Hyviä kokemuksia Exped Downmatista?

Ariluk
Viestit: 342
Liittynyt: 03 Maalis 2006 08:10
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Downmat

Viesti Kirjoittaja Ariluk »

Minulla on Downmat 9 ja Downmat 7 ja molemmissa integroitu pumppu. Säkki lähtee tilaukseen, koska aika työläät on painelemalla täyttää. Downmat 9 tyhjentäminen on jostain syystä paljon vaikeampaa kuin 7n. Saa painaa ihan tosissaan patjaa kasaan, että ilmaa tulee poistoventtiilistä.

Käyttömukavuushan noissa on ihan huippua kun on ilmat saanut patjaan.


*Elämä on ihmisen parasta aikaa*
honkamukka
Viestit: 6124
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:30

Viesti Kirjoittaja honkamukka »

Minulla on tuo seiska leveämpänä mallina. Hiukan työläs täyttää, varsinkin jos alunen on pehmeä. Mutta vanhat luut eivät siedä kovempia ja ohuempia alustoja vaikka ne olisivat nopeammin käyttävalmiina. Täytyykin haeskella tuollainen täyttösäkki, jos on kerran hyvä. Aiemman Downmatin täyttöpussukka vaati hiukan keskittymistä ja pitkää pinnaa. Nykyisen painallustäyttö vaatii omanlaisensa tekniikan, mutta toimii.
Säilytän alusen käyttökertojen välissä löysästi rullattuna ja venttiilit auki. Täytän ja tyhjennän sen pariin kertaan ennen säilöön laittoa. Mikä sitten onkaan oikea tapa.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Vaihdoin Expedin minipumpusta heidan tyynypumppuunsa, ja olen ollut tyytyvainen.

En siis ostanut "tayttosakkia"
esakuni
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2017 10:44

Viesti Kirjoittaja esakuni »

Onko noissa Expedin alustojen liittimissä nykyisin eroja? Minulla on tuollainen tyynypumppu, mutta se ei käy tuohon vanhempaan untuva-alustaan, siinä reikä on isompi. Tuo Downmat on ehkä 6-7 vuotta vanha. Uudemmissa kesäalustoissa reikä on pienempi ja tyyny toimii oikein hyvin täytössä ja välttää myös tyynynä.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

esakuni kirjoitti:Onko noissa Expedin alustojen liittimissä nykyisin eroja? Minulla on tuollainen tyynypumppu, mutta se ei käy tuohon vanhempaan untuva-alustaan, siinä reikä on isompi. Tuo Downmat on ehkä 6-7 vuotta vanha. Uudemmissa kesäalustoissa reikä on pienempi ja tyyny toimii oikein hyvin täytössä ja välttää myös tyynynä.
20 ja 30 mm venttiileihin on saatavissa sovituspala Expedilta. Onko niita molempiin suuntiin vai vain isommasta pienempaan, en ole tutkinut, kun ei ole tullut tarve vastaan.
luuppi
Viestit: 5553
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Nakojaan nain pain:Allows Mini Pump, Pillow Pump, and Schnozzel Pumpbag to be used for inflating any Exped mat with integrated pump.

Vastaa Viestiin