Missä melottu 2020

KaukoAntero
Viestit: 475
Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
Paikkakunta: Pori / Helsinki

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

Pitäisikö siirtää jokamiehenoikeudet ja niiden puolustaminen omaan ketjuunsa? Olen pahoillani, että aloin viedä tätä vähän aiheesta sivuun, mutta mielestäni asia on hyvin tärkeä.

Kauko


dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Keskusteluhan koskee liikkumis- ja jokamiehenoikeuksia melonnassa.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
hannes
Viestit: 10743
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Jannella on pitkä pinna, minulla pisti kieltoukkeli jo vihaksi.
En usko että mikään laki kieltää tuosta kanootilla tms. laskemisen. Pitää olla virallinen kielto. Äijän kieltolapun voi viedä ulkohuussiin .

Aika melontarupeama!
Avatar
Yeti
Viestit: 145
Liittynyt: 22 Heinä 2013 16:24
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yeti »

Merellä oli turhan kova tuuli viikko sitten, joten menin järvelle.
[youtube][/youtube]
Janne Pyykkö
Viestit: 683
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

akuusist kirjoitti:Omaksi harrastukseksi ja harvakseltaan. Tehokasta olisi mennä kanootilla yhdessä ja pienen moottorisahan kanssa. Joku selvästi raivaa Siuntionjokea noin, koskipaikoista pahimmat puut katosivat pari vuotta sitten. Tykkään itse kuitenkin kävellä, kiipeillä, rymytä rantoja, kahlata ja uida pienen käsisahan ja köyden kanssa. Fyysisesti hineoa, koko kroppaa rasittavaa hommaa. Välillä saa pähkäillä minne puu lähtee, mitkä on jännitykset ja mistä sahata, sitoako köysi ja minne. Ja sitten jännittää arveliko oikein. Onhan tuossa riskejä joiden vuoksi kaksin olisi parempi. Kiinnostaisiko?
Hieno juttu, että teet tuota, ja hyvä kuvaus muutenkin. Kiitos myös kysymyksestä liittyä mukaan. Minua varten tuo sahaussiivous ei kuitenkaan ole. Mun (lähinnä tällainen) juttu on Espoonjoen roskaretket joka vuonna toukokuun lopussa.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
omat polut
Viestit: 4206
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Minäkin joskus 30v. sitten inkkarin ja sahan kanssa Siuntionjokea raivannut. Ihan mukavaa hommaa, siis silloin.
Micke
Viestit: 2277
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

30 vuotta sitten tuli kalasteltua aktiivisesti Siuntionjoella, silloin luonnonkantaa olevia taimenia tuli joitakin joka vuosi. Pääasiassa haukea ja ahventa, Joista varsinkin ahvenet tuli niiden kaatuneiden kuusien läheltä. Taimenet pääsi takaisin jokeen. Muut pannulle....

Mutta aiheeseen liittyen, tällä hetkellä ollaan kaverin kanssa Saaristomerellä, Höglandissa. Keli on aika vilakka, mutta onneksi ei juuri tuuleskele. Lintuja on kyllä paljon.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Janne Pyykkö
Viestit: 683
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Kiitos kaikille mukavista kommenteista liittyen "suurympyrän" melontaan ja erikseen Siuntionjoen Palokosken tapaukseen, joka on nyt ratkennut (sikäli kuin asia koskaan epäselvä olikaan).

Kosken loppuosan sillalta alas saa laskea, vaikka paikallisasukas minua kielsikin näin tekemästä. Asian vahvisti tänään Uudenmaan ELY-keskuksen lakimies Tapio Korhonen. Blogiartikkelissa on asiasta tiedonanto selkeine kuvineen, jonka voi näyttää omasta puhelimesta kaikille, jotka yrittävät kieltää Palokosken loppuosan melonnan.

Laitetaan se kuva vielä tähänkin.
Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

No niin, jokohan tuli tunkua Palokoskelle. :)
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Micke
Viestit: 2277
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Tuskin tulee sen suurempaa tunkua Palokoskelle ja jos siellä melookin niin varmaan kannattaa olla mahdollisimman sovitteleva, vaikka tietääkin olevansa oikeassa. Toki jos homma ei luonnistu niin sanoo että viestisi on kuultu ja huomioitu, mutta se ei aiheuta suunnitelmiini muutoksia.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Janne Pyykkö
Viestit: 683
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Micke kirjoitti:Tuskin tulee sen suurempaa tunkua Palokoskelle ja jos siellä melookin niin varmaan kannattaa olla mahdollisimman sovitteleva, vaikka tietääkin olevansa oikeassa. Toki jos homma ei luonnistu niin sanoo että viestisi on kuultu ja huomioitu, mutta se ei aiheuta suunnitelmiini muutoksia.
Juuri näin. Normaalilla keskustelulla ensin, että ihan jokamiehen oikeuksilla tässä melon ja kun olen tästä lähtenyt, ei huolta, et näe minua enää. Jos tähän voimakkaasti protestoi (joskaan en usko, että niin käy), niin sitten mainitsee, että tulkinta on Uudenmaan ELY-keskuksen lakimiehen vahvistama.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Raato
Viestit: 189
Liittynyt: 10 Maalis 2008 12:13

Viesti Kirjoittaja Raato »

Kommentoin tuota melonnan kieltävää ihmistä:
Voisin lyödä kohtalaisen summan vetoa, että kyseessä on ns. uus-maalainen, siis tonttinsa vastikään maaseudulta hankkinut. Kun itse olen kotoisin maaseudulta ja jossa asun edelleen, niin ei voi ymmärtää niitä jotka tulevat maaseudulle asumaan ja alkavat ensitöikseen opettaa ympäristöään siitä miten täällä asutaan.
Ensimmäinen merkki tästä valloituksesta on monesti lappu "yksityisalue - pääsy kielletty". Siis haloo, kylällä jossa mieluusti otetaan ohikulkija vastaan. Onko se jokin (joillekin) kaupunkilaisille tuleva illuusio koskemattomasta (omasta!) luonnosta vai ihan silkkaa elokuvatodellisuutta jossa maanomistaja ajaa ihmiset pois "mailtaan"?
Jossain keskisessä Suomessaoli takavuosina tapaus jossa muualta tullut pariskunta kielsi kulkemisen maillaan ja laittoivat tielleen puomin. Paikallisia tämä ärsytti toden teolla ja siitähän oli TV:ssä juttu jossain ajankohtaisohjelmassa. Tämää maa-alue ei ollut mikään pieni tontti. Dokumentissa toimittaja meni puomin ohi ja kysyi, että ettekö tiedä liikkumisen olevan Suomessa vapaata... Pariskunnan toinen puoli ei ollut suomalainen, että olisiko siitä syystä menneet lakipykälät pieleen.
Loppuun vielä tähdennys, että tämä mutina ei kohdistu sinänsä kaupunkilaisiin, vain valloittajiin :)
Janne Pyykkö
Viestit: 683
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Avokanoottiyhdistys meloi vappuna 3 päivää Länsi-Uudellamaalla Fiskarsin komealla järviylängöllä: 6 henkeä, 5 kanoottia, 13 järveä. Tarina tässä.

Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Micke
Viestit: 2277
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kun työnantaja on tehnyt meidät tarpeettomiksi, niin käväisin 4 päivää Saaristomerellä. Kelit ovat kyllä kylmät toukokuun puoleksi väliksi. Eilen tuli puolisen tuntia raetta otsaan, saisi jo tulla hieman keväisempää säätä. Pari hirveä pääsin yllättämään kesken uintimatkansa saaresta mantereelle. Aika pitkiä välejä hirvetkin näköjään ui.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
sepaonu
Viestit: 248
Liittynyt: 16 Tammi 2015 20:32
Paikkakunta: Ingliste, viro

Viesti Kirjoittaja sepaonu »

Viron pikkujoen yläjuoksulla
aamu alkaa kahvilla
Vastaa Viestiin