Systeemissä mätää?

Ursus
Viestit: 9597
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Lisää hauskaa

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Uskonnoista ja uskomuksista voi laskea myös leikkiä:
http://koti.mbnet.fi/thales/sinku.htm


Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
Mr_C
Viestit: 3141
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Systeemissä mätää

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

GRRRRR :evil:

Jotain ihme mätää on.
Firefoxilla kun selailee sivuja niin tänne vaellusnettiin tullessa ei useinkaan muista tunnusta, vaikka on laittanut ruksin että muista...

Toinen ongelma mikä haittaa vielä enemmän on se ettei sisäänkirjautuminen onnistu kuin harvoin. Sivu vain päivittyy ja tunnus ja salasana kentät tyhjenee, eikä kirjaudu sisään.

Muilla käyttämilläni sivuilla on muistanut tunnuksen ja ei ole tarvinnut kirjautua sisään erikseen ellei ole laittanut itse asetuksia niin. Ja sinne minne on tarvinnut erikseen kirjautua niin se on onnistunut.

Explorerilla muistaa aina tunnuksen, mutta kun on tarkoitus käyttää Firefoxia turvallisuuden takia, niin... :?
karskinen

Viesti Kirjoittaja karskinen »

Kokeile, jos et vielä ole sitä tehnyt, Opera-selainta: www.opera.com
Nopea, pieni, kevyt, hyvä, varma ja monta muuta ylisanaa.
Avatar
Mr_C
Viestit: 3141
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

Tarvii miettiä Operaa, mutta kun siinä on sama moottori pohjalla kuin Firefoxissa niin epäilen sen tekevän samaa. Suurin ero pitäisi olla graafinen ulkoasu.
Eikä hirveästi haluaisi vaihtaa taas toiseen, kun on juuri (melkein) oppinut Firefoxin käytön.

Välillä tuo tunnistus toimii, niinkuin nyt. Pystyin kirjautumaan sisään aamusta ja nyt jopa muisti kun tulin uudelleen sivuille. Siis Firefoxilla.
Eilis-illasta ja yöstä kun yritin niin ei pystynyt edes kirjautumaan sisään. Sivu vain päivittyy ja tunnus + salasanakentät tyhjenee. Eikä ole väärät, senkin olen kokeillut. Kun laittaa väärät niin herjaa siitä, mutta oikeilla vain tyhjentää kentät.
Kunnes joskus taas toimii.
Sitten kaivaa Explorerin esiin, muuhun sitä ei enää käytäkään.
karskinen

Viesti Kirjoittaja karskinen »

Olen käyttänyt tuota Operaa jo pitkään kaikkeen selailuun, kuten myös tänne. Hyvin on toiminut. Jokainen Operan uusi versio on ollut mielestäni petrausta edelliseen.

Mutta onhan tämä vaellusnet ollut välillä tavoittamattomissa, kuten tälläkin viikolla.
Varg62

Viesti Kirjoittaja Varg62 »

Minä käytän RoboForm ohjelmaa.Toimii IE:ssä ja Firessä hyvin.Muistaa salasanat ja muut ja helppo kopsata kansiosta talteen vaikka ulkoiselle kovolle kirjaantumislomakkeet.On muuten suomenkielelläkin.Muistaa kylläkin vain 10kpl ilmaisversiossa.
hannes
Viestit: 10809
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Firefox on minulla toiminut hyvin.On muistanut salasanat ja kirjautuminen sisään on mennyt yleensä hyvin.Ilmoittanut kyllä joskus ruuhkaa tai muuta vastaavaa,mutta samoihin aikoihin muutkin on silloin valittaneet samasta asiasta.
Sulla on joku asennusvirhe tai vastaava - minä niistä mitään tiedä..kun poika hoitaa nämä asiat.
Oletko päivittänyt Firefoxin?
Nachos man
Viestit: 812
Liittynyt: 12 Tammi 2006 15:50

Viesti Kirjoittaja Nachos man »

Eikö siellä Firefoxin asetuksissa ole se kruksin paikka joka tyhjentää muistit, kirjautumiset ym.
Jos kruksia ei ole laittanut ei kai pitäis kadota?
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

hannes kirjoitti:Firefox on minulla toiminut hyvin.
Hyvin toimii täälläkin.
Avatar
Mr_C
Viestit: 3141
Liittynyt: 12 Tammi 2006 01:07

Viesti Kirjoittaja Mr_C »

Tuo Firefoxin asetus salasanojen ja tunnusten muistamiseen ei ole käytössä. En käytä sitä Explorerissakaan.
Tuolla sisäänkirjautumis-sivulla on se ruksin kohta "muista minut" tms. Se tallentaa cookien (keksin) jonka avulla muistaa.

Näppituntumalla se toimiikin joka toinen kerta, keskimäärin. Eilen vai edellispäivänä kun ei toiminut, niin sitä ennen toimi melkein viikon. Sitten ei muistanut taas.

Mutta se muistaminen ei ole isoin ongelma, vaan se ettei pysty korjautumaan sisään.

Palvelin ei jostain syystä päästä sisään, vaikka tunnus ja salasana on oikein.
Jos laittaa toisen väärin niin herjaa väärää tunnusta / salasanaa.
Oikeita käyttäessä pelkästään päivittää sisäänkirjaussivun ja EI kirjaudu sisään.

Ennen kuin taas sitten joskus...

Kun ei Firefoxilla pääse sisään, niin kaivan Explorerin varastosta ja se menee aina heittämällä sisään, siinä kun on käytössä tuo keksillä muistaminen myöskin. Explorer ei ole koskaan estänyt sisäänkirjausta.

Voi johtua tietysti microsoftin kiusanteosta, tuo Firefox kun on moottoriltaan Netscapeen perustuva...
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Mr_C kirjoitti:
Voi johtua tietysti microsoftin kiusanteosta,
Joo, on se semmonen jäynälä, että on tiettyjä paikkoja jossa ei voi asioitaan toimittaa ellei Explorer ole oletusselaimena, siis pelkkä selaimen rinnakkaiskäyttö ei riitä.
karskinen

Viesti Kirjoittaja karskinen »

Tuskin kukaan kiusaa tekee... mutta entä palomuuri tai viruksentorjuntaohjelma? Päivitykset kunnossa kaikissa ohjelmissa? Mikä käyttöjärjestelmä?

Oman kokemukseni perusteella joku järjestelmän/ohjelmiston osa on vanha/erikoinen, kun hyviksi havaitut ohjelmistot eivät toimi.

En toki ole ammattilainen, vaan harrastelija näissä asioissa.
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Ei ole täälläkään ollut minkäänlaisia ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa.

Mistä kohdasta Vaellusnetin käyttäjät klikkaavat itsensä sisään? Näytön oikeassa laidassa on kolmessa kohtaa päällekkäin teksti Kirjaudu sisään, itse klikkaan alimmaista, käyttäjätunnuksen ja salasanan alla harmaassa laatikossa olevaa tekstiä ja sitä kautta olen päässyt sisään ilman vaikeuksia.
Avatar
tmustak
Viestit: 1827
Liittynyt: 30 Tammi 2006 16:30
Paikkakunta: rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmustak »

määentierämistätyöoikheenpuhuutta.
kaikki matkat alkavat ensimmäisestä askeleesta.
Kösteri
Viestit: 1437
Liittynyt: 12 Tammi 2006 17:55
Paikkakunta: ~100

Viesti Kirjoittaja Kösteri »

Aikasemmin, viimesimmän noin reilun viikon aikana olen joutunut odottelemaan 3–5 minuuttia sivun aukeamista Firefoxilla. Sitten asensin Oopperan ja vot, jo aukenivat Rutinat paljon nopeammin. Parissa sekunnissa.
Vastaa Viestiin