Vaellus UKK-puistoon

Walker
Viestit: 1796
Liittynyt: 31 Joulu 2007 17:55

Viesti Kirjoittaja Walker »

diver kirjoitti:Enduro pyörillä liikkuminen kansallispuistoissa vapaaksi.
Olen sellaisenkin nähnyt Luiron erotuksella.


Polku on siinä, missä mies kulkee.
invader
Viestit: 281
Liittynyt: 05 Tammi 2014 23:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja invader »

Niitä oli paljon 80-luvun alussa, enenn mökjijäaikaa. Olivat parempia luonnon kanalta.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Aaro kirjoitti:
dailymail kirjoitti:Voisihan tuon sallia kaikilla poluilla. Polkuja saisi ajaa polkupyörillä, mutta maastossa vain maastopyörillä. Nykymeno vaikuttaa siltä, että noiden lisäksi tarvittaisiin myös juoksupyöriä.
0nkohan se niin että kun juoksee täällä etelässä kieli vyön alla oravanpyörässä niin kunto laskisi Lapin lomalla ellei sielläkin olisi jokin pyörä alla?
:D Suorituskykyhän siinä kärsii...
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Onko kenelläkään tietoa tämän hetken tilanteesta Itäkairan osalta? Itäkairan soillahan varmaan pystynee hiihtelemään hyvin, mutta Jauru lienee yhä sulana?? Joulun aikoihin pitäisi noille maille suunnata ja ei viitsisi laskeutua Jaurun laaksoon jos Jaurussa ei ole ylityksen kestävää jäätä..Mielummin sitten suuntaa matkan vaikka Karhuojan suuntaan...
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Ursus
Viestit: 9597
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Täällä on keskusteluissa mainittu sekä Jaurun yli menevä silta että mahdollisuus kahlata Peuraselän kämpän vierestä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Sami Jokitalo
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Tammi 2011 15:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jokitalo »

Jaurun silta alkaa olla taas remonttia vailla:)
https://jokitalo.kuvat.fi/kuvat/Vaelluk ... 3A3459.jpg
akallio
Viestit: 2077
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Micke kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa tämän hetken tilanteesta Itäkairan osalta?
Luontokeskuksen henkilön mukaan Koilliskairassa ei onnistu jokien ylitys, eli jos ei ollut turvalisää mukana niin huonoa lienee Jaurullakin?
PeteBee
Viestit: 1085
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Sami Jokitalo kirjoitti:Jaurun silta alkaa olla taas remonttia vailla:)
https://jokitalo.kuvat.fi/kuvat/Vaelluk ... 3A3459.jpg
Jos olen samassa kohdassa niin tuon vieressä oli elokuun lopussa uusi silta.
Jouni
Viestit: 1243
Liittynyt: 24 Huhti 2006 20:43

Viesti Kirjoittaja Jouni »

PeteBee kirjoitti:
Sami Jokitalo kirjoitti:Jaurun silta alkaa olla taas remonttia vailla:)
https://jokitalo.kuvat.fi/kuvat/Vaelluk ... 3A3459.jpg
Jos olen samassa kohdassa niin tuon vieressä oli elokuun lopussa uusi silta.
Kiinnostavia havaintoja kumpikin. Olemme varmaan kaikki tässä?
Jaurun silta

Eli oliko Sami paikalla aiemmin kuin PeteBee? Jaa, mutta siellä Samin kuvan yhteydessähän lukeekin heinäkuun päivämäärä. Eli ymmärränkö nyt oikein, että silta oli kehnossa kunnossa heinäkuussa, mutta viereen oli tehty uusi silta elokuussa? Sellainen tuntuma minullakin on tässä parikymmentä vuotta ollut, että on sille sillalle poromiehillä selvä tarve ja uusi aina tehdään kun entisestä aika jättää.
Jounin kirjamyymälä: Vaeltajan erämaat, Talviretkeilijän opas, Vaellustarinoita, Retkeilijän kansallispuistot, Pohjois-Suomen vaellusreitit, Suomen autiotuvat...
PeteBee
Viestit: 1085
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:57

Viesti Kirjoittaja PeteBee »

Jep, tuossa kohdassa olin, kuva näyttää olevan 27.8. Ja näyttää nuo Samin koivutkin täsmäävän mun kuvaan. Uusi silta on vanhan romahtaneen ja poroaidan välissä. Jos joku haluaa tuon kuvan niin laittakoon viestillä sähköpostinsa niin laitan tuleen.
Sami Jokitalo
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Tammi 2011 15:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jokitalo »

Heinäkuun alkupuolella olin vaeltamassa.
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kiitos silta tiedoista, tietääpähän että siltaa pitkin pääsee yli ja kahlaamalla en kyllä ainakaan itse lähde ahkiota kantamaan yli....
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Rinkkala46
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Joulu 2013 11:45

Viesti Kirjoittaja Rinkkala46 »

Micke kirjoitti:Kiitos silta tiedoista, tietääpähän että siltaa pitkin pääsee yli ja kahlaamalla en kyllä ainakaan itse lähde ahkiota kantamaan yli....
Jaurun eteläpuoli on toivotonta ahkion kanssa Peuraselältä Tahvolle. Jos Tahvolle aikoo sillan yli on
paras tulla Härkävaarasta Auhtiselän kautta tai Marivaarasta poroaidan vartta.
Peuraselän kämpältä pääsee jaurun yli vanhan aidan itäpuolelta mönkijän jälkeä. Saappaat vähintään jalassa.
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Micke kirjoitti:Itäkairan soillahan varmaan pystynee hiihtelemään hyvin, mutta Jauru lienee yhä sulana?? Joulun aikoihin pitäisi noille maille suunnata ...
Kuinkahan tuolla on suot vesillä ja märkinä? Nyt ollaan plusasteilla, mutta kohtalaisen kipakoita pakkasia taitaa olla tulossa joulun seutuun.
Micke
Viestit: 2344
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Jos pe-su pakkaset pitää kuten ennusteessa on, niin tuskin paljoakaan ongelmia on sulien soiden osalta... Jos pilkkimiehen kantaa 3 senttiä jäätä, niin suolla hiihtäjän kantaa varmaan 2 senttiä jäätynyttä turvetta. Ja ainahan voi pysytellä soiden reunoilla, ei niitä allikoita niin paljoa ole pakko läpi hiihdellä.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Vastaa Viestiin