Pyöränkuljetusteline autoon

myrskylintu
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2008 20:44

Pyöränkuljetusteline autoon

Viesti Kirjoittaja myrskylintu »

Onko kenelläkään kokemuksia pyöränkuljetustelineistä autoon, mahdollisuus ostaa kattotelineisiin tai vetokoukkuun sopivat?

Hintahaarukka Biltemasta Thuleen, halvat houkuttaisi, mutta jääkö pää vetävän käteen? :D

Jos jollakulla kokemuksia, niin mielelläni kuulisin niistä?


sahamies
Viestit: 4645
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Viesti Kirjoittaja sahamies »

Meillä on Biltemasta ostettu vetonuppiin kiinnitettävä malli, maksoi noin 35 euroa, ja se on osoittautunut aivan hyväksi.
Kun et osta ihan halvinta (20) ja katsot ettei laite näytä ihan rimpulalta, niin sillä satunnaiset kuljetukset hoituvat.
Tuon näköisen uskaltaisin jo ostaa!
omat polut
Viestit: 4225
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Mullakin tommonen vetonuppiin kiinnittyvä perushaarukka, hyvin on pelittänyt, pyörä kyllä peittää osan takavaloista eli soveltuu lähinnä satunnaiskäyttöön ja päivänvalolla.
Avatar
OS
Viestit: 8152
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

sahamies kirjoitti:Tuon näköisen uskaltaisin jo ostaa!
^ Minulla taitaa olla tuo malli. Aikaisempi meni jotenkin löysäksi ja se ei pysynyt enää tukevasti vetokoukun nupissa, vaan alkoi kallistua tärinöistä ja pyörän painosta johtuen. Tämä uusi kuljetusteline on kuitenkin leveämpi kuin entinen ja pyörän asettaminen siihen on hieman hankalaa. Jos mahdollista, niin ennen ostoa kannattaa sovittaa omaa pyöräänsä telineeseen.
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Pyörän reuhuaminen katolle tuntuu itselle mahdottomalta ajatukselta, jäisi itseasiasiassa tällä hetkellä varmasti tekemättäkin kokonaan.

Tuollainen (ja halvin mahdollinen) vetokoukkumalli (taisipa olla vielä kahdelle pyörälle) on ollut käytössä useamman kymmenen vuotta ilman ongelmia. Farmarimallissa etenkin hiukan haittaa peräluukun käyttöä, mutta sopivin kiinnikkein (esim. vahvat nahkaremmit) nopea irroittaakin tarvittaessa.
Kyllä Siperia opettaa!
myrskylintu
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2008 20:44

Viesti Kirjoittaja myrskylintu »

Kiitokset jälleen kerran vinkeistä. Unohtui kertoa, on tarve kahdelle pyörälle.
OS kirjoitti:
sahamies kirjoitti:Tuon näköisen uskaltaisin jo ostaa!
^ Minulla taitaa olla tuo malli. Aikaisempi meni jotenkin löysäksi ja se ei pysynyt enää tukevasti vetokoukun nupissa, vaan alkoi kallistua tärinöistä ja pyörän painosta johtuen. Tämä uusi kuljetusteline on kuitenkin leveämpi kuin entinen ja pyörän asettaminen siihen on hieman hankalaa. Jos mahdollista, niin ennen ostoa kannattaa sovittaa omaa pyöräänsä telineeseen.
OS, kiitos tuosta pyöränkokeilu neuvosta. Se pitää tehdä. :)
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Tokihan siitä löytyy kolme eri säätömahdollisuutta vetokokun kiinnityksen kireyteen.

Ja sekin tuli nyt testattua, että kun ajaa sateella (Lappiin), niin kaikki liikkuvat osat ovat täynnä veden mukana tulevaa pientä hiekanjyvästä joka tekee nannaa esim. ketjuille!!! Siinä mielessä kattoteline olisi parempi.
Kyllä Siperia opettaa!
omat polut
Viestit: 4225
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Joo perätelineen kanssa kurakelillä kannattaa pyörä huuhdella ennen käyttöönottoa runsaalla vedellä, muuten rahisee ja huolella.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

^ Tai sitten suojaisi fillarin pussilla tai pressulla siellä perässä? Sitten viimeistään pitäisi olla erillinen perävalosarja pakkauksen päälle, koska auton omat takavalot peittyisi.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
omat polut
Viestit: 4225
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

Käytännössä olen todennut että kätevämpi huuhdella, vettä yleensä helposti saatavilla, joskus olen pitänyt jopa viiden litran kanisteria mukana.
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Poljin viime viikon lopulla Tampereelta Uuteenkaupunkiin ja kuljetin pyörän corollan vetokoukussa sieltä takaisin. Löytyi Ukin pyöräliikkeestä tällainen Arometallin valmistama teline: Arometalli - polkupyörän kuljetusteline. Tukevan tuntuinen ja on vielä Suomessa valmistettukin :-)
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Siis tuommoinen koukussa saa ajaa vain kasikymppiä?
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Siis tuommoinen koukussa saa ajaa vain kasikymppiä?

Se lienee valmistajan suositus, laissa ei ole rajoituksia sen suhteen.

(Lähde: Liikenneturva)

"Kysymys
Mikä on henkilöauton nopeusrajoitus silloin, kun polkupyörää kuljetetaan peräkoukkuun kiinnitettävässä pyörätelineessä?

Vastaus
Pyöräteline ei vaikuta mitenkään ajoneuvokohtaiseen nopeusrajoitukseen. Siksi siitä ei varmaankaan ole tietoa missään.
Jos kyseessä on peräkärry, on nopeusrajoitus 80km/h."
Kyllä Siperia opettaa!
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Tuotteen mukana tulleessa lapussa se 80km/h oli annettu suositusnopeutena, mutta nettisivulla on vähän erilailla... Ainakaan tellinki ei tipahtanut kyydistä hiukan päälle satasen vauhdissa kotiinpäin ajellessa eli koeponnistettu on :-)
Ursus
Viestit: 9602
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Sehän riippuu siitä, miten hyvin kuorma eli pyörä on kiinni telineessä.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin