Verkkokauppojen luotettavuus ja tuotevalikoima

aanaar
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Syys 2012 21:18

Viesti Kirjoittaja aanaar »

Itselle on nettikauppojen kanssa tapahtunut jo ainakin kolmesti, että kun tilannut 2 kpl on saanut yhden. Ensin pipoja ja sitten melonta tarvikkeita. Noin vuosi sitten tilasin ja maksoin kahdet tsl lumikengät ja sain yhdet, muutaman puhelun jälkeen asia selvisi, pahoittelivat ja sanoivat lähettävänsä toiset. Joka kerta vain pahoiteltu vaikka asiosta tullut pahaa mieltä ja vaivaa. Itsellä postiin 15 km , joten " turhaa" ajelua useampi kerta.

Nettikaupoista hyvin pelannut ostosten teko outnorthissa ja xxl ssä ja näistä jokakerta saanut sitä mitä tilannut.Aikoinaan trekissä jäi tavaroita saamatta ja itse piti olla aktiivinen, että sai rahat takaisin. Silloin jo ihmetytti kun joku voi myydä sellaista mitä ei ole.


dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Nyt löytyi luotettava ja edullinen verkkokauppa, Laserhelsinki! Plast 0,6 cm retkipatja lähtee
Laserhelsingistä alle satasen, tässä vertailun vuoksi Partioaitan hinta samalle tuotteelle. Myös Laserhelsingin toimitustietoja vilkaisemalla huomaa heti, että kyseessä on luottofirma. :lol:
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
teeässä
Viestit: 312
Liittynyt: 08 Helmi 2009 14:28
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja teeässä »

dailymail kirjoitti:Nyt löytyi luotettava ja edullinen verkkokauppa, Laserhelsinki! Plast 0,6 cm retkipatja lähtee
Laserhelsingistä alle satasen, tässä vertailun vuoksi Partioaitan hinta samalle tuotteelle. Myös Laserhelsingin toimitustietoja vilkaisemalla huomaa heti, että kyseessä on luottofirma. :lol:
juu, vilkaisin hieman "firman" sivuja, hinnat näytti olevan kovin kauppias ystävällisiä ja
muutenkin ulkoasu herätti suurta "luottamusta" :roll:
"mistä tullut oon , tiedä en. tietää en haluakaan, määränpää kuinka tietäisin sen, mieti en, mä vaellan vaan.." (juice leskinen)
Avatar
varg62
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Matkavaruste kannattaa ostaa vain laskulla sillä joskus voi olla kuulemma, että kestää tuote kuukaudenpäivärtkin eikä saa yhteyttä ollenkaan. Laskulla kun tilaa niin ei tarvitse maksaa ennen, kuin todella tuote tullut.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Ennen vieraasta kaupasta tilaamista kauppa kannattaa guuglata ja katsoa kuinka paljon ihmiset siitä valittavat. Ainakin ensimmäinen tilaus kannattaa ottaa laskulle tai postiennakolle, että näkee kuinka homma toimii.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

varg62 kirjoitti:Matkavaruste kannattaa ostaa vain laskulla sillä joskus voi olla kuulemma, että kestää tuote kuukaudenpäivärtkin eikä saa yhteyttä ollenkaan. Laskulla kun tilaa niin ei tarvitse maksaa ennen, kuin todella tuote tullut.
Ei varsinainen epäluottamuslause tuota kauppaa kohtaan, mutta ainoa kokemukseni: Olin lukenut samansuuntaisia kokemuksia, joten kun löysin kaupasta haluamani tuotteen kilpailijoiden hintoja edullisemmin, en suoraan tilannut sitä vaan soitin. Eipä ollutkaan varastossa, eikä ollut tietoa milloin tulee. Verkkokaupasta ostaminen ja maksaminen olisi onnistunut...
oml
Viestit: 316
Liittynyt: 02 Kesä 2008 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja oml »

SS:

Talous 23.02.2017 13:06
Urheiluvälinejätti XXL ja K-Supermarket tulevat Kuopion Matkukseen

Norjalainen urheiluvälinejätti XXL ja K-Supermarket avaavat myymälät Matkuksen kauppakeskuksessa Kuopiossa. Liikkeet avautuvat Halpa-Hallilta kesäkuussa vapautuviin tiloihin.

Tieto merkitsee samalla pistettä Kuopiossa pitkään jatkuneille arvailuille XXL:n sijoittumispaikasta. Uusi myymälä avataan ennen joulua.

Matkuksessa XXL asettuu valtaosin Halpa-Hallilta vapaaksi jääviin tiloihin. Halpa-Halli kertoi tammikuussa, että se sulkee Matkuksen myymälänsä kesäkuun loppuun mennessä. Sillä on kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa 5 000 neliön toimitilat.

Urheiluvälinejätti XXL kertoi huhtikuussa 2015 Savon Sanomien haastattelussa, että se aikoo avata Kuopioon täysimittaisen XXL Sports & Outdoor -ketjun urheilutavaratalon. XXL:n Suomen toimitusjohtajan Toni Stigzeliuksen mukaan tavaratalo vaatii 3 600-4 000 neliön tilat.

XXL:n tavarataloissa on keskimäärin noin 25 kokoaikaista työntekijää. Osa-aikaiset työntekijät nostavat määrää huomattavasti.

– Kuopiossakin XXL:n palkkalistoilla tulee olemaan noin 55-75 työntekijää, kertoi Stigzelius haastattelussa huhtikuussa 2015.

XXL-tavarataloja on tällä hetkellä Norjassa 28 ja Ruotsissa 20, lisäksi sillä on verkkokauppa. Konserni kasvaa vauhdilla ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli noin 420 miljoonaa euroa.

Suomen ensimmäinen Tavaratalo avattiin huhtikuussa 2014 Vantaan Tammistoon. Tämän jälkeen Suomessa on jo yhdeksän tavarataloa. Sen tavoitteena on avata Suomessa 16-19 tavarataloa eri puolille maata.


Kari-Pekka Issakainen
http://www.savonsanomat.fi/talous/Urhei ... 8#cxrecs_s

http://yle.fi/uutiset/3-9475660
Avatar
varg62
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Kyllä on hidas tuo Matkavaruste. Tilaus sisälle 11.2 ja sanottiin 7-9 vrk eikä ole mitään kuulunut koko liikkeestä ja minä en perään kysele. Eipä onneksi ole laskua tullut vielä ja en sitä maksa ennen tavarantuloa tietenkään.
PS kaveri kyseli vastaavaa muka ostaakseen sanoivat etta tulee kuukauden päästä seuraava lasti???
StefanG
Viestit: 1922
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

On ne perseestä nuo nettikaupat joilla ei ole tavara varastossa. Hyvä tietää, panen tuon Matkavarusteen kielletylle listalle eli firmat josta en ikinä tilaa mitään.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Tuore kokemus Scandinavian Outdoor Storesta. Hyvin pieni, varastossa olevan tavaran tilaus. Tilauksesta tavaran liikkeelle lähtöön liki kolme vuorokautta. Ja vastaavaa olen huomannut aiemminkin, tilausten käsittely hidasta. Päinvastainen kokemus tältä viikolta eräästä toisesta kaupasta; n. 15 minuuttia tilauksen jälkeen saapui MH:n seurantakoodi.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
mkalima
Viestit: 2207
Liittynyt: 02 Maalis 2007 22:30
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja mkalima »

Täältä tilasin äsken kattilan ja muuta retkikeittiörompetta. Satasen tilaus ilman postimaksuja ja kusti polkee pakettia Suomeen noin viikon. Voin suositella. :)

https://www.addnature.fi/
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Jotkut ilman vierasta henkilökuntaa pärjäävät lähettävät tilatut tuotteet heti, jos varastossa. Yksi sellainen on paljon parjattu Mania33. Sieltä saa ainakin merkkituotteen veroisia tarvikeakkuja.
Itse taistelin yhden paljon kehutun kamerakaupan kanssa hetki sitten. Tavara lähti matkaan muutamassa tunnissa neljän viikon odotuksen jälkeen uhkaamalla kuluttajansuojaviranomaisilla. Laskin, että olen ostanut yli kolmestakymmenestä verkkokaupasta ja joistakin liki kymmenen tilausta, mutta lähellekkään yhtä hankalia ei ole ollut kuin yksi. Pixmanian kanssa sain taistella 1,5 kk, että sain rahani takaisin. Siitä on noin 15 vuotta.
jutavi
Viestit: 736
Liittynyt: 16 Tammi 2006 07:26
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja jutavi »

Louestaja kirjoitti:Tuore kokemus Scandinavian Outdoor Storesta. Hyvin pieni, varastossa olevan tavaran tilaus. Tilauksesta tavaran liikkeelle lähtöön liki kolme vuorokautta. Ja vastaavaa olen huomannut aiemminkin, tilausten käsittely hidasta. Päinvastainen kokemus tältä viikolta eräästä toisesta kaupasta; n. 15 minuuttia tilauksen jälkeen saapui MH:n seurantakoodi.
Sen mitä SOS:ilta olen tilannut niin keräilevät tilauksia pitkin viikkoa ja laittavat postiin torstaina, monet muutkin verkkokaupat tekevät samoin, sen mitä ole niistä tilannut kamppeita.
mmatti
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016 14:20

Viesti Kirjoittaja mmatti »

Onko kokemusta tällaisesta suomalaisesta verkkokaupasta: www.mavaja.fi? Monenlaista retkitavaraa myynnissä ja paikoin hinnatkin kilpailukykyiset. Niukasti vaan tietoa itse yrityksestä, joten ei aivan 100% luottamusta herätä.

Edit: Y-tunnuksella hakiessa löytyy yhteys Biwak Outdooriin, mutta miksi samalla firmalla on toinen retkikamoja myyvä verkkokauppa...?
rastigaissa
Viestit: 514
Liittynyt: 11 Helmi 2012 23:31

Viesti Kirjoittaja rastigaissa »

Miksi edes kyselet; eihän tuo sivu anna edes yhteystietoja???
Minkäänlaista todistetta luotettavalle maksutavalle ei näy jne.

Minusta sivu on verrattavissa esimerkiksi tähän hölynpölyyn; http://www.laserhelsinki.fi/varusteet-w ... -1357.html
"olemme paras maastojuoksussa valittu" ja "urheilukassiin myyntiä" ja "osta lumi saappaat verkossa"........
Vastaa Viestiin