Vaellus UKK-puistoon
Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????4lbert kirjoitti:Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
If you don´t like it, here I stand"
Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.Micke kirjoitti:Itse olisin sitä mieltä, että pyöräillen voisi mennä reitin Rajajooseppi-Hammaskuru-Luiro-Tuiskukuru-Suomunruoktu-Kiilopää... Noilla reiteillä ei tule itse juuri kuljettua ... Kai sillä pyöräilylläkin pitäisi olla merkitystä, kun käyttöä ajatellaan... Lisäisi varmaan käyttöä, mutta ehkäpä sillä voisi saada massia puiston kuoltoon lisää. Silti puistosta olisi 99% valtajien käytössä, vai onko vaeltajat kuitenkin tupa asukkeja ja polkujen kulkijoita????4lbert kirjoitti:Pyöräilyn kieltäminen hiekkatiellä, jossa on liki päivittäinen mönkijäliikenne, on kyllä ahdasmielisyyttä. Sillä ei mitään luontoarvoa saavuteta. Myös kokonaan kieltäminen muutaman väärinkäyttäjän takia olisi typerää.
Moni on valmis kieltämään sen mitä itse ei käytä tai tarvitse. Minä luopuisin tuvista. Enemmän ne porukkaa vetää kuin pyöräily. Harvempi sinne pyöräilisi jos tupia ei olisi. Ei ne luirojärvelle johtavat kävelijöiden valtatiet ole yhtään sen kauniimpia kuin maastopyöräilyn jäljetkään.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
0nkohan se niin että kun juoksee täällä etelässä kieli vyön alla oravanpyörässä niin kunto laskisi Lapin lomalla ellei sielläkin olisi jokin pyörä alla?dailymail kirjoitti:Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.
Itse en harrasta puistossa pyöräilyä, mutta en myöskään peilaa kaikkea oman etuni kautta. Ihan kohtuullista olisi mahdollistaa pyöräijöillekin joku kyseisen kaltainen reitti.pesala kirjoitti:Micke , älä nyt mahdottomia esitä. Mihin sulla on kiire, ettei kävellen ehdi
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
If you don´t like it, here I stand"
-
- Viestit: 4223
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
- Paikkakunta: Espoo
Näinhän se oikeasti on että kun on polku niin täytyisi sallia myös pyöräily. Ja kun kerran pyöräily sallitaan niin polkujen täytyisi olla turvallisia pyöräilylle. Siispä polkuja leventämään ja parantelemaan.
Kun kerran pyöräily sallitaan niin tasapuolisuuden nimissä täytyisi sallia myös liikkuminen moottorien avustuksella. Turvallisesti. Siispä levennetään ja tasoitellaan.
Koska moottoriliikkuminen toisi porukkaa poluille niin ajoneuvoille parkkipaikat majoituspaikkojej (laavut, autiotuvat, kammit jne.) viereen. Majoitustilat tosin saattaisivat käydä ahtaiksi. Siispä laajennetaan. Lisää mökkejä tai jopa majoitusta varten hotellit ja muut. Tietysti, jos kerran rakennetaan niin kaikki hyöty irti, viihdepalvelut ym.
Jospa jollekin kateelliselle joka haluaa siivun bisneksistä ei riittäisikään tilaa autoteiden varrella olevilta paikoilta, niin varmasti joku poliitikko tai napamies hyppäisi mukaan ja alkaisi ajaa reitistöä nykyisten reittien ja polkuverkkojen ulkopuolelle. Yhteiskunnan piikkiin. Luultavasti nykyinen lainsäädäntö ei salli jokaisen metsäautotien käyttöä ko. tyyppiseen toimintaan joten tieverkkoa täytyisi lisätä radikaalisti. Järkikin sanoo että asiakkaita ei jokapaikkaan riitä kannattavissa määrin, mutta onhan yhteiskunta. Sieltä apu.
Kun kerran pyöräily sallitaan niin tasapuolisuuden nimissä täytyisi sallia myös liikkuminen moottorien avustuksella. Turvallisesti. Siispä levennetään ja tasoitellaan.
Koska moottoriliikkuminen toisi porukkaa poluille niin ajoneuvoille parkkipaikat majoituspaikkojej (laavut, autiotuvat, kammit jne.) viereen. Majoitustilat tosin saattaisivat käydä ahtaiksi. Siispä laajennetaan. Lisää mökkejä tai jopa majoitusta varten hotellit ja muut. Tietysti, jos kerran rakennetaan niin kaikki hyöty irti, viihdepalvelut ym.
Jospa jollekin kateelliselle joka haluaa siivun bisneksistä ei riittäisikään tilaa autoteiden varrella olevilta paikoilta, niin varmasti joku poliitikko tai napamies hyppäisi mukaan ja alkaisi ajaa reitistöä nykyisten reittien ja polkuverkkojen ulkopuolelle. Yhteiskunnan piikkiin. Luultavasti nykyinen lainsäädäntö ei salli jokaisen metsäautotien käyttöä ko. tyyppiseen toimintaan joten tieverkkoa täytyisi lisätä radikaalisti. Järkikin sanoo että asiakkaita ei jokapaikkaan riitä kannattavissa määrin, mutta onhan yhteiskunta. Sieltä apu.
Kävin viimeisen kesäreissun Luirojärvellä noin -66 ja sain neljä taimenta. On asiat muuttuneet, erämaat ovat muualla.omat polut kirjoitti:^Näin on, nykyään kun on polut tuvalta tuvalle, niin miksei voisi hyödyntää näin. Ekalla Saariselän vaelluksella(-69) oli vielä täysin polutonta, varmaan vaikea nykypäivänä tajuta.