Inarinpolku
Inarinpolku
Hei! Törmäsin sattumalta vuodelta 2018 peräisin olevaan todella seikkaperäiseen ja perusteelliseen kuvaukseen Inarinpolun vaellusreitistä. Siinä kuvattiin Norjan puoleinen osuus hyvin vähän kuljetuksi ja melko heikosti merkityksi. Onkohan kenelläkään tuoreempaa tietoa reitistä? Hieman aprikoin uskallanko niin pirstaleiseen maastoon lähteä, jos polkua tai reittimerkkejä ei pahemmin erotu.
Re: Inarinpolku
Kävelimme polun reilu 10 vuotta sitten eli ei ihan uusi asia. Norjan puolella polku häviää välillä tai paremminkin kävelijä hukkaa reitin ja reittimerkinnän kivikököt. Sinällään ei haittaa sillä suunnistamalla pysyy suunnassa ja osuu taas välillä polullekin. Kävelimme Sevettijärveltä Karlebotn : iin. Hieno pätkä. YouTubesta näkyy olevan aika uusi video kyseisen reitin kävelystä.
-
Luultavasti olit lukenut mun kirjoittaman jutun. En usko tilanteen muuttuneen hyvään tai huonoon suuntaan sittemmin. Reitti on hieno satoine järvineen.kikka kirjoitti: ↑06 Huhti 2025 10:16 Hei! Törmäsin sattumalta vuodelta 2018 peräisin olevaan todella seikkaperäiseen ja perusteelliseen kuvaukseen Inarinpolun vaellusreitistä. Siinä kuvattiin Norjan puoleinen osuus hyvin vähän kuljetuksi ja melko heikosti merkityksi. Onkohan kenelläkään tuoreempaa tietoa reitistä? Hieman aprikoin uskallanko niin pirstaleiseen maastoon lähteä, jos polkua tai reittimerkkejä ei pahemmin erotu.
- Järvien paljous auttaa suunnistuksessa, kun ottaa niistä suuntaa.
- Tunturien vähäisyys puolestaan haittaa suunnistusta, kun ei voi ottaa kiintopisteeksi mitään kaukana olevaa korkeaa kohtaa.
- Kuten jutussa luki, minun backup-suunnitelma oli noin 1,5 km välein tallennetut gps-pisteet, joiden avulla pystyin palaamaan "polulle".
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Oli varmasti juuri sun juttu jonka näin ja loistava olikin! Tuollainen back-up idea oli mulle uutta, kun vähemmän olen uskaltanut elektronisiin laitteisiin luottaa, mutta täytyy varmaan kokeilla.kiitis hienosta jutusta! Siitä oli todella apua!