Kessi kaamosaikaan

tunturisusi
Viestit: 523
Liittynyt: 06 Huhti 2008 20:42

Kessi kaamosaikaan

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Tietääkö kukaan, miten on asiat joulukuussa Kessin suunnalla.

Onko tie aurattu Suovaselän "poroasemalle" asti? onko siitä mitään kelkkaliikennettä Nammijärven suuntaan tuohon aikaan?

Kuka Kessijärven autiotuvan omistaa nykyään ja antaisikohan vuokralle?

Tuumailin, josko menis tuonne tällä kertaa kaamosreissulle.

Inarijärven jäät varmaan sen verran epävarmoja ennen tammikuuta, ettei kannata kokeilla onnea?


kaamos
Viestit: 199
Liittynyt: 09 Maalis 2011 20:14

Re: Kessi kaamosaikaan

Viesti Kirjoittaja kaamos »

Kessijärveltä ainakin menee harvakseltaan heijastilimilla merkattu kelkkaura Piilolaan asti. Se onko siitä ajettu on sitten toinen juttu.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Re: Kessi kaamosaikaan

Viesti Kirjoittaja hannes »

Joukuusta en tiedä mutta maaliskuussa tie oli aurattu. Parkkerattiin Kessin paikkeille parkkiin levennykselle ja hiihdettiin Kessin autiotuvalle. Oli jo yksityisellä mutta sitä sai käyttää, voi olla että ei ole enää kaiklle avoin. Oli silloin ehdolla avoinna riippuen käyttäjien käytöksestä tulevaisuudessa. Jos on lukittu niin sikailtu on.
Muotkavaaralla (ent. raja-asema) oli yksi rakennus avoin. Sieltä voi mennä kolmen valtakunnan rajapyykille ja katsella menettettyä aluettamme.
En tiedä meneekö Piilolaan moottorikelkkauraa, ei ainakaan muistissa ole. Koukkasimme Muotkavaaralta silloin Norjaan ja paluumatkalla yö Piilolan autiotuvassa.

Poroja oli ja poromiehiä kelkoilla karjaansa katsastamassa.
tunturisusi
Viestit: 523
Liittynyt: 06 Huhti 2008 20:42

Re: Kessi kaamosaikaan

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Oon minäkin ollu tuolla monta kertaa keväthankien aikaan. Aurauksesta voi toki kysyä paliskunnasta, Suovaselkään avaavat tien nykyään ainakin sitten myöhemmin talvella, joskus aiemmin pääsi Kessijärven kohdalle saakkaa.

Oon kuullu, että Kessijärven kämppä ois pistetty lukkoon nykyisen omistajan toimesta- jos tietäisi kuka omistaa niin vois kysellä vuokradiiliä.

Pari kertaa olen hiihdellyt yöksi Nuottamajärven laavulle, ja siitä sitten seuraavana päivänä Piilolaan.
kaamos
Viestit: 199
Liittynyt: 09 Maalis 2011 20:14

Re: Kessi kaamosaikaan

Viesti Kirjoittaja kaamos »

Juu, lukossa on ollut 2016 lähtien kun Metsähallitus lopetti kämpän huollon.
Vastaa Viestiin