talvivaatetus pyöräilessä?

jatta
Viestit: 294
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:44
Paikkakunta: Kotala

talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja jatta »

Miten vaatetatte itsenne pyörälenkille näin talvella? Suosituksia housuille? :shock:


StefanG
Viestit: 1891
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Minä en "lenkkeile" tarkoituksessa kuntoliikunta mutta menen töihin kesät talvet pyörällä.
Eli pikkupakkasilla pitkät verkkoalushousut (Brynje) ja päällä Varustelekan maastohousut.
Kun pakkanen lähentelee -15 niin maastohousut ja päällimmäisenä brittiarmeijan toppahousut (ne joissa toinen puoli vihreä ja toinen beessi) ja lyhyet alushousut.
Jos vielä tästä kiristyy pakkanen niin maastohousut, toppahousut ja alle verkkopitkikset. Näillä pärjää jo -30 asteessa.
J_u_k_k_a
Viestit: 98
Liittynyt: 11 Elo 2017 10:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja J_u_k_k_a »

Kysymyksestä ei käynyt ilmi minkälaisesta fillarilenkkeilystä on kyse, mutta Craftin Siberian Wind -housut on halvat ja lämpimät.

Itsellä toimii maastossa ja tiellä.

Muuten päällä alusvaatteita kelin mukaan, softshell -takki, winstopper kypäräpipo ja hanskoina toppasormikkaat tai lobsterit. Talvipyöräilykengät ja sähkösukat.
jatta
Viestit: 294
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:44
Paikkakunta: Kotala

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja jatta »

siis ihan kuntoilu tarkoituksessa tehdystä fillaroinnista on kyse.
Onks noi softshellit joustavat? Varmaankin parasta on kerrospukeutuminen?
J_u_k_k_a
Viestit: 98
Liittynyt: 11 Elo 2017 10:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja J_u_k_k_a »

No tarkoitin, että ajatkohan lenkkisi teitä pitkin vai maastossa, onko lenkkien kesto lähempänä tuntia vai viittä tuntia ja sen sellaista.

Vaikuttaa jonkin verran pukeutumiseen, lyhyemmillä lenkeillä selviää vähemmällä.

Nuo mainitsemani softshellit on joustavat. Ja kerrospukeutumista ilman muuta, talvella ei oikein muuten voi tehdäkään ulkoiluhenkistä jutskaa.
Raato
Viestit: 189
Liittynyt: 10 Maalis 2008 12:13

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja Raato »

Ei kai muuten voi pukeutuakaan kuin kerroksittain. Itse mitä olen pakkasella ajanut niin helposti tulee liian paljon päälle. Pidän kriittisissä paikoissa (ranteet, kyynärpäät, polvet....) ylimääräistä suojaa joka pitää kylmän kankaan pois iholta, muuten kuntoiluajossa pärjää yllättävän vähällä.
jatta
Viestit: 294
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:44
Paikkakunta: Kotala

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja jatta »

juu, sorry :oops: ihan mäkisiä teitä metsän keskellä ajelen, semmosta korkeintaan tunnin lenkkejä. Itse kun en tykkää vaatteista jotka ei jousta, niin arveluttaa kaikki "uusi". Meinaan etten omista softshellejä. Mietityttää tuo pukeutuminen kun molemmat ääripäät olotilassa inhottaa, siis palelu ja älytön hiki.
kpa
Viestit: 31
Liittynyt: 04 Loka 2013 07:19

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja kpa »

Itse ajelen pyöräilysortsikauden ulkopuolella käytännössä läpi vuoden (tai no, jos pakkasta >-20, jää ajot ajamatta) samalla takki+ housut varustuksella, vain kerrosten määrä ja materiaali vaihtuvat talven tullessa. Verkkokerrasto alimpana on oma suosikki kylmemmällä kelillä, päälle sitten 1-2 kerrosta ennen ulkokerrosta, kylmellä ainakin osa on villaa. Oikein kylmällä kelillä kelillä varpaat ja sormet ovat ongelma, rukkaset useammalla kerroksella on ainoa ratkaisu, millä itse pärjään, kun pakkasta on enemmän. Kenkinä oikein kylmällä kelillä noin 3 numeroa liian isot, jotta sukkia mahtuu tarpeeksi.
StefanG
Viestit: 1891
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Re: talvivaatetus pyöräilessä?

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Kuten sanoin niin työmatkapyöräilen läpi vuoden ja talvella käytän tällaisia saappaita, kolmella parilla sukkia jalassa:
https://toysankenkatehdas.fi/fi/product ... asaapas-2/
Vastaa Viestiin