Laskureita tee-se-itse -henkilöille

akpoika

Laskureita tee-se-itse -henkilöille

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Tänne voisi koota erilaisia laskureita, joista on apua eri tyyppisissä projekteissa.

Aiemminkin olen palstalla jo maininnut ja linkittänyt tämän untuvamakuupussin/-quiltin untuvamäärän laskemiseen tehdyn laskurin, mutta laitan tännekin: Laskuri: tee-se-itse makuupussin/quiltin untuvan määrä ja hinta. Siellä voi myös toisella välilehdellä jakaa untuvat untuvaosastoihin niiden tilavuuksien perusteella..

Äsken julkaisin toisenkin laskurin, jolla voidaan laskea mm. majoiteprojekteissa erinomaisen hyödyllisiä ketjukäyriä. Linkki tuohon on tässä: Laskuri: Ketjukäyrä.


Toivottavasti näistä on iloa jollekulle :-)


Avatar
Pepi
Viestit: 7433
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Kuuluisin "majoite", jossa on käytetty ketjukäyrää, lienee Sagrada Familia. Gaudi huomasi, että noudattamalla ylösalaisen ketjukäyrän muotoa voidaan latoa kiviholvi. jonka saumoihin ei kohdistu lainkaan leikkausvoimaa.

Idea on vapaasti sovellettavissa vaikkapa lumimajoitteeseen, joskaan sen tekijä ei voi noudattaa kirkkoa ikuisuusprojektina rakentaneen arkkitehdin periaatetta "asiakkaallani ei ole kiirettä".
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
Timoa
Viestit: 1619
Liittynyt: 13 Helmi 2008 17:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timoa »

https://simplydifferently.org/Tipi Laskuri kodan tai tiipiin kangasmenekistä, koosta yms.
Vastaa Viestiin