Kodan sisäteltan korvaaminen rankisella

Haukiperhostelija
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Syys 2014 16:46

Kodan sisäteltan korvaaminen rankisella

Viesti Kirjoittaja Haukiperhostelija »

Olisiko hyviä ideoita, millä rankisella+aluskankaalla korvata HelSport Finnmark kodan sisäteltta? Alkuperäinen sisäteltta painaa noin 2,4 kg (en itse punninnut, mutta netistä tämmöisen painon löysin), varsinkin yksin reissatessa jopa noin parin kilon painonsäästö olisi tervetullut. Mistä ostan teltan aluskangasta, paljonko pitää olla vesipilariarvo aluskankaassa? Aluskangas saisi olla ainakin puolet lattiapinta-alasta eikä pelkästään rankisen kokoinen, niin helpottaisi tavaroiden levittelyä ja sukkasillaan olemista (maakosteus). Onko ehdotuksia rankisesta vai teenkö itse ja jos teen itse niin mistä ostan siihen sopivan verkkokankaan? Vetoketju toki myös tarvitaan. Mitä isompi rankinen sen parempi, tasainen nukkumapaikka löytyy paremmin. Käyttö on kesällä eli sisäteltan tuomaa lämmöneristystä en tarvitse. Alkuperäiset vaarnat ja keskisalon olen jo korvannut kevyemmillä vaihtoehdoilla.


amatööri
Viestit: 3500
Liittynyt: 05 Kesä 2009 07:20

Viesti Kirjoittaja amatööri »

^
Käyppä katsomassa www.erikoistukku.fi sivuilta löytyisikö sieltä sopivaa rankista.Itse käytän kotateltassa kevytpeitettä,riittää mulle.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
tst
Viestit: 6556
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Mulla tällainen pohjallinen versio, kota tosin matalampi ja muutenkin pienempi. Kumma kun tähän ei ole raaskittu laittaa korkeampaa vetoketjua vai eikö ole jaksettu ajatella, öttiäiset toki pysyy ulkopuolella: https://www.partioaitta.fi/frilufts-pyr ... 9464096720
Vastaa Viestiin