Lyngen

vanha akka
Viestit: 129
Liittynyt: 02 Touko 2007 22:09
Paikkakunta: eteläinen Suomi

Lyngen

Viesti Kirjoittaja vanha akka »

Kertokaa reiteistänne Lyngenin pohjoisosassa. Onko kukaan käynyt kesämaalla. Olen menossa sinne heinäkuussa


Orbus

Viesti Kirjoittaja Orbus »

En ole käynyt kuin autoilemassa siellä. Alueen kartta voi kertoa reittejä. Alueen linkki on ainakin seuraavilla sivuilla netissä: www.destinasjontromso.no
sherpaN
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Kesä 2006 17:10
Paikkakunta: Tromssa

Viesti Kirjoittaja sherpaN »

Tarkoitatko Lyngenin niemimaata? Olen asunut sielläpäin ja nytkin asun Tromsassa, joten olen jonkin verran kulkenut Lyngenin maastossa. Steindalen, Lyngsdalen Furuflatenista, Nord-lenangen/ Reindalen, Tyttebærvik ja sieltä Lyngen vuonolle Koppangeniin, Jægervatn alueella ym. Haluatko huipuille, vai laaksoja pitkin? Jäätiköille? Niillä kulkemista en harrasta.
Ota yhteyttä jos kiinnostaa. Eiks tästä pysty lähettämään yksityisenkin mailin?
T: Sherpa
vanha akka
Viestit: 129
Liittynyt: 02 Touko 2007 22:09
Paikkakunta: eteläinen Suomi

Lyngen

Viesti Kirjoittaja vanha akka »

Olen kiinostunut nimenomaan tukevasta maasta jalkojen alla, eli en jäätiköistä. Saa minulle mailata suoraankin
Erityisesti olen kiinostunut kauniista maisemista ja siitä yläosastakin. kuulin joskus, että mm. Norjalaiset itse kävisivät siellä viettämässä juhannusta.
Viimeksi muokannut vanha akka, 29 Touko 2007 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tre
Viestit: 208
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:17

Viesti Kirjoittaja Tre »

Eieieiei saa laittaa sähköpostiansa tuolla tavalla näkyville! Minä tietämättömyyksissäni joskus monta monta vuotta sitten tälläsin osoitteeni jollekin palstalle ja sen jälkeen on roskapostia tullut tulkaten talkaten vaikka "palvelun tarjoajalla" on kaikenlaiset suodattimet. Kannatta vaihtaa tuohon osoitteeseen vaikka pisteen tilalle sana 'piste' tai muita vastaavia jippoja. Nyt heti.
vanha akka
Viestit: 129
Liittynyt: 02 Touko 2007 22:09
Paikkakunta: eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja vanha akka »

Kiitos opastuksesta, olen aika vihreä näiden asioiden kanssa.
MiMa
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Syys 2009 09:21

Viesti Kirjoittaja MiMa »

Olemme suunnitelleet kesävaellusta ensi kesäksi Lyngeniin. Mielenkiintoiselta näyttäisi Lyngsdalen ja Daltindenin huiputus. Perusleiri olisi tarkoitus tehdä Dalpotniin ja siitä päiväkeikka Daltindenin huipulle.

Onko kenelläkään kokemusta tästä alueesta/huiputuksesta? Millaista on kiivetä huipulle? Onnistuuko lasten kanssa? Millainen polku on Lyngsdalselvan etelän puoleinen polku?
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Pari kertaa on tullut paikkaa sivuttua.

Ensimmäisellä kerralla nousin Daltindenille v. 1975 jostain etelärinteeltä ja laskeuduin pohjoisen puolella olevan patin (Varas 240 m.) itäpuolitse polulle, jota myöten pääsi kylään.
http://trekking.omablogi.fi/files/2014/01/daltind.jpg
Olin silloin hiukan nuorempi, mutta muistelen että parempaa kuntoa kaipailin, puolentoista kilometrin nousu äkkinäiselle oli melko rankka.
Mikäli oikein ymmärsin poikueesi on vielä melko nuorta, jolloin voimaa on aluksi hiukan liikaakin, mutta jossain vaihessa se sitten loppuu kuin leikaten (tuo on kyllä hiukan arvauksen puolella, minulla nimittäin on vain tyttöjä). :D
Eli vaikea sanoa tietämättä lasten ikää ja kuntoa, myös kokemusta pitäisi jo olla noissa korkeuksissa (etenkin porukan johtajalla, koska olosuhteet voivat joskus olla jopa erittäin vaativat), mutta ainahan leikin voi tarvittaessa jättää kesken jos siltä näyttää, siitä saa kuitenkin sitä kokemusta lisää kerta kerralta. Sään kanssa myös varovaisuutta.

(Toisella kerralla v. 2006 olinkin joen pohjoispuolella, josta ei oikeastaan pääsekään kunnialla yli eteläpuolelle.
http://trekking.omablogi.fi/vaellukset/2006-lyngen/ )
Kyllä Siperia opettaa!
petepoika21
Viestit: 277
Liittynyt: 20 Elo 2006 12:45
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja petepoika21 »

Käytiin heinäkuussa Lyngenillä Blåvatnetilla ja seuraavilla ylemmillä lampareilla. En ole ennen tuollapäin käynyt ja totesin, että onpa kaunista, hienon värisiä vesiä. Lyngenin niemimaa on melko pieni, niin ettei sinne kovin pitkiä vaelluksia saa järkevästi tehtyä, mutta muutaman päivän kyllä. Sitten kävin Halddetoppenin observatoriolla. Hämmästys oli suuri, kun mennessä hiukan ennen huippua tapasin polulla muurahaisen. Hiukan isompi , kiiltävämpi ja mustempi kuin suomalainen kekomuurahainen. Joku täällä varmaan osaa selittää, mistä mokoma oli sinne tupsahtanut? Tuulen mukana vai onko niitä siellä oikeasti?
tst
Viestit: 6535
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Lyngen on "aina" kiinnostanut kovasti. Olisiko vinkkejä nihkeälle eli alta viikon keikalle jossa yhdistyisivät maisemat ja kalastus eli tässä tap. ilmeisesti merikalastus. Maisemat hoitunevat joka puolella, mutta jokikalastuspaikat ovat ilmeisesti kortilla.
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Kyllä Siperia opettaa!
Avatar
varg62
Viestit: 5824
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Hienoa on täällä Lyngenissä.Ekaa kertaa ja vaikka autolla vain niin vaikuttavat maisemat
Vastaa Viestiin