Autolla Finnmarkin sisämaahan
No niin...tässä sitä seisoskellaan tunnellin suulla ja ajon tunneliin sulkee lukittu ketju tien poikki ja tunnelissa on tuo Ykänkin mainitsema porolauma joka käy välillä tunnelin suulla kääntymässä. Pari norskien autoa parkissa . Joku paikallinen sinne ajoi mönkijällä porojen sekaan. Pitänee ottaa suunnitelma b käyttöön.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Ja tältähän tuolla sitten näytti:Porot Corrovarri-tunnelin suulla. Sekä Corrovarri-tunnelin toinen pää ja porot.amatööri kirjoitti:No niin...tässä sitä seisoskellaan tunnellin suulla ja ajon tunneliin sulkee lukittu ketju tien poikki ja tunnelissa on tuo Ykänkin mainitsema porolauma joka käy välillä tunnelin suulla kääntymässä. Pari norskien autoa parkissa . Joku paikallinen sinne ajoi mönkijällä porojen sekaan. Pitänee ottaa suunnitelma b käyttöön.
Onhan tuo poroille helteellä aivan verraton paikka oleskella.Kostea ja reilusti viileä.Tuolla oli tuolloin noin 27 astetta varjossa lämmintä ja tunnelissa hädin tuskin 10.Ainakin se siltä tuntui kun läpi käveli.
Näyttää jatkuvan vääntö eri instanssien kesken tunnelin avaamisesta tai lukitsemisesta.Tältä kesältä löytyy Kvaenangin kunnan sivuilta pdf-tiedosto kokouksista.Sivulla 51 alkaen oli käsitelty lukitsemista sen vähän mitä tuota jaksoi tavata.
Josko tuosta joskus voi edetä autolla kauemmas sisämaahan.Tai sitten ei.
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
Saako kesällä ajaa Altan padolle vievää tietä ja minneköhän asti ja jos on puomitettu niin milloin mahtaa aueta? https://kart.finn.no/?lng=23.88654&lat= ... ype=normap
https://kart.finn.no/?lng=23.87279&lat= ... erdefinert
Tuossa on muistaakseni puomi. Tuosta aikaisemmasta niemekkeestä pääsee yli ja siitä meneekin aika baana kohti Jiesjärveä..
Tuossa on muistaakseni puomi. Tuosta aikaisemmasta niemekkeestä pääsee yli ja siitä meneekin aika baana kohti Jiesjärveä..