Veden Puhdistaminen

LauriA
Viestit: 819
Liittynyt: 14 Tammi 2017 17:19

Viesti Kirjoittaja LauriA »

^itsellä yleensä kesäreissuilla pari pulloa mukana, joissa toisessa pelkkä vesi ja toiseen sekoitettu jotain urheilujuomatiivistettä. Näissä muistaakseni sekoitussuhde 1:10.


MountEverest
Viestit: 184
Liittynyt: 25 Maalis 2011 15:22
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja MountEverest »

Kiitos kaikille vastanneille :)

Sawyer mini menee tilaukseen niin reissusta tulee mieluisampi :)
Ollaan tytön kanssa pari viimeistä kesää oltu parin yön reissuja retkeilemässä, yritän tehdä retkistä näin alussa ainakin että ne olisivat mahdollisimman mieluisia niin että iskällä ja tytöllä olisi yhteinen harrastus , luonto on mahtava ! :D
MountEverest
Viestit: 184
Liittynyt: 25 Maalis 2011 15:22
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja MountEverest »

Moro,

Aattelin tilata kuitenkin tuo isompi Sawyer Squeeze, tiedättekö mistä kannattaisi tilata ? Brownells kaupassa on vain se mini versio...
Jani
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Marras 2010 23:21

Viesti Kirjoittaja Jani »

MountEverest kirjoitti:Moro,

Aattelin tilata kuitenkin tuo isompi Sawyer Squeeze, tiedättekö mistä kannattaisi tilata ? Brownells kaupassa on vain se mini versio...
Itse tilasin sen silloin saksan Amazonista kun lähempää ei löytynyt...
Paimenpoika
Viestit: 183
Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26

Viesti Kirjoittaja Paimenpoika »

Tilasin oman Sawyerini Amazon UK:sta.

Itse asiassa tilasin useampaan kertaan. Ensimmäisellä kerralla suodatin hajosi heti ja valmistaja ilmoitti, ettei sille ole takuuta, koska se on väärennös. Amazonissa toimii siis ilmeisesti pari huijausfirmaa. Sawyer Europe suositteli ostamista seuraavilta myyjiltä Britannian Amazonissa: Amazon, UneaqOutdoors, Born Survivor Supplies, UKPreppersShop ja OutdoorMe.

Seuraavat myyjät ovat Sawyer Europen mukaan epäluotettavia, kaikki niistä on muuten rekisteröity samaan osoitteeseen Brooklynissa:

ED Express
Berkshire Retail
Shoppers Saving
ToysElite
Sunday Jam
Shoppers épargne
Sharko
MXLX II
Ow Brother
PBS NY Inc
Shopper's sparen
Limestone
Blackstone
Primesaless
London in UK
N & S Deals Corp.
VF Enterprises
Avatar
varg62
Viestit: 5828
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Jos tilaatte Englannista niin ainoastaan lentopostilla. Muuten kestää sillä ongelmia isomman rahdin kanssa Galaisissa. Oli kiinni kuljetukset kokonaan 8-13 päivät ja vittu minun uusi teltta ei ole liikahtanutkaan vielä.Lähetetty 9 päivä liikkeestä.
MountEverest
Viestit: 184
Liittynyt: 25 Maalis 2011 15:22
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja MountEverest »

Kiitos !

Sorry mutta nyt rupesin innostumaan ja aattelin jos olisin kuitenkin hankkinut kunnollisen vesipuhdistin, sellainen missä on hiilisuodatin mikä ymmärtääkseni parantaa veden makua.

Saako sellaisen n.100 eurolla ? Helppokäyttöisyys ja kestävä olisi tietty hienoa.

Mitä mieltä olette tuosta https://scandinavianoutdoor.fi/katadyn/ ... us/hiker-/ ? Muita ideoita kiitos :)
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Tapani Kunnas kertoo Retkipaikassa Grammarin ratkaisusta eli Micropur tableteista, joilla saa viruksetkin hengiltä. Sarjaan kuuluu kloorin makua poistava tabletti. Kevyt, pieneen pakkautuva ja kustannustehokas ratkaisu. Tiedä sitten miten tabletit vaikuttavat suoveden väriin ja makuun.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Glottis
Viestit: 733
Liittynyt: 01 Elo 2010 15:29

Viesti Kirjoittaja Glottis »

Meneekö suodatin rikki jos pääsee jäätymään? Eli miten filsujen kanssa toimitaan kun odotettavissa on kylmiä öitä?
dailymail kirjoitti:Tapani Kunnas kertoo Retkipaikassa Grammarin ratkaisusta eli Micropur tableteista, joilla saa viruksetkin hengiltä. Sarjaan kuuluu kloorin makua poistava tabletti. Kevyt, pieneen pakkautuva ja kustannustehokas ratkaisu. Tiedä sitten miten tabletit vaikuttavat suoveden väriin ja makuun.
Ainakin intin jakamat Micropurit olivat niin paskan makuisia että melkein ripuliakin sietäisi mieluummin joten tuo neutralointi kuulostaa kiinnostavalle idealle.

Hiukka hymyilytti kyllä tuo jutun 40g esimerkkisetti muutaman päivän retkelle, painossa ei ollut kuitenkaan mukana ainuttakaan niistä kolmesta pullosta mitä esimerkkisysteemin pyörittämiseen tarvittiin.
Vakaana seisoo metsä paikoillaan.
Ihmisen vaellukset täällä ovat niin turhia.
-Erno Paasilinna
Aaro
Viestit: 2414
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

Niinkuin joskus aikaisemminkin olen kertonut niin itse käytän (lähinnä vuoristossa) jodispriitä tippoina vedenpuhdistukseen. Muutama tippa pulloon ja jonkun ajan kuluttua joutavissa. En ole täydellisyyden tavoittelija makuasioissakaan, mutta kyllä maku on siedettävää ja eihän ainakaan Suomessa usein joudu käyttämään kun esim keittäminenkin on mahdollista ja usein hyvää vettäkin tarjolla.
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Glottis kirjoitti:Meneekö suodatin rikki jos pääsee jäätymään? Eli miten filsujen kanssa toimitaan kun odotettavissa on kylmiä öitä?
- -
Menee. Ainakin pienen pieniin kuituihin perustuvat, varmaan myös keraamiset. Yöksi makuupussiin ka päivällä taskuunjos pakkasta. Siinäkin pieni koko etu.
MountEverest
Viestit: 184
Liittynyt: 25 Maalis 2011 15:22
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja MountEverest »

Suurkiitos kaikille vastanneille ja hyvää alkavaa kevätvaellusta :)
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

MountEverest kirjoitti:Kiitos !

Sorry mutta nyt rupesin innostumaan ja aattelin jos olisin kuitenkin hankkinut kunnollisen vesipuhdistin, sellainen missä on hiilisuodatin mikä ymmärtääkseni parantaa veden makua.

Saako sellaisen n.100 eurolla ? Helppokäyttöisyys ja kestävä olisi tietty hienoa.

Mitä mieltä olette tuosta https://scandinavianoutdoor.fi/katadyn/ ... us/hiker-/ ? Muita ideoita kiitos :)
MSR:n valikoimista löytyy ainakin tämä sekä keraamisella että aktiivihiilisuodattimella varustettu veden puhdistin:

https://www.msrgear.com/ie/water/miniwo ... icrofilter
MountEverest
Viestit: 184
Liittynyt: 25 Maalis 2011 15:22
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja MountEverest »

Vitsi että meni vaikeaksi ihan nolottaa :lol:

Taidanpa kuitenkin keittää veden kun olen lukenut että vaihtofiltteri maksaa melkein yhtä paljon kuin puhdistin itse :shock:
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

MountEverest kirjoitti:Vitsi että meni vaikeaksi ihan nolottaa :lol:

Taidanpa kuitenkin keittää veden kun olen lukenut että vaihtofiltteri maksaa melkein yhtä paljon kuin puhdistin itse :shock:
Itse järkeilin, että 378 540 litraa riittäisi omaan käyttööni, vaikka elinikä jäisi vain puoleen luvatusta. Tai vajaa kymmenesosakin olisi vielä ok. Silloin voisi esim. 50 vuoden ajan suodattaa pari litraa vettä joka päivä. Kun eihän sitä tarvitse joka päivä tehdä. Enkä edes tiedä millaisia retkiä teen 50 vuoden päästä. Saati sitten jos valmistajan takaama lupaus pitää paikkansa ja päivittäinen pari litraa onnistuisi seuraavat rapiat 500 vuotta. Siihen mennessä on ainakin omien retkien luonne muuttunut olennaisesti...
Vastaa Viestiin