Henkselit

iglu
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Helmi 2012 14:51

Henkselit

Viesti Kirjoittaja iglu »

Onko tietoa henkseleistä, jotka eivät muutaman kerran kastuessaan ns. kuoleudu eli jousto katoaa. Muutoin niitä mukava pitää jos vyöllä roikkuu sitä sun tätä. Olen kalamiehille ja metsästäjille tarkoitettuja käyttänyt, mutta molemmat ovat nykyään pelkkiä venymättömiä
hihnoja.


amatööri
Viestit: 3487
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

Asiaa enenpää tutkimatta löytyiskö metsureille tarkoitetuista tarvikkeista kuoleentumattomia. Ei ainakaan omista turvakamppeista ole muistikuvaa että olisivat venyneet lopullisesti.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
iglu
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Helmi 2012 14:51

Viesti Kirjoittaja iglu »

Tuopa oli hyvä vinkki,metsurillahan selkä kyllä kostuu ja jos henkselit löysää niin ei hyvältä tunnu.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

SA-henkselitkin taitavat kestää kastumista aika hyvin. Ainakaan en ole huomannut ongelmia omassa käytössäni.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
iglu
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Helmi 2012 14:51

Viesti Kirjoittaja iglu »

Ostin Hankkijalta Jonseredin henkselit ja nyt koekäyttöön. Ostin myös uusiksi kalasaappaiksi Dunlop purofor saappaat turvakärjellä, ovat tukevammat kuin uudet Sieviläiset. Hinta 74,90
paino 900g/kpl (turvakärjellä) ilman sitä n.750g/kpl
Petyin uusin Sieviläisiin jotka olivat huomattavasti löysemmät kuin vanhat(yli 15 vuotta)
materiaalia oli selvästi ohennettu kun niitä mittailin vaikkei tehdas sitä myöntänyt, nilkassa lähes millin ero paksuudessa. Eli on käynyt kuten muissakin tuotteissa,laatua heikennetään jotta hintaa ei tarvitsisi liikaa nostaa.
hannes
Viestit: 10743
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Harmi , kun Sievikin on alkanut laatua heikentämään. Hyvät olleet tähän saakka omaan jalkaan, Dunlopit taasen eivät minulla toimineet: isovarvas kärsi ja kipeytyi.
Dunlopin lesti on minulle väärän mallinen.

Henkseleitä saa myös Varustelekasta.
diver
Viestit: 2317
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

https://www.laurisahranto.fi/tuote/vy-olkain-45mm
Tommoset on ollunna nyt käytössä.ei irtoa vaikka kuperkeikkaa heittäisi.
Sämpy
Viestit: 130
Liittynyt: 11 Joulu 2009 19:36

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Varustelekan myymiin Saksan armeijan nappihänkseleihin olen toistaiseksi ihan tyytyväinen ollut.
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Re: Henkselit

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Tuopas oli hyva juttu, tosin nama tsekit https://www.varusteleka.fi/fi/product/t ... aama/13762 tuntuisivat sopivan viela paremmin: kahdella napilla parjaa (taakse) koska edessa olevat 'napinrei'at' voi (tuplina ) pujottaa ahkion valjaiden pikaliittimiin.

Olin etsinyt henkseleita, joissa klipsut niin isot, etta purisivat ahkiovyohon... ollut toivotonta hommaa.

Mista saa metallinappeja? vetoahan voin naihin kohdistua hetkittain paljonkin; sen mukaan paljonko henskelit joustavat, toki.
LauriA
Viestit: 815
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Re: Henkselit

Viesti Kirjoittaja LauriA »

^Onnistuuko esim. käyttää ns. sexboltseja https://www.fastenright.com/general-fix ... bolts/sb03 ?
Näitä on kiinnitystarvikekaupoissa montaa eri sorttia.
Uroksen jos laittaa vetovyöhön ensin kiinni prikka ja nyloc mutterilla. Naaraan liimalla tai teipillä, niin ei aukea itekseen kovin nopsaan.
Syntyisi mielestäni "nappi" johon henkselin lenkin saisi kiinni? Ja siis jos ymmärsin mitä tarkoitit?
Vastaa Viestiin