Tunneliteltan tuunaus - kaksi absidia

Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

hannes kirjoitti: Telttasi arvohan huitelee nykyään jo 300e:n pinnassa :lol:
Saa laittaa nollan tai pari perään jahka tuosta on tunnattu yksilöllinen erikoisteltta. 8)

Arvon tuloa ei voi estää...


Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Nallon ovi on avattu tämän jutun alkukuvassa ylhäältä kynnyskorkeuteen juuri niin kuin minulla on tapana. Sisäteltan ovella istuen tai kontaten saan oven avatuksi ja suljetuksi yhdellä kummankin käden otteella ja liikkeellä (vanhassa mallissa; uusi on korkeampi, mutta niin ovat monet minua pitempiäkin). Ja voin nousta seisomaan suoraan niiltä jalansijoilta.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Pepi kirjoitti:Nallon ovi on avattu tämän jutun alkukuvassa ylhäältä kynnyskorkeuteen juuri niin kuin minulla on tapana. Sisäteltan ovella istuen tai kontaten saan oven avatuksi ja suljetuksi yhdellä kummankin käden otteella ja liikkeellä (vanhassa mallissa; uusi on korkeampi, mutta niin ovat monet minua pitempiäkin). Ja voin nousta seisomaan suoraan niiltä jalansijoilta.
Tuo on toki toimiva ratkaisu. Pieni ongelma saattaa syntyä, jos oviaukon päälle asentaa sadekatoksen. Silloin olisi hyvä päästä ulos "kulmittain".

Täytyy vielä hieman hahmotella kokonaisuutta. Huomaan, ettei minulle ole itsellenikään ihan selvää, mitä kyselen. :D
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Yksi tapa parantaa tuon teltan käytettävyyttä helposti olisi isontaa oviaukko niin, että aukeaa ihan katon harjalle asti. Siihen tueksi vaikka joku lisähihna, joka ottaa rakenteen vedon vastaan. Ison aukon kanssa tuo könyämisongelma voisi poistua kokonaan. Hmmm...

Edit: samalla jos ompelee telttaan valmiit kiinnikkeet tarpille/pressulle, niin voisi tuo sadekatos olla melko helposti rakennettavissa. Siis ilman suurta viritysoperaatiota niin, että teltan edustalle saa kivan oleskelilan sateellakin.
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Tässä se viritys, jota yritän välttää. Eli ikään kuin vastaava rakenne, mutta helpommin pystytettä ja pohjalla tuo isompi teltta.

Kuva
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Tuossa alkaa olemaan jo melko pätevä oviaukko.

https://www.decathlon.co.uk/p/3-season- ... mc=8556124
Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Kun olen virittänyt sadekatoksen Nallon oviaukon ylle, se on ollut täysin seisomakorkuinen, jättänyt kulkutilaa suoraan teltan oven suunnassa ja suojannut oleskelutilaa hiukan sen sivulla.

Autoleirinnässä olen tehnyt sadekatoksesta sivulta avoimen "yhdystunnelin" teltan ja auton tavaratilan väliin. Siis epäsymmetrisempi kuin "viritelmäsi". Selässä en lisäkatosta ole kuljetellut.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Vastaa Viestiin