Kevyt silmälasikotelo?

koutsa
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Maalis 2007 22:48

Viesti Kirjoittaja koutsa »

Pärjäisikö grammari monokkelin kanssa? Lähtiessä piilarit päähän ja varalaseina siis -lasina monokkeli. Kotelona toimisi esim. tyhjä nuuskarasia.
Taas säästyi kymmeniä grammoja.

:)


Pertti Kurki
Viestit: 1571
Liittynyt: 19 Joulu 2008 11:36

Viesti Kirjoittaja Pertti Kurki »

Tyypillisesti likinäköisen laserleikkauksessa hallitseva silmä korjataan 0-tasoon tai hieman plussalle, ja toiseen jätetään vähän miinusta (-1) jotta lähinäkö jää kohtuulliseksi. Hallitsevan silmän ikänäköä korjasin monokkelilla, jota tarvitsen erittäin tarkkaan lähityöskentelyyn. Se painaa 10 g kaulanauhoineen.
Kuvailutulkki
oaivi
Viestit: 443
Liittynyt: 18 Syys 2011 20:24

Viesti Kirjoittaja oaivi »

En ole tällä hetkellä minkäänlaisten silmälasien käyttäjä, kuten aiemmin mainitsin, mutta aurinkolaseille minulla on suurehko, kevyt ja kova kotelo. Siihen mahtuu aurinkolasien lisäksi täsmälleen pikku nokialaiseni sekä hammasharja ja -tahna plus pari pillerilevyä. Kaikki sellaisia tavaroita, joiden on hyvä olla suojassa ja helposti rinkan taskusta napattavissa.

Ennen leikkausta olikin vaelluksilla melkoista peliä touhuta silmälasien (-6,5), piilolasien ja aurinkolasien sekä piilolasinesteiden ja vielä käsidesin kanssa.
Metsä. Kuntosali ja juhlasali. Työpaikka ja lepopaikka. Kirkko ja kapakka.
AeA
Viestit: 62
Liittynyt: 12 Heinä 2013 17:29

Viesti Kirjoittaja AeA »

Kore kirjoitti:Ulkomaisesta nettikaupasta voi olla vähän kehno lähteä tällaista tilaamaan, kun postikulut tulevat päälle eikä ole täyttä varmuutta sopivuudesta omille laseille. Myöskään painoa ei monessa paikassa kerrota.
Jep, lähtisinkin itse tilaamaan tämänhintaista ryönää yhtään mistään, ulko- tai kotimaasta, vain jos samasta puljusta olisi muutakin hankittavaa, jotta postikuluissa säilyisi minkäänlainen tolkku. Päätarkoitukseni olikin tutkiskella kevytmuovikoteloiden markkinatarjontaa ja erityisesti tavaran tukkumyyjien tulokset näyttäisivät osoittavan vahvasti sinne halpahallisektorille eli täyteen tuuripeliin tuleeko omalle kohdalle ikinä vastaan vaikka eläisi universumin lämpökuolemaan asti ja joka päivä koluaisi kaikki kotimaiset halpahallit läpi.

DIY-sektorilla vielä backpackinglightin foorumeilta vastaan tullut sen kummemmin jalostamaton ajatus: sellaista jämäkämpää solumuovia, jota käytetään ainakin pakkausmateriaalina - putkieriste voisi ehkä olla myös - johon kaivertaa laseille kolon, ehkä läpisellaisen, ja samasta materiaalista päälle kansi. Kirjoittaja ei ollut tuotteistanut sen pidemmälle, ja piti pakettia kasassa kuminauhoilla, mutta ei olisi paha nakki kangasverhoilla ja tehdä tarranauha-, nappi- tm. sulkua. Jäykkyyden pitäisi ilman erityisiä vahvikkeita riittää suojaamaan tahattomalta taskussaheilumiselta, normaalilta tiiviistipakkaamiselta ja jossain määrin ei-voimalliselta taipumiselta.
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Minulla on yksissä markettilaseissa hyvä "kolmioputki"-kotelo, mutta sen päätykannen sarana oli kelvottoman heikko, eikä siihen mahdu kuin se kapein lasimalli. Siitä tuli ajatus, että olisiko kolmiomaisesta Toblerone-paketista tehtävissä vastaava? En tosin muista, millaista materiaalia se suklaapaketti on. Kartongista voi tietysti teipata kasaan samanlaisen. Kolmio kestää pakkaamista paremmin kuin pyöreä hylsy.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Karhusuo
Viestit: 80
Liittynyt: 28 Syys 2014 12:23

Viesti Kirjoittaja Karhusuo »

AeA kirjoitti:
Kore kirjoitti:Ulkomaisesta nettikaupasta voi olla vähän kehno lähteä tällaista tilaamaan, kun postikulut tulevat päälle eikä ole täyttä varmuutta sopivuudesta omille laseille. Myöskään painoa ei monessa paikassa kerrota.
Jep, lähtisinkin itse tilaamaan tämänhintaista ryönää yhtään mistään, ulko- tai kotimaasta, vain jos samasta puljusta olisi muutakin hankittavaa, jotta postikuluissa säilyisi minkäänlainen tolkku. Päätarkoitukseni olikin tutkiskella kevytmuovikoteloiden markkinatarjontaa ja erityisesti tavaran tukkumyyjien tulokset näyttäisivät osoittavan vahvasti sinne halpahallisektorille eli täyteen tuuripeliin tuleeko omalle kohdalle ikinä vastaan vaikka eläisi universumin lämpökuolemaan asti ja joka päivä koluaisi kaikki kotimaiset halpahallit läpi..
Juuri tämänkaltaista tavaraa saa kiinasta parilla eurolla, ilman postikuluja. Käyttökelpoista rojua ilman isoa riskiä. Esimerkiksi: http://m.ebay.com/itm/New-Zipper-Eye-Gl ... nav=SEARCH
Vihtahousu
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Helmi 2006 20:54

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Olen ihan tyytyväinen vanhaan kovasta, mustasta muovista valmistettuun silmälasikotelooni.
Se on ollut aina mukana kaikilla vaelluksilla, matkoilla, ym. – jopa maailmanympärimatkalla.
Kun nyt asia tuli esille, niin mittasin sen painon: 49 grammaa.
Valmistajasta ei minkäänlaista merkintää. Jotakin halpisrihkamaa siis, mutta tosi kestävä.
Joten kyllä niitä on grammanviilaajillekin olemassa.
Jos maailma ei hymyile minulle, minä hymyilen maailmalle.
oaivi
Viestit: 443
Liittynyt: 18 Syys 2011 20:24

Viesti Kirjoittaja oaivi »

oaivi kirjoitti:...aurinkolaseille minulla on suurehko, kevyt ja kova kotelo. Siihen mahtuu aurinkolasien lisäksi täsmälleen pikku nokialaiseni sekä hammasharja ja -tahna plus pari pillerilevyä.
Eihän tuo paino tosiaan voi mikään kynnyskysymys olla. Yllä mainittu tilaihme painaa näköjään 61 grammaa. :roll:
Metsä. Kuntosali ja juhlasali. Työpaikka ja lepopaikka. Kirkko ja kapakka.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

koutsa kirjoitti:Pärjäisikö grammari monokkelin kanssa? Lähtiessä piilarit päähän ja varalaseina siis -lasina monokkeli. Kotelona toimisi esim. tyhjä nuuskarasia.
Taas säästyi kymmeniä grammoja.

:)
Lukaisin ketjun läpi ja totesin että kyllä talebanilla on paljon helpompaa. :wink:
Vihtahousu
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Helmi 2006 20:54

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Niinpä. On vielä jäljellä jotakin, jonka grammamääristä ei ole keskusteltu.
Miten olisi sukat (lähellä Talebaninkin ydinasiaa) – tai pipon paino?

Älkää virnuilko. Hauskaa tämä hassutus!
Jos maailma ei hymyile minulle, minä hymyilen maailmalle.
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Sukista ja pipoista voi kirjoitella muissa ketjuissa...

Vihtahousun kotelo kuulostaa suurin piirtein sellaiselta, jota haen. Mihin hintaan myyt? :D

Pepin idea toblerone-kotelosta on periaatteessa hyvä, mutta ellen ihan väärin muista, tobleronen pahvi on aika ohutta. Käytännössä ei ehkä suojaisi riittävästi. Tukeva pahvi sinänsä voisi olla ihan kelvollinen materiaali. Minun rinkassa kotelo on joka tapauksessa vedeltä suojattuna.
Mikä tahansa sisältä päällystämätön muovi- tms. kotelo kävisi jos lasit laittaisi siihen ohuessa (ja kevyessä) kangaspussissa. Sellainen tuli meikäläisen aurinkolasien mukana.
sepaonu
Viestit: 248
Liittynyt: 16 Tammi 2015 20:32
Paikkakunta: Ingliste, viro

Viesti Kirjoittaja sepaonu »

Tarvittavat materiaalit - pahvi, sakset, mattoveitsi, ohut solumuovi, liima, elika tee see itse
aamu alkaa kahvilla
elreino
Viestit: 247
Liittynyt: 01 Touko 2006 17:49
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja elreino »

Pienemmille laseille (ulkomitta n. 145 x 40 x 25 mm): eBay
Muu eBay-tarjonta: glasses hard case "osta heti", halvin ensin (mahd. toim.kulu ilmoitettu erikseen). Jos tuote ei vastaa kuvausta/on viallinen tms., myyjä maksaa hinnan sekä palautuksen kulut (= tämän hintaisissa siis raha takaisin ja saat pitää roskan). Tuotteen painon voi kysyä yksityisviestillä, ja usein vastauksen saakin jo ensimmäiseltä myyjältä.

Toki on mukavampi tehdä itse, jos silleen paremman saa.
Vihtahousu
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Helmi 2006 20:54

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Vihtahousun kotelo kuulostaa suurin piirtein sellaiselta, jota haen. Mihin hintaan myyt? :D


En myy rakasta silmälasikoteloani.
Ulkonäöltään se muistuttaa tuolla eBayssa myytävää.

http://www.ebay.com/itm/Sunglasses-Read ... 3d012081c2

Painoa ebayn sivulta ei taida selvitä.
Jos maailma ei hymyile minulle, minä hymyilen maailmalle.
vaari
Viestit: 599
Liittynyt: 13 Tammi 2006 08:22

Viesti Kirjoittaja vaari »

Palanen routamattoa, taitto ja sauma jessellä kasaan.
Vastaa Viestiin