Appisjoen kahlaus

herike
Viestit: 86
Liittynyt: 02 Huhti 2009 11:18

Appisjoen kahlaus

Viesti Kirjoittaja herike »

Vaeltamista on tarkoitus lähiviikkoina harrastaa muun muassa Hammastunturin erämaassa. Onko kenelläkään kokemusta, millainen kahlattava Appisjoki on? Suunnitelmissa on, että reitti kulkisi Alimmaisen Appislompolan eteläpuolelta ja joen ylitys olisi jossain kohtaa niillä main.


hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Aikoinaan kun Appisjoessa sai vielä kalastaa, se tuli ylitettyä monesta paikkaa.

Alimmaisen Appislompolon kohtaa en enää muista, mutta näyttää kartalla hyvältä ylistyspaikalta koska ei ole ruovikkoa/soista joen reunoilla.
Itse Appisjärven suussa,missä Appisjoki alkaa on ainakin hyvä ylityspaikka vaelluskengät jalassakin normivedellä.
Toissa kesänä siitä viimeksi menin yli.
herike
Viestit: 86
Liittynyt: 02 Huhti 2009 11:18

Viesti Kirjoittaja herike »

Kiitokset kokemustiedosta.
invader
Viestit: 281
Liittynyt: 05 Tammi 2014 23:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja invader »

Appisjärven suusta menin muutama syksy sitten, mutta ei siitä ihan kengät jalassa päässyt. Olin menossa LaVu67-kämpälle idän suunnasta. Suolla kulkiessaan joesta ei ollut mitään mahdollisuutta päästä yli kuivana, se on syvä suopuro ja sen verran leveä ettei uskaltanut hypätä. Kämpällä sitten luin että siitä kohtaa, jossa joki laskee Ylimmäiseen Appislompolaan, on hyvä ylityspaikka. Itse siis kiersin noin 3 km mutkan.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Appisjärven suusta olen ainakin neljä kertaa mennyt kuivin jaloin, tuuria ilmeisesti ollut vedenkorkeuden suhteen. Soinen maastokaan ei ollut ongelma. Tosin olen tuolla ollut kesä-heinä- ja elokuussa, ennen syyssateita.

Kun nyt aloin muistelemaan , niin kerran Riekkopään ja Kantaselän kautta ylitin joen Alimman Appislompolon kohdalta. Ei kuitenkaan muistikuvia ylityksestä- eli ongelmaton ylitys.
Olin koiran kanssa vaeltamassa, joka ei ylityksistä pitänyt jos vesi korkealla.
Menin silloin Kultalaan, matkalle oli melkein satumainen ikimetsä ennen Ivalojokea.
Vastaa Viestiin