Raappanan kalamaja Luirojärvellä

mettäantero
Viestit: 2522
Liittynyt: 12 Heinä 2013 21:22

Viesti Kirjoittaja mettäantero »

^Tätähän tarkoitit? Hyvä linkki. Ei muistuta kuitenkaan Sepon alussa linkkaama kuva tuotakaan kämppää.
http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsov ... sio_id=422


Heikki
Viestit: 1820
Liittynyt: 06 Helmi 2006 07:01

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Tämä Kuikkaniemen kalamaja on ilmeisesti vieläkin niemen nokassa. Tässä investointiraportissa vain viitataan niemen kapeimmalla kohdalla olleeseen kalamajaan, jota on kutsuttu Raappanan majaksi. Raportissa ei ole mitään mainintaa mistä nimi majalle olisi tullut.
Täytyy vielä lukea tuo: Suomun suurilta saloilta, josko siinä olisi asiasta jotain.
mettäantero
Viestit: 2522
Liittynyt: 12 Heinä 2013 21:22

Viesti Kirjoittaja mettäantero »

^Hyvä tarkennus. Kiitos.

ps. Kenraali Raappanallahan oli sodan jälkeen toki aikaa kalastella siellä sun täällä, sillä valvontakomissiohan painosti Suomen johtoa ja niinpä Raappana passitettiiin käsittääkseni sodan jälkeen eläkkeelle. Onkohan kukaan täällä palstalla tietoinen, oliko tuo toinen, Sodankylän nimismies Aaro Raappana (Sokostin kämpän eli Luirojärven Raappanan kammin rakentaja, myös innokas erämies) kenties sukua kenraali Erkki Raappanalle?
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

^Minulla on se käsitys, että nimismies Raappana oli hyvinkin innokas kala- ja erämies. Kenraalille hän ei tietääkseni ollut sukua. Joskus olen jostakin lukenut tarinan, jossa erästeltiin nimismies Raappanan kanssa Luirojärven Raappanan kammilla. Kirjoittajaa en saa nyt mieleeni.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Suomessa on toista tuhatta Raappana nimistä, joten kaikki eivät välttämättä ole ainakaan läheisiä sukulaisia keskenään.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin