Potkutellen Pirkanmaalla

K-nen

Viesti Kirjoittaja K-nen »

^^Tuossahan on mallia muille potkuttelijoille. Itse huolsin perusteellisesti potkufillarini ja odottelen malttamattomana hiekkojen poistoa pyöräteiltä päästäkseni venyttämään pitkiä potkuja.


Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Virsu kirjoitti: . Kauniit lämpöisevät kevätpäivät alkavat houkutella tavalliseenkin pyöräilyyn, mutta ensin nautitaan vielä viikko suksimisesta Lapissa.
Kyllä sun kelpaa. :)
K-nen kirjoitti:^^Tuossahan on mallia muille potkuttelijoille. Itse huolsin perusteellisesti potkufillarini ja odottelen malttamattomana hiekkojen poistoa pyöräteiltä päästäkseni venyttämään pitkiä potkuja.
En mallista tiedä, mutta hyvin on pystynyt polkuja hyödyntämään potkuttelemiseen, kun yöpakkaset ovat kovettaneet polkujen sivutkin sellaiseen kuntoon että niistä pystyy joten kuten ponnistamaan jos polku käy kapeaksi.
Maastopyöräilijöitäkin on tänä talvena ollut huomattavasti enemmän kuin aiempina talvina.
mattipappa
Viestit: 870
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

Varmaankin tällä seudulla asustelee muitakin potkuttelijoita kuin sinä Umpihanki, mutta muutaman kerran aamuisin klo 6.30 tienoilla olen arvaillut itsekseni, mahtaako vastaantuleva kaveri olla itse Umpihanki? :)
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

mattipappa kirjoitti:Varmaankin tällä seudulla asustelee muitakin potkuttelijoita kuin sinä Umpihanki, mutta muutaman kerran aamuisin klo 6.30 tienoilla olen arvaillut itsekseni, mahtaako vastaantuleva kaveri olla itse Umpihanki? :)
Nykyisin tuo 6.30 tuntuu liian aikaiselta lenkille lähtö ajaksi. Taitaa joku työteliäämpi ollut kyseessä. Muutamia vuosia taakse päin, kyllä liikuin useinkin noihin aikoihin potkuvehkeellä.
Viidestoista kesä on alkamassa Kickbikellä. Muutamana vuotena olen potkutellut ympäri vuoden potkulaudalla. Yleensä olen vaihtanut lumien tultua laudan kelkkaan. Nykyisen kortteerin ympäristö on niin hyvin sannoitettu, että kelkan käyttö on jäänyt vähemmälle käytölle.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Minusta tuli PVC muovin vankkumaton kannattaja, kun pinnoitin Kicbiken astinlaudan pohjan sillä. Saariselän kivikkorumban jälkeen alumiini olisi ollut melko lohduttoman näköisessä kunnossa. PVC luistaa hyvin kivien ja juurien yli. Aivan toisella tavalla kuin alumiini.

Sen verran tuli uutta uskoa tuolta reissulta siihen, että kyllä potkimallakin pystyy maastossakin ihan mukavasti etenemään. Se vaara nyt on, että tämmönen ukonkäppänä innostuu liikaa rossaileen. Voi käydä köpelösti, jos ei vähän toppuuttele itteensä. Nää Hervannan maastot kun on paljon haasteellisempia potkittavia mitä pohjoisen polut.
Perttu
Viestit: 906
Liittynyt: 08 Tammi 2011 13:59

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Löysin roskalavalta puisen Esko -merkkisen potkulaudan. Hieman vaatii tuunausta, mutta käsille täytyy olla jotain tekemistä. Olisko tämä puinen Esko potkulauta ollut Umpihangen vanha kun löysin sen Tampereelta? :D
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Perttu kirjoitti:Löysin roskalavalta puisen Esko -merkkisen potkulaudan. Hieman vaatii tuunausta, mutta käsille täytyy olla jotain tekemistä. Olisko tämä puinen Esko potkulauta ollut Umpihangen vanha kun löysin sen Tampereelta? :D
Jaa a, mistäpä sitäkään tietää, vaikka olisi. Hetkinen, ei sittenkään, koska mulla oli raudasta tehty.Viisikymmentäluvulla olin onnellinen potkulaudan omistaja. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa. Sekin on jäänyt mieleen, että polvet oli aina ruvella ja niitä oli mukava nyppiä irti, siis rupia, ei polvia. Nyt ei ole rupia, mutta nyt tuntuu siltä, että polvet on irti, kun niin lonksuvat.

Upee se ainakin oli. Harmi ettei ole valokuvaa.
akuusist
Viestit: 604
Liittynyt: 15 Helmi 2007 14:34

Viesti Kirjoittaja akuusist »

Umpihanki kirjoitti:Minusta tuli PVC muovin vankkumaton kannattaja, kun pinnoitin Kicbiken astinlaudan pohjan sillä.
Oliko PVC tietoinen valinta vai sattuma? Polyeteeniä on tullut käytettyä joskus, mutta aivan liian vähän testailtua kunnolla mikä olisi paras materiaali. Pitäis ryhdistäytyä, kun tuosta Kickbikesta voisi periaatteessa saada ihan hyvänkin maastopelin (talousmetsiin toki, enhän minä UKK-puistoon)
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

akuusist kirjoitti:Oliko PVC tietoinen valinta vai sattuma?
Oli tietoinen valinta. Heti ensimmäisen metsälenkin jälkeen päätin tehdä alumiinin luistamattomuudelle jotain. Eikä uudenkarheeta kulkupeliä muutenkaan hennonnut heti loppuun kuluttaa.
Sitten huomasin täällä käydyn suksi / ahkio keskustelun tiimoilta, että PVC sopisi hyvin omaankin projektiin. Eli sattumallakin oli osuutta valintaan.

Viime vuonna jo kokeilin, mutta Sikaflex liimaus ei pitänyt kunnolla muovia kiinni. Tökötti saattoi olla väärää laatua.
Tänä vuonna tein uuden yrityksen, ja liimasin muovin Cascon superliimalla sekä tein kierteet alumiiniin parista kohtaa ruuvia varten.

Edessä muovi on kiinni ruuvilla ja liimalla siinä missä oli seisontajalka. Varsinkin tuo kohta joutuu kolhuille alttiiksi, missä pystyputki kaartuu astinlaudaksi.

Täytyypä ottaa kuva "patentista". Eihän tekele hirveän nätti ole, mutta pääasia on että siitä on hyötyä.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Kuva
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Koko kesä on tullut potkuteltua tasaseen tahtiin. Mitä nyt pahimmilla helteillä vähän epätasasempaan tahtiin.

Tänään kävin Vuoreksen alueen geokätköjä haeskelemassa. Ei ainakaan mun potkuvauhti noilla metsäpoluilla ole sellaista, että kukaan alle jäisi.
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Onnittelut Alpolle. :D
Avatar
Umpihanki
Viestit: 3927
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja Umpihanki »

Tuli kävästyä viikonloppuna syrjäisellä pääkaupunkiseudulla. Ei nyt sentään potkuttelemalla, vaan junalla, uusia Kickbikejä "katsastamassa".

Mielenkiintoisia uutuuksia oli nähtävillä, ja kokeiltavanakin.
Taittomalli Kickbike ja paksupyörä "hirviö".

Taittomallia ja cruiseria tuli kokeiltua.
Molemmat kyllä kelpaisi mullekin.

Paksupyörä kyllä taitaa olla liian haastava peli tällaisella lähempänä seitsemää kuin kuutakymmpiä olevalle ukkelille.

Kiitos Alpolle, ja muillekin osastolla olleille asiantuntevista kommenteista. :)

Vaellusnettiläisten henkilökohtainen "bongaaminen" tuplaantui siinä ohessa.
Nyt teitä on jo kasassa kaksin kappalein. Tai jos tarkkoja ollaan niin tämä oli ensimmäinen oma löytämäni. Toisessa tapauksessa tulin itse "pongatuksi"
Vastaa Viestiin