Missä melottu 2022?

Jouni
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Janne Pyykkö kirjoitti: 23 Elo 2022 12:24
Hanu kirjoitti: 23 Elo 2022 11:15 Olet loistavan luova kaveri! Arvostan.
Kiitos palautteesta Hanu! Jos teen tästä joskus opaskirjan (ehkä teenkin), niin joudun Valtijoen ja vastaavien osalta kysymään muilta aika-arvioita.
Täältäkin kiitosta Jannen loistavalle avisuora.comille. Sivustosi on paitsi viihdyttävä, myös oiva tietolähde, eikä vain melojille vaan myös meille patikoimalla erämaita koluaville. Monesti olen lukenut sinun kanoottiseikkailuistasi samoissa syrjäisissä kolkissa, joissa olen itse käynyt patikoiden. Viimeksi juuri Kursunmukkassa mietin, että tästä vierestä se Janne on kanoottiaan kantanut. (Hietajoen yksityissilta muuten on nyt käyttökelvoton. Tämän kevään jäät ovat painaneet sillan kokonaan mökin puoleiselle rannalle.)

Ja peukutusta opaskirjan teolle! Tee ihmeessä! Minä ainakin ostan heti.


Jounin kirjamyymälä: Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

Jouni kirjoitti: 24 Elo 2022 13:13
Janne Pyykkö kirjoitti: 23 Elo 2022 12:24
Hanu kirjoitti: 23 Elo 2022 11:15 Olet loistavan luova kaveri! Arvostan.
Kiitos palautteesta Hanu! Jos teen tästä joskus opaskirjan (ehkä teenkin), niin joudun Valtijoen ja vastaavien osalta kysymään muilta aika-arvioita.
Täältäkin kiitosta Jannen loistavalle avisuora.comille. Sivustosi on paitsi viihdyttävä, myös oiva tietolähde, eikä vain melojille vaan myös meille patikoimalla erämaita koluaville. Monesti olen lukenut sinun kanoottiseikkailuistasi samoissa syrjäisissä kolkissa, joissa olen itse käynyt patikoiden. Viimeksi juuri Kursunmukkassa mietin, että tästä vierestä se Janne on kanoottiaan kantanut. (Hietajoen yksityissilta muuten on nyt käyttökelvoton. Tämän kevään jäät ovat painaneet sillan kokonaan mökin puoleiselle rannalle.)

Ja peukutusta opaskirjan teolle! Tee ihmeessä! Minä ainakin ostan heti.
Samoin minä ostan ilman muuta. Jannen leiriytymiset eritasoliittymissä jokin aika sitten oli myös hauska tempaus.
Janne Pyykkö
Viestit: 685
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Jouni kirjoitti: 24 Elo 2022 13:13 Täältäkin kiitosta Jannen loistavalle avisuora.comille. Sivustosi on paitsi viihdyttävä, myös oiva tietolähde, eikä vain melojille vaan myös meille patikoimalla erämaita koluaville. Monesti olen lukenut sinun kanoottiseikkailuistasi samoissa syrjäisissä kolkissa, joissa olen itse käynyt patikoiden. Viimeksi juuri Kursunmukkassa mietin, että tästä vierestä se Janne on kanoottiaan kantanut. (Hietajoen yksityissilta muuten on nyt käyttökelvoton. Tämän kevään jäät ovat painaneet sillan kokonaan mökin puoleiselle rannalle.)

Ja peukutusta opaskirjan teolle! Tee ihmeessä! Minä ainakin ostan heti.
Kiitos Jouni kehuista! Hmm, yksityiskohta. Kursunmukkaan asti ei Tarvantojokea noustu, vaan jo Kursunpohjajärven jälkeen alettiin kantaa: 800 metrin päässä käytiin 436,5 metrin korkeudessa olevalla järvellä. Syrjäisiä kolkkia nuo tosiaan ovat.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Jouni
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Joo, ymmärsin kyllä tuon, mutta jostain siitä "vierestä" eli muutaman kilometrin säteeltä varmaan kävelitte kohti Hietakeroa. :)
Jounin kirjamyymälä: Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
Janne Pyykkö
Viestit: 685
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Utsjoki on kaikille nimenä tuttu, mutta harva sitä meloo ainakaan kokonaan. Tässä pieni tarina heinäkuulta (22.-23.7.2022), jossa melon Utsjoen metrin levyisestä purosta loppuun (Tenojokeen) asti.

Kuvassa Utsjoen pisin latvajärvi = Mierasjärvi.
Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Viime viikolla meloin kumppanin kanssa 3 päivää Isojärven kansallispuistossa, jostain syystä tykkään meloa siellä ja yhdistää melontaan muutaman tunnin kävelylenkin.

Tällä viikolla meni 5 päivää Kolovedellä, aika lyhyitä melontapäiviä teimme varsin syksyisessä kelissä. Norppaa ei tällä kertaa näkynyt, mutta ehkä sitten seuraavalla kerralla.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Janne Pyykkö
Viestit: 685
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Joka syksy etsin etelästä jotain uutta melottavaa. Voi olla, että nimenomaan joku täällä Vaellusnetissä antoi tästä vinkin? Okei joka tapauksessa nyt olen melonut Hankoniemen ympäri täyskierroksen (104 km) eli myös pohjoisen kautta: siellä on 4 järveä, joiden kautta voi kulkea. Tarina tässä.

Kuva

Kanoottikärryjen kanssa tietysti kuljin.
Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Avatar
Ölliäinen
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Helmi 2006 13:37
Viesti:

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja Ölliäinen »

Joo hengästyttää nämä melontatarinat. Omat vasta alussa uuvella kulukineella eikä kovin kummosia reissuja edes luvassa, mutta kuitennii: https://olliainen.kuvat.fi/kuvat/Parpara+2022/
Eläkeehä immeisiks
akallio
Viestit: 2069
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja akallio »

Melottiin Ivalojoki Kutturasta Toloseen viime viikolla. Ruskan huippuhetki osui samaan aikaan, joten maisemat oli kyllä hienot ja joki on kaikin puolin mahtava. Satoi myös koko viikon, joka oli vähän ikävämpi juttu. Vettä oli poikkeuksellisen paljon, joten matka eteni ja packraft ei raapinut pohjia kuin heti Kutturasta lähtiessä.

Alkumatkalla vesi ei ollut vielä niin korkealla ja kosket olivat kivoja melottavia koski-packraftilla, vaikka eivät erityisen haastavia. Kauniissa ja kivisissä koskissa pystyi pujottelemaan akanvirrasta toiseen ja harjoittelemaan tekniikoita. Loppumatkasta sitten pienemmät kosket tasoittuivat aika tasaiseksi virraksi, mutta lopun Toloskoski ei vielä ollut kadonnut, vaan oli pitkä ja vauhdikas, päättyen lopun könkääseen, joka kaatoi isohkon aallon naamalle. Näissä olosuhteissa kosket olivat luokkaa I-II(+), jos Kitkajokea luokituksineen käyttää mittatikkuna.
sepaonu
Viestit: 248
Liittynyt: 16 Tammi 2015 20:32
Paikkakunta: Ingliste, viro

Re: Missä melottu 2022?

Viesti Kirjoittaja sepaonu »

2022 kajakkikalastus Viron puolella
aamu alkaa kahvilla
Vastaa Viestiin