Omien vaellusten reitit karttatiedostoon näkyviin

herike
Viestit: 86
Liittynyt: 02 Huhti 2009 11:18

Omien vaellusten reitit karttatiedostoon näkyviin

Viesti Kirjoittaja herike »

Kuinkahan tuo otsikossa mainittu toimenpide onnistuu? Garminin Basecamp on käytössä Mac-koneella ja Basecampiin saa Suunnon Movesscountista jäljet hyvin ladattua. Maanmittauslaitoksella olisi karttadataa, mutta en saa sitä Basecampiin näkyviin. Ajatus olisi, että jälkien ketju/verkosto olisi näkyvissä kartassa, jossa on suuri mittakaava.

Mitä metodeja teillä osaajilla on moisenlaisessa hommassa käytössä?


PeteBee
Viestit: 1084
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Mulla on Fenix 5 johon olen ladannut koko Suomen kartan. Jos avaan Basecampin niin tuo kartta ei ole valittavissa. Toki aikaisemmin ladattu reittijälki on näkyvissä mutta eipä siitä tule hullua hurskaammaksi tuolla peruskartalla. Kun laitan kellon kiinni niin valittavaksi tulee möys tuo Fenixin kartta ja sen jälkeen reitti näkyykin ihan eri lailla. Kun tuon ratkaisun löysin niin en ole laiskana sen enempää miettinyt miten saisin tuon Suomi kartan Basecamppiin ilman kelloa.
kepsilla
Viestit: 746
Liittynyt: 18 Kesä 2007 15:54

Viesti Kirjoittaja kepsilla »

GPX jälkien katseluun Topo kartalla löytyy monta eri vaihtoehtoa.

Makkikoneellekkin pitäisi saada Linuxissakin käyttämäni sovellukset : GPXSee ja QMapShack.

Tietysti voit ladata myös BaseCampiin Garmin kartat hylly.org :sta jota voi myös käyttää QMapShack sovelluksella.

Verkosta ladattavilla WMTS karttakuvakkeilla toimii myös QMAPShack ja GPXSee.

Ja tietysti nämä kaikki temput voi tehdä Androidin OruxMaps sovelluksella paikan päällä, jos saat vaan Suunnosta GPX fileen Androidiin.
GPS vaeltaja
PeteBee
Viestit: 1084
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Enpä ollu huomannut että Basecamppiin on eri kartta kuin Fenixiin. Ja tuo oikea versio meni heittämällä ohjelmaan.

Minä kiitän !!
herike
Viestit: 86
Liittynyt: 02 Huhti 2009 11:18

Viesti Kirjoittaja herike »

Kiitokset vinkeistä. Ainakin GPXSeellä homma on helppoa kuin heinänteko.
Vastaa Viestiin