Valtio säästää retkeilystä

Hanu

Re: Valtio säästää retkeilystä

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Ikävää, jos syrjäisemmistä tuvista aloitetaan säästäminen. Toisaalta näillä tuvilla voisi ihan hyvin laskea tasoa eli puut paikalta ja pienimättä ja huussien tyhjäys retkeilijöiden omatoimisesti. Vaatisi vain ohjeet ja vähän työkaluja. Tiedän kyllä, että moni ei tartu työhön mutta joku kumminkin, jos on ohjeet js välineet. Tuolla syrjässä voisi onnistuakin? Ja säätylysuomi voisi hieman helpottaa, ettei kaikkia palotarkastuksia ja nuohouksia yms. tarvitsisi niin kirjaimellisesti tehdä.

Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Itse poistaisin ensi kaikki "pihatulipaikat" ja sen perään alkaisin poistamaan muita tulipaikkoja. En ole oikein päässyt perille siitä, mihin noita tulipaikkoja tarvitaan. Tulethan saa isossa osassa UKK-puistoa tehdä minne huvittaa, toki jos iso joukko alkaa näin toimimaan reagoi jräjestyssääntö jonkun vuoden viiveellä oikeuden poistamisella.
"Klabbeissa on mulla tonnin stiflat. Ei ne tonnii bungaa, mut ne painaa sen."
asentopaikan aave

Viesti Kirjoittaja asentopaikan aave »

^ Ruuanvalmistus sujuu pihatulipaikoilla usein pienemmällä puumäärällä kuin tuvan kamiinalla. Toki useimmille pihatulipaikat ovat lähinnä fiilistelyä varten, joten itsekin korvaisin ne lähes kaikkialla tupaan sijoitettavalla kaasuliedellä.

Oikeasti varmaan noilla pihatulipaikoilla pyritään keskittämään tulenteko tupien ympäristöissä juuri niille tulipaikoilla, sen sijaan että porukka kantaisi liiteristä puita (tai karsisi lähiympäristöstä) omiin, pian kymmeniin, nuotioihinsa tuvan pihalla. Tästä näkökulmasta sitten toisaalta säilyttäisin pihatulipaikat.
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Näkemykseni mukaan, jos kaminalla tehdään ruokaa on terve muutenkin lämmittää, eli ruoanlaiton vaikutus puunkulutukseen on noin 0.

Sain pari viikkoa sitten tietää, että UKK:sta lähtee yksi sauna pois huollon piiristä, eli mahdollisesti Anterin sauna sitten korjataan lähivuosina?? Itse toivoisin ettei sitä korjattaisi, ihan turha vetovoimatekijä Anterinmukkaan.
"Klabbeissa on mulla tonnin stiflat. Ei ne tonnii bungaa, mut ne painaa sen."
Vastaa Viestiin