Potkutellen Pirkanmaalla

Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

Parin viikon päästä lähtö kickbikellä kohti pohjoista. Edellisestä reissusta Gotlantiin voipi lueskella täältä jos kiinnostaa: http://www.kevytreppu.com/Etusivu/Blogi ... issa..html


Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Katos "poikaa", kun on käynyt Gotlannissa saakka potkuttelemassa. Oli varmaan hieno reissu.
Timoa kirjoitti:Parin viikon päästä lähtö kickbikellä kohti pohjoista.
Pohjoseen potkutteleen olen lähdössä minäkin, vävyn kanssa.

Potkupyöräily on siitä oiva laji, että se opettaa vanhankin jäärän "grammaamaan".
Huokailija
Viestit: 245
Liittynyt: 20 Huhti 2009 12:14

Viesti Kirjoittaja Huokailija »

Umpihanki kirjoitti:Potkupyöräily on siitä oiva laji, että se opettaa vanhankin jäärän "grammaamaan".
Meillä on suunniteilla suunnata viikon parin päästä itään, jos ei sitten melonta vie voittoa tai suku pakota lappiin kalalle. Typykän pyörään tulee peräkärry ja lisäksi laukut. Tarakallekin mahtuu jotain. Minä ajattelin ottaa ainoastaan kevyen repun, sillä olen huomannut, että paino vaikuttaa potkuttelun rentouteen. Yli satasen päivämatkoja pitäisi kuitenkin mennä, että joskus ehtisi perillekin.

Painavamman repun kanssa potkuttelu käy toki mukavasti selän lihaksiin. Ehkä se on hyvää treeniä selän terveydelle, tiedä häntä.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Huokailija kirjoitti:
Meillä on suunniteilla suunnata viikon parin päästä itään, jos ei sitten melonta vie voittoa tai suku pakota lappiin kalalle.
Se on hyvä, että on mistä valita. :D
Huokailija kirjoitti: Minä ajattelin ottaa ainoastaan kevyen repun, sillä olen huomannut, että paino vaikuttaa potkuttelun rentouteen. Yli satasen päivämatkoja pitäisi kuitenkin mennä, että joskus ehtisi perillekin.
Meillä on tavoitteena 50 km - 60 km päivämatkat, kun kuormaa kertyy laudan nokalle kuitenkin sen verran reippaasti, että ainakin minulle tuollaiset päivätaipaleet ovat aivan riittävän pitkiä. Toisaalta eivät nuo mitään kiveen hakattuja lukemia silti ole.
Fjödörör Räkinen
Viestit: 153
Liittynyt: 21 Syys 2009 16:00

Viesti Kirjoittaja Fjödörör Räkinen »

Näyttää muodostuvan jokavuotiseksi perinteeksi Kickbiken kanssa kahlaaminen valaisemattomalla hiekkapohjaisella pyörätiellä/latupohjalla yli nilkan yltävässä ensilumessa, joka tukahduttaa pyörät niin että lautaa saa työntää sujona sivullaan. Ajoitus näyttää sattuvan aina yöhön tai aamuyöhön.

Jo vain on mieluista liikuntaa! Ja palkkionkin siitä saa, koska yksi kymmenesosa matkasta - juuri se loppu - on autojen tamppaamaa. Siinä on mukava potkiskella astinlautaan painuneen yli kymmensenttisen lumipaakun päällä jalan lipeämistä ja nilkan nuljahtamista peläten.

Kummasti liikunta on mukavampaa, kun on matkalla johonkin ja etenemisen eteen joutuu näkemään vaivaa ja vuodattamaan hikeä. Siinä on erilainen tuntu kuin pelkästään lenkillä käydessä.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Fjödörör Räkinen kirjoitti: Jo vain on mieluista liikuntaa! Ja palkkionkin siitä saa, koska yksi kymmenesosa matkasta - juuri se loppu - on autojen tamppaamaa. Siinä on mukava potkiskella astinlautaan painuneen yli kymmensenttisen lumipaakun päällä jalan lipeämistä ja nilkan nuljahtamista peläten.
Vasara, pala kuramattoa ja nastatossut, jos noilla ei nyt aivan maailma pelastu, niin ainakin potkuttelijan elo helpottuu hieman. :)
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Ensimmäinen vuosi kun potkuttelin sen kokonaan. Aiemmin lauta on ollut aina talviteloilla sydäntalven ajan. Potkuttelu sujui hyvin, kiitos pakkasten kun ei ollut niljakkaita kelejä koko talvena.
Eikä näytä tämä Vappuaamun vesisadekaan intoa laannuttavan. Lähdenpä tästä hakemaan potkua tähänkin päivään potkimalla.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Koko talven ja keväään, lähes päivittäin, tuli potkuteltua. Polkupyörä on saanut pölyttyä siitä lähtien, kun syksyllä kiksuttimen hankin.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

IkiHonka kirjoitti: Polkupyörä on saanut pölyttyä siitä lähtien, kun syksyllä kiksuttimen hankin.
Oma fillari lähtee pölyttymästä pyöräsuojasta likalle, ihan just, eikä melkein. Tähän loppuu meikäläisen polkupyöräily, jos en sitten vielä innostu hankkimaan nojapyörää. No tuskinpa kuitenkaan, kun tämä potkuttelu on vienyt mennessään koko ukon.
tyy

Viesti Kirjoittaja tyy »

pitäsköön tuommonen ihmevekotin hankkia. Olikos tässä ketjussa puhetta koiran kanssa potkuttelemisesta. En nyt jaksa kelata koko ketjua, kun olen kännykän varassa, mutta täytyy selata aihetta myöhemmin.

Tuntuisi äkikseltään, että potkupyörä sopisi paremmin koiran lenkittämiseen kuin tavallinen fillari.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

tyy kirjoitti: Tuntuisi äkikseltään, että potkupyörä sopisi paremmin koiran lenkittämiseen kuin tavallinen fillari.
Luulisin samoin, vaikka en olekaan sen paremmin polku kuin potkupyörällä koiraa ulkoiluttanut. Jalkautuminen käy paljon noileemmin astinlaudalta, kuin satulalta, jos pikainen tarve niin vaatii.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

tyy kirjoitti:pitäsköön tuommonen ihmevekotin hankkia. Olikos tässä ketjussa puhetta koiran kanssa potkuttelemisesta. En nyt jaksa kelata koko ketjua, kun olen kännykän varassa, mutta täytyy selata aihetta myöhemmin.

Tuntuisi äkikseltään, että potkupyörä sopisi paremmin koiran lenkittämiseen kuin tavallinen fillari.
Jonkin verran on kokemusta molemmista. Sen perusteella sanon, että ainakin omalla kohdalla kiksutin on käypäsempi.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Jukkis
Viestit: 905
Liittynyt: 15 Tammi 2006 12:29
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Enpä ole seurannut vakituisesti palstaa! Voi ihmettä, minkälaosta ylistystä potkupyörä saa! Pitäis päästä kokeilemaan muutakin, kuin Onni-pojan tekemää omakeksintöä...
Vaikka kyllä se maastoilu tuolla palstan kautta ostetulla maastopyörälläkin on ollut kivaa, enemmän se taitaa olla ajasta ym. seikoista kiinni, kuin värkistä.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Jukkis kirjoitti:Enpä ole seurannut vakituisesti palstaa! Voi ihmettä, minkälaosta ylistystä potkupyörä saa!
Sitä kun hurahtaa johonkin, niin silloin ei näe hurahduksensa vikoja laisinkaan.
Jukkis kirjoitti: Vaikka kyllä se maastoilu tuolla palstan kautta ostetulla maastopyörälläkin on ollut kivaa, enemmän se taitaa olla ajasta ym. seikoista kiinni, kuin värkistä.
Tuo pitää paikkansa. Välineet saavat aivan liian suuren arvon vähän kaikessa. Ei ne välineet, vaan se tekemisen into on se joka ratkaisee sen, että jaksaako johonkin syventyä pintaa syvemmälle, vai lopahtooko touhu ensihuuman jälkeen.

Mitä tulee tähän potkutteluun omalta osaltani, niin nyt on alkamassa 12 kesä tällä samalla vehkeellä, joten on tätä tullut harrastettua vähän ensihuumaa enemmän.
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Jukkis kirjoitti:Enpä ole seurannut vakituisesti palstaa! Voi ihmettä, minkälaosta ylistystä potkupyörä saa! Pitäis päästä kokeilemaan muutakin, kuin Onni-pojan tekemää omakeksintöä...
Kokeilla aina kannattaa... mutta epäilen ettei ole sun juttusi. Mutulla sanon, että suurin osa kokeilijoista ei hanki potkupyörää vaan pitäytyy polkupyörässä. Se on kuitenkin nopeampi ja "vaivattomampi". Kiksutin on enempi kuntoiluväline ja siihen se soveltuu hyvin.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Vastaa Viestiin