavalla kuin aikoinaan.
Sitä markkinatalous teetää. :(

Kaiholla muistan Helsingin Ruskeasuon romukaupat, ajalta ennen kuin joku nousukas keksi rakentaa siihen kerrostaloja.

Markku
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

IkiHonka kirjoitti:Vihe Vaellus. Vaikka osoite viittaakin Tampereelle, niin käsittääkseni on kuitenkin Ylöjärven puolella.
Juu, tuo kauppa se oli. Joskus soittelin ja kyselin kankaita ja lupasi myydä metritavarana. Taroitus olisi rakentaa sadekatos Ringstindin oviaukon eteen.

Markku

P.S. Mielestäni tuon koiran reput ovat liian takana. Painon pitäisi tulle enemmän etujaloilla. Vai, mitä sanovat muut koiralliset?
Nevis
Viestit: 1072
Liittynyt: 25 Helmi 2007 06:16

Re: Vaellusvarusteiden tekeminen itse

Viesti Kirjoittaja Nevis »

Tilli kirjoitti:Moi, onko jollain kokemusta vaellusvarusteiden teosta? Itselläni on ostobudejtti varsin tiukalla, ja kun tuo ompelukone kerran löytyy, ajattelin rueta ompeluhommiin. Lähinnä kiinnostais tehdä vedenkestävät pussukat makuupussille ja -alustalle sekä kestävä karttalaukku. Kyllästyttää ne ainaiset muovipussit joka paikassa..

Huomasin tuollaisen nettisivun:
http://www.shelby.fi/catalog/default.php

Sieltä löytyis ainakin vedenpitävät kankaat, vedenkestävä silitettävä teippi saumojen päälle ja kaikkea muutakin tarpeellista. Kaavoja siellä ei kuitenkaan kauheasti ollut, joten löytäisiköhän niitä valmiina jostain?
Askartelin kesällä -84 tuon sivuston kaltaisesta maastokuvioidusta ja hopeoidusta laavukankaasta 3x3m:n sateen ja tuulen suojan. Nurkkiin tuli purjerenkaat vahvikkeineen. Painoa koko rakennelmalle tuli alle 700g. Tämä suoja on vieläkin tallessa ja pitää yhä tuulta ja vettä.

Kun kankaan taittaa nurkistaan niin, että toinen taitettu nurkka liepeineen on maata vasten ja toinen kohti taivasta sidottuna puun kylkeen tai teleskooppivapaan, saa suojan, jossa katto on yhtä aikaa myös seinät. Alla mahtuu hyvin nukkumaan 2 aikuista rinkkoineen.
Vastaa Viestiin