Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

Vieläkö liitteen mukaisia sompia saa jostain? Valmistajasta ei mitään tietoa, mutta joskus ennen wanhaan näitä myytiin ihan yleisesti urheiluvälinekaupoissa.
Liitteet
IMG_4239.jpeg
IMG_4239.jpeg (48.83 KiB) Katsottu 1440 kertaa


Pro
Viestit: 181
Liittynyt: 12 Tammi 2006 11:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja Pro »

Exel Arcticin sommalta näyttää. Jossain kaupassa saattaa hyllyssä makoilla vielä muistona, nettihaulla ei heti löytynyt.
Varmaan muillakin on varapari jemmassa, mutta raskiiko siitä luopua on toinen juttu 🤔...
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja diver »

Saattaa olla 30v. sitten valmistus lopetettu joten ihme jos jostain löytyy.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

diver kirjoitti: 04 Elo 2022 10:52 Saattaa olla 30v. sitten valmistus lopetettu joten ihme jos jostain löytyy.
Jaa niinkö se aika kuluu äkkiä? Ei kai siitä ole kuin reilu 20v kun viimeksi tuommoisia ostin :roll:

Onko jollain valmistajalla vastaavantyylistä epäsymmetristä umpihankisompaa? Kaikki löytämäni ovat pyöreitä, yleensä liian pieniä ja niin jäykkiä, että eivät toimi kovinkaan hyvin.
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja diver »

Myyntihän jatkuu niin kauan kuin on tavaraa tarjolla vaikka valmistus olisi lopetettu :D
Minulta löytyy vielä iskemätön pari noita exelin Nova sauvoja joskin ilman mitään sompia.
Voi teitä joista alkaa kuolemamme.
Voi teitä joita vapaus kahlitsee.(Juice)
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Onhan noita sompia itselläkin jokunen, mutta myyntiin laitan sitten kun on varmaa etten enää itse hiihdä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

Ursus kirjoitti: 04 Elo 2022 12:53 Onhan noita sompia itselläkin jokunen, mutta myyntiin laitan sitten kun on varmaa etten enää itse hiihdä.
Näinpä, muutama löytyy itseltäkin mutta mielelläni hankkisin loppuelän sommat, jos vain jostain saisin :D
Avatar
seppo
Viestit: 2778
Liittynyt: 17 Tammi 2006 22:49
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja seppo »

Saattaisi olla helppoa tehdä umpihankisommasta 3d-tulosteita, palvelevia liikeyrityksiä on paljon. En tunne asiaa, mutta tuskin on rakettitiedettä.
Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Olen käyttänyt loppuun noita lumikenkäsompia aika monet. Minua harmitti aina niiden huono kulutuskestävyys. Säteitä kului poikki niin usein, ettei koskaan uskaltanut lähteä liikkeelle pikku lenkeillekään ilman varasompaa.

Nyt minulla on tällaiset. Ei ole tullut mieleenkään, että menisi minun käytölläni rikki. Niitäkään ei näköjään enää saa, mutta jos mennään 3d-tulostukseen, valitsisin materiaalisyistä tämän tyypin. Tulostaa sisä- ja ulkokehän ja varustaa tavallisella nailonhihnalla. Hihnan kireydellä voi säätää ominaisuuksia.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
f7391
Viestit: 314
Liittynyt: 14 Elo 2007 09:23

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja f7391 »

Pepi kirjoitti: 06 Elo 2022 08:23 Olen käyttänyt loppuun noita lumikenkäsompia aika monet. Minua harmitti aina niiden huono kulutuskestävyys. Säteitä kului poikki niin usein, ettei koskaan uskaltanut lähteä liikkeelle pikku lenkeillekään ilman varasompaa.

Nyt minulla on tällaiset. Ei ole tullut mieleenkään, että menisi minun käytölläni rikki. Niitäkään ei näköjään enää saa, mutta jos mennään 3d-tulostukseen, valitsisin materiaalisyistä tämän tyypin. Tulostaa sisä- ja ulkokehän ja varustaa tavallisella nailonhihnalla. Hihnan kireydellä voi säätää ominaisuuksia.
Löysin itsekin joskus tämän linkkisi somman. Minusta tuossa on hyvä idea ja kuten sanoit, varmasti kestävä rakenne. Tuota on näköjään myyty myös OAC Wand basket -nimellä mutta eipä näytä enää löytyvän mistään tätäkään.
Avatar
Normanton
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Heinä 2019 12:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Pepi kirjoitti: 06 Elo 2022 08:23Nyt minulla on tällaiset.
Kyllä ainakin saman näköistä Peltosen Metsä sauvojen sompaa myydään. Itsellä nuo Peltosen Metsä sauvat ja ihan hyvin on pelanneet yhden talven kokemuksella
https://varuste.net/p102043/peltonen-mets%C3%A4-sompa

Ja myös jotain Exelin vastaavaa myynnissä
https://www.urheilujakone.fi/maastohiih ... 976464165/
laphilainen
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2008 20:55

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

f7391 kirjoitti: 04 Elo 2022 08:52 Vieläkö liitteen mukaisia sompia saa jostain? Valmistajasta ei mitään tietoa, mutta joskus ennen wanhaan näitä myytiin ihan yleisesti urheiluvälinekaupoissa.
Täältä myös peukku tälle sompatyypille. Ketju alkoi esittämään muita sompia joten näitä ei lien missään saatavilla. Voisin ostaa jos vain jossakin olisi myynnissä.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Umpihankisompa - vieläkö näitä saa jostain?

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Normanton kirjoitti: 06 Elo 2022 14:30
Pepi kirjoitti: 06 Elo 2022 08:23Nyt minulla on tällaiset.
Kyllä ainakin saman näköistä Peltosen Metsä sauvojen sompaa myydään. Itsellä nuo Peltosen Metsä sauvat ja ihan hyvin on pelanneet yhden talven kokemuksella
https://varuste.net/p102043/peltonen-mets%C3%A4-sompa

Ja myös jotain Exelin vastaavaa myynnissä
https://www.urheilujakone.fi/maastohiih ... 976464165/
Tuo Peltonen-tyyli tuli mukana jossain ulkomaisessa sauvassa jotka ostin vajaa vuosi sitten. Excel original minulla viela hyvassa iskussa ja tuttavapariskunnalle vinkannut etta jos ja kun jommankumman sauvaparista sompa hajoaa niin parittomalle löytyy :D ostaja
- pitkapiikkisissa Ruotsin armeijan sauvoissa sompa on myos hyva - alumiini/nahka-yhdistelma on tehty kestamaan. LisaPlus!
Vastaa Viestiin