Kuusi yötä saariselällä, varustelistaus.

IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Korvapuoli kirjoitti: Minulle ei oikein aukea tuo minigrippiin sullomisen kätevyys, mutta ei aukea moni muukaan asia.
Mietipä mitä tapahtuu kun vessapaperit ovat reisitaskussa ja alkaa sadella - ilman sitä minigrippiä...


"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Itse otan reissuun rullan per alkava viikko, paperit painaa siis reilut 200 grammaa 10 päivän reissulla. Nyt huomasin ettei pakkini kestä vaelluksella pähkinöitä, taitaisi vähän vähempikin riittää jatkossa.
Kai sen paperirullan voi laittaa myös muuhun muovipussiin, kuiva paperi on kuitenkin hieman mukavampaa pyyhkiessä....
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Minulla on rulla muovipussissa mukana. Armeeniassa meillä piti olla ladattu tikkuaski lomille lähtiessä rintataskussa, siinä oli siis yksi tikun rikkipää askin ulkopuolella josta sen sai askia avaamatta vetäistyä heti ulos ja sytytettyä jos neito tulisi tulta pyytämään. Samaa ideologiaa käytän wc-papereissa vaikka en ole vielä hionut huippuunsa tuota paperin esilleottoa. :wink:
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Micke kirjoitti:Itse otan reissuun rullan per alkava viikko, paperit painaa siis reilut 200 grammaa 10 päivän reissulla. Nyt huomasin ettei pakkini kestä vaelluksella pähkinöitä, taitaisi vähän vähempikin riittää jatkossa.
Kai sen paperirullan voi laittaa myös muuhun muovipussiin, kuiva paperi on kuitenkin hieman mukavampaa pyyhkiessä....
En minä tätä ottanut esille niinkään painon takia, vaan enemmänkin tilan. Koitapa sujauttaa 2 rullaa reisitaskuun. Siinä sen eron huomaa...
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

IkiHonka kirjoitti:
Micke kirjoitti:Itse otan reissuun rullan per alkava viikko, paperit painaa siis reilut 200 grammaa 10 päivän reissulla. Nyt huomasin ettei pakkini kestä vaelluksella pähkinöitä, taitaisi vähän vähempikin riittää jatkossa.
Kai sen paperirullan voi laittaa myös muuhun muovipussiin, kuiva paperi on kuitenkin hieman mukavampaa pyyhkiessä....
En minä tätä ottanut esille niinkään painon takia, vaan enemmänkin tilan. Koitapa sujauttaa 2 rullaa reisitaskuun. Siinä sen eron huomaa...
PS. Minigripistä saa ilmat puristettua paremmin pihalle ja niin ollen timmimmän paketin, muuten joku muukin muovipussi toimii kosteussuojana.
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
IkiHonka
Viestit: 5848
Liittynyt: 11 Tammi 2006 23:42
Paikkakunta: Hundrakommun

Viesti Kirjoittaja IkiHonka »

Kerran vielä, sitten jätän teidät rauhaan tällä kertaa tästä asiasta.

Kannattaa käyttää laadukasta paperia. Huonoa menee enemmän ja huonompi lopputulos.

Rullassa on 150 arkkia (ainakin embossa)...

... 150 Huom !!!

Siinä saa muutaman kerran pyyhkäistä
"Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste
Micke
Viestit: 2343
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kuljetan paperit rinkan läppätaskussa, mutta eipä sillä pussin mallilla ole juurikaan merkitystä yleensä. Minigrip olisi tietysti täysin tiivis, mitä käyttämäni pussit eivät ole. Tainnut pari kertaa ollut kosteaa paperia tarjolla, mutta kuivaamalla siitäkin on selvitty.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Jospa käyttäisikin pelkästään minigrippiä periaatteella "minkä maastoon tuo sen jaksaa poiskin viedä"? ;)
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Mulla paperin kulutus ei ole vakio, vaan vaihtelee paljonkin sen mukaan, mitä vatsa tuottaa. :? Ennalta-arviointi on vaikeaa.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

Karkeasti samoilla linkoilla Ikiksen kanssa paperin tarpeen osalta, vaikka tekniikka onkin eri. Yleensä kun vaellan puolison kanssa, niin rulla riittää kahdelle viikoksi enemmän kuin hyvin. Hylsyn poistan aina, tosin en painon vaan tilavuuden vuoksi. Ja lopuksi rulla teipillä vahvistettuun mingrip-pussiin (samaan pussiin mahtuu myös sytkäri ja käsidesi).

Jos lähden yksin reissuun, niin ottaa kotoa vajaan rullan mukaan. Kuukauden pärjäsin hyvin täydellä rullalla, mutta pidempään (2vko ja yli) reissuun otan vararullan. Vaikka sopivan kostealla lumella onkin hyvä pyyhkiä, niin voipahan esim. hyvänä oppaana antaa ylimääräisen rullan sitä kaipaavalle asiakkaalle...
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Korpijaakko kirjoitti:niin voipahan esim. hyvänä oppaana antaa ylimääräisen rullan sitä kaipaavalle asiakkaalle...
Mulla on tullut tavaksi pitää mukana jotain kevyttä ylimääräistä juuri siksi että jos joltain on sattunut unohtumaan esim. hyttyshuppu, kangashanskat ja pari-kolme nuudelipussia on ainakin aina liikana painona.
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

IkiHonka kirjoitti: Mietipä mitä tapahtuu kun vessapaperit ovat reisitaskussa ja alkaa sadella - ilman sitä minigrippiä...
Tuo selittää kaiken. Minä otan rinkan selästä ennen toimitusta ja saan paperin sieltä ihan hyvin ulos.

Ei se hylsy juuri tilaa vie. Linttaantuu se rinkassa kuitenkin ja painaa kai muutaman gramman. Kolmen litran pakastepussissa pysyy kuivana, kun mahtuu pussin suu solmuun. Päätän omalta osaltani keskustelun peräpapereista tähän.
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Minäkään en ole kokeillut kyykkiä rinkka selässä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Avatar
tapanik
Viestit: 560
Liittynyt: 17 Marras 2012 11:52

Viesti Kirjoittaja tapanik »

Minulla ei ole vessapaperia mukana ollenkaan. Nenäliinoja kannan mukana pieninä taskupakkauksina, joita varaan yhden per päivä. Pakkauksessa on kymmenen nenäliinaa. Tämä määrä riittää sekä nenäliinoiksi että vessapaperiksi. Lambi Balsam (http://www.lambi.com/fi/products/nenaliinat/Balsam) on osoittautunut hyväksi, pysyy kostuneenakin käyttökelpoisena. Nenäliinojen lisäksi on mukana Savett -kosteuspyyhkeitä (Toilet), joita varaan kaksi per päivä.
Elämäntapakävelijä, kalastaja, retkeilijä.

Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://www.youtube.com/c/Elamantapakavelija/videos
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
mettäantero
Viestit: 2522
Liittynyt: 12 Heinä 2013 21:22

Viesti Kirjoittaja mettäantero »

Mitähän Mosku ja Wallenius (jos eläisivät) tuumaisivat tästä keskustelusta? :lol:
Vastaa Viestiin