Missä melottu 2020

dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Pieni iltalenkki Vikajoella, jossa tuntui vielä vettä ja virtausta olevan. Reissu meni kumikanoottikuvauksen harjoittelun merkeissä. Katsotaan jos saan tuosta jonkinlaisen filminpätkän juutuuppiin tässä ennen pitkää.


Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
laphilainen
Viestit: 130
Liittynyt: 30 Marras 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja laphilainen »

Ranuan Kivijoki
Simojokea reilut 20 km
Vuontisjärvet-Vuontisjoki-Toriseno-Lätäseno
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Loma alkoi ja lähdin Lappiin. Ensimmäisenä retkenä meloin Altajoen kanjonin läpi 27.-30.6.2020. Tässä tarina.

Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Tehtiin 6.-12.7.2020 todella raskas, mutta mahtava 7 päivän melontaretki Pohjois-Norjaan Stabbursdalenin kansallispuistoon (Stabburselva). Tarinan voi lukea tästä linkistä. Jutussa on myös yleisempää kuvausta Stabbursdalenin kansallispuistosta.

Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

^Reissun raskauden saattoi lukea tekstistä rivien välistäkin. Aika huikeassa ja hurjassa paikassa olet taas ollut.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

dailymail kirjoitti:^Reissun raskauden saattoi lukea tekstistä rivien välistäkin. Aika huikeassa ja hurjassa paikassa olet taas ollut.
Kyllä vain, ei taida olla monellakaan tuo joki melottuna.

Joen ensimmäinen putous pysäyttää kalojen nousun aika tehokkaasti, jostain putouksen alapuoliselta jokiosuudelta tarttui aikoinaan ihan komea kala perhoon.
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Janne Pyykkö kirjoitti:Tehtiin 6.-12.7.2020 todella raskas, mutta mahtava 7 päivän melontaretki Pohjois-Norjaan Stabbursdalenin kansallispuistoon (Stabburselva). Tarinan voi lukea tästä linkistä. Jutussa on myös yleisempää kuvausta Stabbursdalenin kansallispuistosta.

Kuva
Jokunen vuosi sitten tuolla käytiin. Sama parkkipaikka jopa - mentiin ensin suoraan autolla eteenpäin portille , kun ei paremmasta tiedetty ja joku nainen ajoi meidät äkäisesti pois .
Kuvan tuvassa yövyttiin.
Patikoitiin alueen läpi ja tultiin taksilla autolle takaisin. Komeaa oli.

Eipä käynyt mielessä että melomallakin tuolla voi mennä. Hurjan näköistä kuvissa!
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Neljän päivän kaksikkoreissu Inarille. Hienoa oli taas kerran ja olosuhteet helteisen kesäiset. Viimeisenä iltana ukkosmyräkkä leirin yli.
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

Kiitos kommenteista koskien Stabburselvan retkeämme. Niitä oli ilo lukea. Hanneksen kommentti herätti positiivisen tunteen (=että muutkin ovat tuolla käyneet) ja mielenkiinnon silloisesta reitistänne. Mitä kautta jatkoitte eteenpäin ja minne retki päättyi?

Jäi muuten tämä aiemmin kommentoimatta, koska tein 12 päivän retken Karigasniemeltä Hamningbergiin, joka päättyi tänään (Hamningbergiin). Tenon melonta oli tietysti selkeä osa retkireittiä, mutta Varangin läpimeno kanootilla vaati luovempaa reititystä. Mitään muita kulkuvälineitä kuin lihasvoimaa en käyttänyt. Retkijuttu tulee aikanaan.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Ensimmäinen varsinainen vaelluspäivä päättyi Leavnnjas-järven rannalla olevaan yksit. aukiolevaan mökkiin.
Mönkijäuraa pätkä länteen, sitten pohjoiseen, sitten itään takaisin 6-tielle, jossa majoitus/lomakylä, oli kiinni, joten taksilla autolle ja Karigasniemelle leirintäalueelle saunaan ja yöksi.

En muista enää paikkojen nimiä, itse lähtö-ja päätepiste ovat kartan ( 10175 Övre Stabbursdalen) ulkopuolella, joten ei soi kellot päässä.
Kaverilla oli isompi kartta ladattuna gepsiin, jolla ne paperikartan ulkopoliset alueet mentiin.

Tuollaisia olen karttaan rengastanut: Airojärvi, Njähkäjärvi..

Todella komeaa aluetta!
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

hannes kirjoitti:Ensimmäinen varsinainen vaelluspäivä päättyi Leavnnjas-järven rannalla olevaan yksit. aukiolevaan mökkiin.
Mönkijäuraa pätkä länteen, sitten pohjoiseen, sitten itään takaisin 6-tielle, jossa majoitus/lomakylä, oli kiinni, joten taksilla autolle ja Karigasniemelle leirintäalueelle saunaan ja yöksi.

En muista enää paikkojen nimiä, itse lähtö-ja päätepiste ovat kartan ( 10175 Övre Stabbursdalen) ulkopuolella, joten ei soi kellot päässä.
Kaverilla oli isompi kartta ladattuna gepsiin, jolla ne paperikartan ulkopoliset alueet mentiin.

Tuollaisia olen karttaan rengastanut: Airojärvi, Njähkäjärvi..

Todella komeaa aluetta!
Komeaa kyllä. Jos Airojavri ja Njahkajavri, niin tosiaan koko alueen läpi olette menneet!! Kenties lopetittekin samaan pisteeseen kuin me, eli Stabburselvan suulle, jossa on kansallispuiston yksi neuvontapiste?
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
hannes
Viestit: 10808
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

^Joo-o, oli neuvontapiste , mistä taksiin noustiin. Paikka oli kiinni, mutta opastetauluja siellä oli.
Loppumatkasta meni polku-ura kartalla poikittain, jota mentiin tielle ja siitä pätkä neuvontapisteeseen.

Siellä oli myös huipulla samanoloinen kivilatomo/kasa kuin teidänkin kuvissa. Tässä vaan oli puurakenelman tapainen päällä. Jos oli sama, niin rakennelma on poistettu..
Merelle sieltä näkyi.
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

hannes kirjoitti:^Joo-o, oli neuvontapiste , mistä taksiin noustiin. Paikka oli kiinni, mutta opastetauluja siellä oli.
Loppumatkasta meni polku-ura kartalla poikittain, jota mentiin tielle ja siitä pätkä neuvontapisteeseen.

Siellä oli myös huipulla samanoloinen kivilatomo/kasa kuin teidänkin kuvissa. Tässä vaan oli puurakenelman tapainen päällä. Jos oli sama, niin rakennelma on poistettu..
Merelle sieltä näkyi.
Tuskin oli sama kivilatomus kuin minun kuvassa. Te liikuitte alueen äärilaitoja -- minun ottama kuva "lähihuipusta" oli Stabbursdalenin keskeltä.

Jotta olisi vähän melontaakin tässä kommentissa, niin tässä maistiaisiksi valokuva Varangin niemimaan Austerelvalta 25.7.2020 (olen itse kanootin kanssa keskellä jokihaaraa, josta etenin vasemmalle solaan ja lopulta "vuorten" yli Sandfjordelvalle, isompi kuva tässä).
Kuva
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

^ Onpa mielenkiintoisen näköinen maasto tuossa kuvassa.
KaukoAntero
Viestit: 476
Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
Paikkakunta: Pori / Helsinki

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

Huikeita maisemia ja reissuja Jannella taas.

Kauko
Vastaa Viestiin