Vaellusvarusteiden tekeminen itse

Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Tulipa vielä mieleen yksi hyvä kauppa tee-se-itse ihmisille:

http://www.sateenkaarivarit.fi/fi/index.html --> esite

Tai ei tuo kauppa ole, vaan valmistaja, mutta noita tuotteita saa ainakin Hong Kongista ja ovat mielestäni sekä hyviä, että edullisia.

Markku


Avatar
OS
Viestit: 8147
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Ursus kirjoitti:Täällä oli esillä ruotsalainen retkeilyalan teeseitsemies, jonka kotisivuille oli linkki. Kannattaa katsoa. Muistaisiko joku tuon linkin?
Tämän keskustelun kolmannessa viestissä on yksi ehdokas, onkohan noita muitakin. :wink:
rance
Viestit: 1172
Liittynyt: 11 Tammi 2006 15:17
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja rance »

On Sateenkaarivärit kauppakin, siinä se on Härmälän ja Sarankulman välissä, lähellä Honkkaria... Voi tilata postilla tai käydä paikanpäällä. Aukioloajat olivat vaan jotenkin hassut? Kesälauantaisin auki, mutta talvilauantaisin kiinni. :roll:
NEMO
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Helmi 2007 10:14

Viesti Kirjoittaja NEMO »

--
Viimeksi muokannut NEMO, 11 Marras 2007 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilli
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Loka 2007 20:39

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Käsittämätön kaveri tuo ruotsalainen teeseitsemies.. Sieltähän löyty ohjeita vaikka sun mihin.. Niin ja olihan siellä myös ihan linkkilista erilaisten materiaalien myyjien sivuille, kun tarkemmin tutkaili..

Mietin vielä noita kangasvalintoja makuupussin ja -alustan suojapusseille. Marketeissa en ole vielä ehtinyt pyörähtää, eli nämä visiot perustuu nettikauppojen tarjontaan.Suojapussien ois siis tarkotus toimittaa muovipussin virkaa, mutta riittäiskö niihin kuitenkin ihan sellanen vettäkestävä, tai vettähylkivä, hengittävä kangas, kun lisänä on kuitenkin rinkan sadesuoja?

Toinen vaihtoehto noille vettäpitäville, mutta hengittäville kankaille ois ainakin neopreenikumi, joka vissiin pitäis sen veden ulkopuolella 100 prosenttisesti. Se on tosin aika kallista ja ei varmastikaan hengitä. Yleensä makuupussiin yöllä kertynyt kosteus on kuitenkin haihtunut aamutoimien aikana joten en tiedä onko tuo hengittävyys suojapussissa niin tärkeä, jos vertaa miten tärkeää kuivana pysyminen on..
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Tilli kirjoitti:Mietin vielä noita kangasvalintoja makuupussin ja -alustan suojapusseille.
Mä oon tehnyt pienet suoja/pakkauspussit pääosin kevyestä nailonista (=telttakangas). Siitä samasta saa helposti sadesuojan. Saumat pitää tiivistää, jos haluaa ihan oikeasti vesitiiviin, mutta en usko, että suojapussikäytössä tuolla on juurikaan merkitystä.

Sitten tein yhden suojapussin Cordurasta. Sen idea on toimia päälimmäisena risuja ja oksia vastaan. Samaan Cordura-pussiin ompelin kantohinnat vanhasta pilkkirepusta, jolloin siitä tuli myös kevyt pikkureppu, esim. päivähuiputuksia varten.

Pakkaan teltan, makuualustan ja makuupussin yleensä yhteen kääröön ja usein vielä niin, että alusta ja pussi jäävät teltan sisään. Makuupussin ympärille laitan jätesäkin. Tämän rullan päälle sitten tuo Cordura-pussi ja paketti on valmis. Cordura ei pidä vettä, mutta ei haittaa, kun sen alla on vedenpitävä teltta.

Markku
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

karskinen kirjoitti:Itse olen jotakin ostanut shelby.fi:ä ja toimitukset ovat olleet kiitettävän nopeita. Toimituskulut saa minimiin, kun maksaa laskulla etukäteen. Toimivaa palvelua on ollut.
Sama on kokemus. Suosittelen!
Ostin kalvokankaan korjauskalvoa. Paikkasin muutaman goretex-hevosloimen ja hyvin pelittävät. Kunnes taas repivät rikki. Saakuran luupäät!
Kun eksyn, lähden kotiin.
Vastaa Viestiin