Miten houkutella nuoria mukaan?

untuvikko
Viestit: 196
Liittynyt: 09 Helmi 2010 17:12
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja untuvikko »

Olipa kiva lukea teidän kokemuksia nuorison mukaan ottamisesta :D
Minun tarinani lähti siitä, että melkein pari kymmentä vuotta sain vaeltaa minkä missäkin, mutta sitten vanhempi lapseni totesi, että hänkin haluaa kokea pohjoisen nyt kun äiti on vielä siinä kunnossa, että pystyy ohjaamaan häntä.
Niin alkoi äidin ja tyttären yhteiset vaellukset.
Toinen tytär ei kyllä varmasti saa vastaavaa kipinää.
Lapsenlapseni olen kyllä jo aiemmin vienyt pohjoiseen, mutta he nyt eivät vaella -ei ole aikaa, mutta harrastavat mm. metsästystä. Molemmat ovat ampuneet jo hirviäkin ja poika on ampunut jo karhun. Tytöllä lienee nyt päällimmäinen harrastus laskuvarjohyppy.


Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
Hanu
Viestit: 3993
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Eilen n.30 n.10v. lasta sai päivän retkikokemuksen. Hieno sää, hieno syksyinen luonto ja kivaa oli. Hieno huomata, kuinka lapset nauttii luonnossa. Ja löytää eläimiä ym.
Avatar
Pepi
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Eilisellä kävelylenkillä lähimetsässä (ei ihan pieni metsikkö) kohtasin kolme lapsi/nuorisojoukkoa: noin 20, noin 30 ja noin 40 henkeä. Kahden pienimmän porukan liikkeelläolosta olin tietoinen ennalta ja kaksi isointa porukkaa olivat jäämässä yöksi. Ei paha.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Hanu
Viestit: 3993
Liittynyt: 03 Heinä 2007 14:30

Re: Miten houkutella nuoria mukaan?

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Viikonloppuna sain viedä 14 lasta ja muutaman aikuisen syksyiseksi yöksi metsään telttaan tai laavuun. Kiva oli taas huomata, kuinka alakoululaiset nauttivat metsässä olla, puita pilkkoa, tulilla istua, kokkailla yms. Aistittiin myös pimeää metsää ja komeaa jokea. Jännää oli eka kertalaisille nukkua ulkona ja käydä riulla kevennyksellä. Laastaria rajumpia ensiapuvälineitä ei tarvittu eikä koti-ikäväkään haitannut. Talousmetsässä retkeilykohteiden ulkopuolella ei välillä meteleiväkään porukka ollut muille harmiksi. Ja saatiin tehdä tulet paikalla olevista puista ja polttaa tulta ihan vaikka tunnelmaksi ilman omantunnontuskia.

Oma puuhansa näitä retkiä järjestää, mutta lasten ilmeet kyllä palkitsee!
Vastaa Viestiin