Villavälihousut

sisko
Viestit: 360
Liittynyt: 19 Helmi 2008 22:30

Villavälihousut

Viesti Kirjoittaja sisko »

Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi Muhoksen villan villa/merinovillavälihousuista tai muista vastaavista? Millaisia ovat istuvuudeltaan ja kutittavatko? (jotkut villavaatteet kutittavat myös alusasun läpi) Kaikki puhe mikromuovista on saanut aikaan sen, ettei huvittaisi hankkia enää mitään fleece- ja ns. teknistä materiaalia. Tarvis olisi lämpimästä välikerroksesta kylmän vuodenajan retkille. Suosituksia?


Aaro
Viestit: 2456
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Devoldin merino paidat ja housut ovat olleet hyviä vaimolla ja itsellä vaikka olleet ihoa vasten.
Viimeksi muokannut Aaro, 09 Helmi 2021 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
varsijousi
Viestit: 1210
Liittynyt: 06 Helmi 2006 22:22

Viesti Kirjoittaja varsijousi »

ullfrotte villa-asujen hinta/laatusuhde on ainakin ollut erinomainen. Väliasu ei kutita, kun sen alla on toinen, vaikka ohut polypropeenikerrasto. En muista, onko mainitsemani tuote merinovillaa tai onko sen sisäpinnalla jokin sekoite.....
rastigaissa
Viestit: 514
Liittynyt: 11 Helmi 2012 23:31

Viesti Kirjoittaja rastigaissa »

Ruskovillalla näitä on myös
https://webshop.ruskovilla.fi/tuote/47

Minulla on tuollaiset vanhaa mallia, silloin oli naisten ja miesten malli erikseen.
Vahvikkeista huolimatta mukavat päällä, vaikka kädellä koetellen tuntuvat painavilta

Toivon mukaan Ruskovilla kehittää hittimateriaalistaan villafleecestä myös välihousut.
https://webshop.ruskovilla.fi/pryhma/16
diver
Viestit: 2379
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Ulvang rav pants siis se paksumpi ribbineulos.
Istuu hyvin ja myötäilee liikkeitä paremmin kuin
omistamani fleece välihousut.100% villaa eli lämpimyys
ja muut ominaisuudet sen mukaisia.suosittelen.
hannes
Viestit: 10799
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Ruskovillaa minäkin suosittelen - ihan kokemuksestakin. Pitkillä vaelluksilla olleet parhaat. kun vähän tuulettaa iltasella niin ovat kuin uudet.
Vähän kalliita , niin itse käytän vain vaelluksilla tai vastaavilla tapahtumilla.
Arkeen sitten halvemmat asut.

Minusta suuri plussa Ruskovillalla on luomutuotettu villa. (ainakin ennen niin ilmoitettiin, ei ole tullut nyt seurattua tilannetta. Seuraavat aluasut vaellukseen tulen hankkimaan taas Ruskovillalta.)

Tietysti on suuri synti käyttää keinomateriaalia, mutta alimmaisena minulla on FinnSvalan verkkopaita ja sen päällä Ruskovillan kerrastopaita. Minusta paras yhdistelmä kun hikoillaan. (mutta makuja on monia)
Ursus
Viestit: 9584
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Noita ruskovillan housuja on ainakin ollut saatavana myös lyhyellä lahkeella. Itsellä on sellaiset ja ovat hyvät.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Tuntureiden Tuula
Viestit: 289
Liittynyt: 27 Huhti 2007 21:25
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuntureiden Tuula »

Jos olet neulontataitoinen, niin tee itse.

https://karvapalloja.vuodatus.net/lue/2 ... illahousut

Neulotaan pyrönä, joten saumoja ei tule ollenkaan.
akallio
Viestit: 2074
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Itse ostin juuri tuollaiset Tallinan reissulta hintaan 30 euroa. Tuokin oli vanhan kaupungin putiikin hinta. Ei ole merinoa, mutta ei ne ainakaan kokeillessa kutittaneet hyvin ohuiden merinovillakalsareiden läpi.
sisko
Viestit: 360
Liittynyt: 19 Helmi 2008 22:30

Viesti Kirjoittaja sisko »

Tuntureiden Tuula kirjoitti:Jos olet neulontataitoinen, niin tee itse.

https://karvapalloja.vuodatus.net/lue/2 ... illahousut

Neulotaan pyrönä, joten saumoja ei tule ollenkaan.
Kiitos vinkeistä, myös tästä :) Mielessä kävi aiemmin talvella, josko yrittäisi neuloa, mutta ei taida kärsivällisyys riittää, eikä ainakaan tähän hätään ei ehdikään. Josko ensi syksynä virittelisi projektin ihan mielenkiinnosta :)
mvirkkun
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Syys 2012 12:23

Viesti Kirjoittaja mvirkkun »

Minulta löytyy kaksin kappalein, toiset talveen, toiset välikeleille. Hyvät lämpimät leirihousut. Erinomaiset myös kalastuksessa kahluuhousujen alla kylmän veden aikaan. Ihoa vasten yleensä merinoa, nämä toisena kerroksena. Ihoa vasten en laittaisi, sen verran karkeaa on tuo villa.
diver
Viestit: 2379
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

http://www.aclima.com/coll/fleecewool/f ... 0000004317
Erittäin miellyttävä,kevyt ja lämmin materiaali.vaikea kuvailla ilman että itse hypistelee"kuohkea"ehkä
oikea ilmaisu.
MrKnowItAll
Viestit: 137
Liittynyt: 16 Tammi 2021 18:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrKnowItAll »

Ruskovillan pitkiä kalsareita pidin yhdellä vuoristoreissulla kaksi viikkoa riisumatta, sitten vaihdoin toisen parin toiseksi viikoksi. Semmoinen hassu ilmiö, että pohkeista lähti marraskesi hiutaleina housujen mukana. Oli siis suoraan ihoa vasten ollessaan kuivattanut nahkaa jonkin verran. Ei siitä mitään sen kummempaa vahinkoa tullut tietenkään. Eivätkä muuten haisseet tai mitään vastaavaa. Ainakin sen aikainen malli (pitkä resori lahkeessa) oli aika raskas, mutta lämmin. En tiedä uudesta olisiko keventynyt. Nyt pidän ihoa vasten pitkiä verkkokalsareita, jos kovin kylmä niin siihen päälle kevyet merinokalsarit toisiksi. Kevyt ja hengittävä kombinaatio tuntuu olevan. Sama toimii paitojen kanssa.

Jos ollaan paikallaan, niin siihen löytyy keveät toppahousut kokopitkillä vetoketjuilla, tai Tosi Pakkaselle untuvahaalarit, jossa persluukku ja kaikki hienoudet. Niitä ei kyllä tarvitse kuin kerran vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin