Vaellus UKK-puistoon

Hanu
Viestit: 4029
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Minusta on mukava, että saa tulet tehdä vapaammin. Onkohan kuinka paljon tulia pidelty? Hieman luulen, että iso osa nykykulkijoista ei tulista piittaa ellei ole valmiita puita.


diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Ei piittaa eikä välttämättä saa aikaiseksi.
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

On se minustakin tosi mukavaa, mutta epäilen että muutos tulee silti. Itse olimme viimeisellä reissulla yhden yön louteella, mukavaahan se oli. Paljon enemmän jää muistoja kuin keskimääräisestä tupa/telttayöstä.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
4lbert
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Maalis 2011 18:31

Viesti Kirjoittaja 4lbert »

Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.

Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

4lbert kirjoitti:Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.

Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua :) ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Micke kirjoitti:
4lbert kirjoitti:Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.

Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua :) ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Mitenköhän Mosku tuumisi näistä nykyajan kulkijoista ja pyöräilijöistä. Vois pyöritellä päätään.
pesala
Viestit: 2577
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:46
Paikkakunta: länsisuomi

Viesti Kirjoittaja pesala »

Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi :?: :shock:
diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Enduro pyörillä liikkuminen kansallispuistoissa vapaaksi.
Aaro
Viestit: 2458
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

dailymail kirjoitti:Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.
0nkohan se niin että kun juoksee täällä etelässä kieli vyön alla oravanpyörässä niin kunto laskisi Lapin lomalla ellei sielläkin olisi jokin pyörä alla?
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

pesala kirjoitti:Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi :?: :shock:
Itse en harrasta puistossa pyöräilyä, mutta en myöskään peilaa kaikkea oman etuni kautta. Ihan kohtuullista olisi mahdollistaa pyöräijöillekin joku kyseisen kaltainen reitti.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
omat polut
Viestit: 4223
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta.
vaari
Viestit: 599
Liittynyt: 13 Tammi 2006 08:22

Viesti Kirjoittaja vaari »

Näinhän se oikeasti on että kun on polku niin täytyisi sallia myös pyöräily. Ja kun kerran pyöräily sallitaan niin polkujen täytyisi olla turvallisia pyöräilylle. Siispä polkuja leventämään ja parantelemaan.

Kun kerran pyöräily sallitaan niin tasapuolisuuden nimissä täytyisi sallia myös liikkuminen moottorien avustuksella. Turvallisesti. Siispä levennetään ja tasoitellaan.

Koska moottoriliikkuminen toisi porukkaa poluille niin ajoneuvoille parkkipaikat majoituspaikkojej (laavut, autiotuvat, kammit jne.) viereen. Majoitustilat tosin saattaisivat käydä ahtaiksi. Siispä laajennetaan. Lisää mökkejä tai jopa majoitusta varten hotellit ja muut. Tietysti, jos kerran rakennetaan niin kaikki hyöty irti, viihdepalvelut ym.

Jospa jollekin kateelliselle joka haluaa siivun bisneksistä ei riittäisikään tilaa autoteiden varrella olevilta paikoilta, niin varmasti joku poliitikko tai napamies hyppäisi mukaan ja alkaisi ajaa reitistöä nykyisten reittien ja polkuverkkojen ulkopuolelle. Yhteiskunnan piikkiin. Luultavasti nykyinen lainsäädäntö ei salli jokaisen metsäautotien käyttöä ko. tyyppiseen toimintaan joten tieverkkoa täytyisi lisätä radikaalisti. Järkikin sanoo että asiakkaita ei jokapaikkaan riitä kannattavissa määrin, mutta onhan yhteiskunta. Sieltä apu.
Aaro
Viestit: 2458
Liittynyt: 12 Tammi 2010 16:30

Viesti Kirjoittaja Aaro »

omat polut kirjoitti:^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta.
Kävin viimeisen kesäreissun Luirojärvellä noin -66 ja sain neljä taimenta. On asiat muuttuneet, erämaat ovat muualla.
diver
Viestit: 2401
Liittynyt: 28 Helmi 2008 19:10

Viesti Kirjoittaja diver »

Entäs hevosella ratsastaen.Siinä vasta leppoisa liikkumismuoto.pitkiä pätkiä on
hevosenselässä tullut istuttua,mutta ei vielä kansallispuistossa.
Vastaa Viestiin