Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja diver »

On sitä aikanaan vaellusreissullakin tullut viinaa ryypättyä tosin ei tuvilla.Enkä ole häiriöksi ollut tai en ainakaan muista :D


Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Ursus
Viestit: 9597
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Itse en käytä alkoholia. Joskus on joku tuvalla terästänyt omaa kuppostaan lirauksella kirkasta ja tarjonnut minullekin. Minua ei ole haitannut se liraus toisen mukissa eikä tarjoaminenkaan. Olen vastannut tyyliin: Kiitos, mutta minä en tarvitse enää tuota, kun olen ollut valmiiksi vähän outo jo syntymästäni saakka. En ole tosin pudonnut silloin viinapataan (vrt Obeliks), enkä myöhemminkään.
Autiotuvilla riittää yksi sääntö, niin kaikkien on hyvä olla: Ole kuin kotonasi, mutta käyttäydy kuin olisit vierailemassa toisen kodissa.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Hanu
Viestit: 4028
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Yksi ärsyttävä asia tuli vielä mieleen. Ihmiset, jotka ovat niin erinomaisia, etteivät tahdo mitään hyväksyä muilta. Esim. nuoret eli teinit vaelluksella ärsyttävät joitakin pelkällä olemassa olollaan. Aikonaan oltiin kuuden hengen porukalla Saariselällä. Minä vanhimpana 26v ja loput 12-17v. Emme yöpyneet tuvilla tai edes pihassa, koska tiedän, että olisimme ärsyttäneet helposti muita, vaikka kuinka hyvin olisimme käyttäytyneet. Vain saunoissa poikkesimme. Selvisimme ilman ärsytystä. Toisen kerran olimme bussilla Saariselällä, mutta vaelsimme pienissä ryhmissä. Satuin Anterimukkaan meidän porukan teinien jälkeen tai jopa näin heidät. Eräs vanhempi pariskunta oli heidät nähnyt ja rouva oli kauhuissaan, että ei kai ne mene Tahvontuvalle, kun hänestä se on niin kiva/rauhallinen yms. paikka. Viisi nuorta miestä ei tietenkään ole hiljaisin kulkijaporukka, mutta käyttäytyivät ihan ok ja olivat iästä huolimatta jo useita kertoja Saariselällä kulkeneet. Samalla reissulla satuin Luirojärvelle samaan aikaan kuin eräs rippikouluporukka. He eivät saaneet astua jalallakaan autiotupiin ja majoittuivat joko varaustuvassa tai teltoissa. Vuodenaika oli elokuun alku. Eräs herra kimpoili silti heille. Nuorilla välillä ääntä lähtee. En minäkään pidä isoista porukoista lapissa, mutta jos valitsee itse mennä elokuun alussa Luirojärvelle, niin mielestäni pitää sietää, että siellä on muita. Myös isompia porukoita. Joskus oli varmaan 100 henkeä samaan aikaan Luiron tuvilla ja teltta-alueella. Nykyään en tiedä, kun en ole 20 vuoteen käynyt katsomassa.
Metsän Omena
Viestit: 3103
Liittynyt: 13 Tammi 2008 19:58

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Metsän Omena »

1980-luvulla eräänä iltana Luirojärven saunaan oli pesiytynyt mies, joka ei ensin meinannut päästää muita kuumaksi lämmitettyyn saunaan, koska kuivaili lauteilla kastuneita seteleitään. Myöhemmin illalla sama mies sitten saunan lauteilla väitteli toisen vaeltajan kanssa sääksen oikeasta kirjoitusasusta ja oli valmis lyömään vetoa suuren summan saunakuivaa rahaa "kalasääksi"-nimen puolesta. Silloin elettiin tietenkin vielä kirjatietouden varassa ja mistäpä niitä kirjoja kairassa.
Viimeksi muokannut Metsän Omena, 29 Elo 2023 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja diver »

^Hän on selvästi tarvinnut riihikuivaa reissulleen.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
tunturisusi
Viestit: 524
Liittynyt: 06 Huhti 2008 20:42

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

^ Luiron sauna käy siis myös rahan pesuun. Täytyi olla olikarkki
diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja diver »

https://yle.fi/a/74-20051218
Juttu kyselyyn perustuen julkaistu.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
kepsilla
Viestit: 749
Liittynyt: 18 Kesä 2007 15:54

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja kepsilla »

Puvrasjoen tuvalla olivat pari viikkoa sitten riekon metsästäjät koirineen varanneet toisen tuvan useaksi päiväksi.
Taisi olla eräetiketti hukassa.
Mutta onneksi toisen tupaan pääsi kuivattelemaan yöksi.
GPS vaeltaja
Pohjantikka
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Heinä 2021 17:51

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Pohjantikka »

Samantapainen kokemus Staalojärveltä 2021, jolloin syyskuussa viettäessäni lepopäivää pihaan karautti paikallinen matkailuyrittäjä mönkijällä tuoden varusteita melkoisen kuorman metsästäjäporukalle, joka oli tulossa sinne ihan itse kävellen ja aikovat viettää siellä viikon. Lepopäivä jäi puolikkaaksi jatkaessani matkaani.
tunturisusi
Viestit: 524
Liittynyt: 06 Huhti 2008 20:42

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Joulukuussa 2016 hiihtelin Hammaskurun kämpällä puolen päivän aikaan. Lattiat olivat täpötäynnä jotain laatikoita yms hirvenpyytäjien kamaa niin että ei siinä pystynyt oikein kulkemaan.

Sodankylän ukot palasivat sitten kohta paikalle itse hirvenhiihdosta. Ensi töikseen seurueen iäkäs jäsen alkoi availemaan mun pakkauksia ja pussukoita väittäen, että häneltä on kadonnut joku aluspaita. Omasta jemmastaan sen sitten kuitenkin löysi. Olin tullut sinne tosiaan n 15 min aiemmin.

Tiedä sitten, uskoivatko että kukaan muu ei tule tuohon aikaan samalle tuvalle, kun jätetään oman vermeet ihan levällleen, sitä romua tosiaan riittää kun tullaan moottoripeleillä paikalle.

Nämä äijät eivät olleet ihan penaalin terävimpiä kyniä, mutta olen tavannut puistossa muutoin tosi fiksuja hirvenpyytäjiä!
Walker
Viestit: 1796
Liittynyt: 31 Joulu 2007 17:55

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Walker »

90-luvun lopulla tulin Hammaskurun suunnasta hiihtäen Luiron Rajan kämpälle. Siihen oli yöpymässä joukko vuotsolaisia kalastajia. Paikalle tulleet puistomiehet ajoivat heidät matkoihinsa. Paikallisilta kalastajilta on kuulema yöpyminen kielletty kukijoille nimetyissä tuvissa. Mahtaneeko sama sääntö koskea myös metsästäjiä?
Polku on siinä, missä mies kulkee.
Nuortti
Viestit: 962
Liittynyt: 23 Loka 2021 16:01

Re: Eniten ärsyttävät asiat kämpillä

Viesti Kirjoittaja Nuortti »

Walker kirjoitti: 25 Syys 2023 14:05 90-luvun lopulla tulin Hammaskurun suunnasta hiihtäen Luiron Rajan kämpälle. Siihen oli yöpymässä joukko vuotsolaisia kalastajia. Paikalle tulleet puistomiehet ajoivat heidät matkoihinsa. Paikallisilta kalastajilta on kuulema yöpyminen kielletty kukijoille nimetyissä tuvissa. Mahtaneeko sama sääntö koskea myös metsästäjiä?
Mielenkiintoinen kysymys. Olen useita kertoja tavannut metsästäjiä UK-puiston tuvilla, mutta harmia eivät ole aiheuttaneet ainakaan minulle. Mitä nyt kerran viime vuosituhannella Vieriharjussa nuori metsästäjäpoika pieraisi tosi kovaa ja antoi näin kenties ymmärtää, että turistit eivät ole tervetulleita poromiesten kämppään.
Vastaa Viestiin