Taukohame

Ursus
Viestit: 9552
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Miksi pitäisi laittaa hankalasti ommeltavia vetoketjuja - eikö riuitä jos kietaisumallinen hame on varustettu vyötäröltä hankalasti ommeltavilla tarroilla? Toinen mahdollisuus olisi kuminauha osalle matkaa yläosan taitoksen sisään ja nappikiinnitys toisesta reunasta.


Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
Ölliäinen
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Helmi 2006 13:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ölliäinen »

Riippuu ruumiinrakenteesta miten paljo kestää vyötäröllä puristusta ja vuatemakkaroita ahistamassa pyllistelyä. Mulla niitä luonnonsuoliberliinejä on siinäe ihan riittävästi, silläpä levveeperäselle muotoiltu hame pyssyy piällä kiristämättä vyötäröstä vaikka vetskari olis puoliks aaki. Yks hyvä puoli tuossa levveessä perässä. :D
Eläkeehä immeisiks
setä tuomo
Viestit: 453
Liittynyt: 07 Tammi 2013 17:41

Viesti Kirjoittaja setä tuomo »

Sissitakki

Tunturiviitta

Onhan näitä tauolle ja lämmittelyyn.
tst
Viestit: 6550
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Joo, ei hametta tohi, mutta vanha kunnon pontso ja alpakkaisia aitojakin löytyy (pan-huilu reppuun). https://www.army-star.fi/rothco-kaannet ... gIHkvD_BwE
cobbo
Viestit: 703
Liittynyt: 22 Elo 2017 20:48

Viesti Kirjoittaja cobbo »

Mietin vähän eteenpäin ja todennäköisesti päädyin Jervenin fjelldukin kaltaiseen varusteeseen, mutta: taukoviltissä olisi hyvä olla vettäpitävät kankaat (voi käyttää istuinalustanakin jos haluaa). Sisällä kevyt eriste, ei tarvi olla kauheasti koska muuten tekeleestä tulee iso möhkö.

Sen saisi vyötärölle kietaisuhameeksi tai hartioille viitaksi (=vyötärökiinnitys pitää saada kurottua niin suppeaksi että tekele pysyy harteilla). Leveyttä pitäisi olla sen verran, että kun istuskelee niin sen saa kiepattua hartioiden ympäri ja kunnolla käsivarsien suojaksi.

Puolessavälissä sivua voisi olla klipsut tai naru jolla viitan/hameen saa pysymään koko matkaltaan kiinni jos ei ole tarvetta harppoa. Teltassa lisäpeittona käytettäessä saman narun/klipsuun kiinnitettävän remmin voisi kiepata makuualustan alta, jolloin viltin reunat pysyvät tiiviisti alustan reunoissa kiinni.
Metsän Omena
Viestit: 3074
Liittynyt: 13 Tammi 2008 19:58

Viesti Kirjoittaja Metsän Omena »

Therm-a-rest Honcho Ponchoa olen nähnyt käytettävän tuollaiseen tarpeeseen.
StefanG
Viestit: 1892
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Minä teetätin vedenpitävän retkiviltin. Sarkakangasta jonka toiselle puolelle ommeltu kiinni sadevaatekangasta.

Kuva
Aaro
Viestit: 2424
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

StefanG kirjoitti:Minä teetätin vedenpitävän retkiviltin. Sarkakangasta jonka toiselle puolelle ommeltu kiinni sadevaatekangasta.

Kuva
Laita keskelle pään reikä (leikkatun palan voi jättää läpäksi) ja reunoille nepparit niin saat tarvittaessa aikaisemmin ehdottamani mekon.
Ursus
Viestit: 9552
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin