Riot quest 10

Raato
Viestit: 189
Liittynyt: 10 Maalis 2008 12:13

Riot quest 10

Viesti Kirjoittaja Raato »

Kertokaahan melojat mitä mieltä olette tämänlaisista kajakeista:

https://www.xxl.fi/riot-quest-10-ltb-18 ... 78_1_style

Itse en ole mikään meloja, mutta melonut sen verran, että ymmärrän kyllä kajakin ja "kajakin" eron, mutta tuollainen kätevästi kuljetettava olisi monessa kohtaa kätevä. Varsinaista matkamelontaa varten on tuollaista kaipaa, mutta sellaiseen mielenkiintoisissa paikoissa käymiseen.


omat polut
Viestit: 4205
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Kyseessä on enemmänkin kelluntaväline kuin kajakki.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Enpä tiedä, melkein tuohon hintaan alkaa saamaan jo ilmatäytteisiä, jotka luultavasti pesevät tuon rion ominaisuudet mennessä, tullessa, palatessa ja pakatessa. Lisäksi ovat helpompia varastoida.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Aaro
Viestit: 2377
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Voisi soveltua kalastukseen - virvelöintiin ja pilkkimiseen. Itse harrastanut sitä isolla kaksikolla mutta Riot on aika leveä ja varmaan kestäisi pientä keikuttelua. Isot hauet olen pyrkinyt tappamaan vedessä (puukko kylkeen) ja pienemmät heti kannella.
Avatar
Mikko Kallionsivu
Viestit: 136
Liittynyt: 29 Elo 2017 11:21

Viesti Kirjoittaja Mikko Kallionsivu »

Hypistelin tuota kaupassa. Yllättävän hyvälaatuinen, jämäkkä ja kevyt ämpärimuovikanootti, mutta ei varmasti sovi yhtään pidempään melontaan lyhyytensä vuoksi. Hiukan kuin koski- ja normiretkikajakin risteymä. Kulkisi hyvin tiettömille pikkulammille kalastusavuksi. Hintakaan ei paha. Todella mielelläni kuulisin käyttökokemuksia. Uskoisin että hakee aika lailla suuntaa melottaessa, koska nysä.

Myös lapselle hyvä, tosin lasten retkikajakit ovat pidempiä ja sulavalinjaisempia. Aika lattana keskeltä, mutta jyrkempää pohjaprofiilia keulassa ja perässä. Olisko loppuvakaa (?).

Varmasti ainakin laadukas lelu mökkirantaan ja hyvä apu pikkupaikkojen tutkimiseen. Tulee aina välillä isoon aleen tuossa kaupassa. Kyllä minä sen vielä ostan vahingossa kuitenkin, eihän se paina levypainoa enempää. Kannan vaikka remeleillä kiinnitettynä selässä marjareissuilla. Hyvä suojaluukku oli yksi plussa säilytystilassa.
Avatar
Pepi
Viestit: 7423
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Näyttää niin latuskaiselta, että uskoisin olevan alkuvakaa, mutta loppukiikkerä. Ihan kuin vähän saman mallinen Hobieni.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
Mikko Kallionsivu
Viestit: 136
Liittynyt: 29 Elo 2017 11:21

Viesti Kirjoittaja Mikko Kallionsivu »

^ Itse asiassa kun asiaa miettii, niin varmaan totta. Plus menee paremmin kaupaksi, kun tuntuu tukevalta pepun alla. Todellisuudessahan huteran oloinen on oikeasti vakaampi, enemmän pelivaraa (pyöreä pohja). Yleensä ns. mökkikajakeissa aina ihan ensinnä mainostetaan että ovat vakaita (eli oikeasti vakaan tuntuisia); tässäkin kävisi kusisen markkinalogiikan mukaisesti järkeen että ao. nysäpaatissa olisi suurimmaksi osaksi kantikas, eli jyrkkäkulmainen ja alta tasainen u-muotoinen pohja.

Eli olisi kai turvallista olettaa, että tässä on sitä myyvää alkuvakautta sitten haettu. On jo pari vuotta siitä kun tuosta kaupassa koskettelin. Muistikuvat ovat summittaiset. Se muistan että oli ihqun köykäinen ja näppärän pieni. Nätti kuin sika pienenä.
Raato
Viestit: 189
Liittynyt: 10 Maalis 2008 12:13

Viesti Kirjoittaja Raato »

No miten sitten ilmatäytteisen ominaisuudet josta dailymail jo vinkkasikin? Edelleen pääkäyttönä lyhyemmät matkat ja kuljetettavuus autolla. Ilmavehkeistä ei itsellä mitään kokemusta.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Riotin kanssa melko tarkkaan samassa hintaluokassa on esimerkiksi Advanced Elementsin Island Voyage, jota myy ainakin Marinekauppa. Laitoin itse Voyagen toissa kesänä ja olen ollut tyytyväinen. Käyttökokemusta ei tosin vielä hirveitä ole, mutta sen verran että nälkä kasvaa koko ajan. Ajatuksissa on tehdä tuolla viikon mittainen tai pidempi vaellus. Pitäisi onnistua kun kiertää isommat kosket.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Vastaa Viestiin