Muovipussit

Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

^ Luulen, että juuri tuo riittävän vajaaksi jättäminen on avainasia, ei synny painetta sulkumekanismille. Itellä sekaisin minigrippejä ja tavallisia pusseja.


"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
blueraven
Viestit: 915
Liittynyt: 19 Huhti 2006 12:04

Viesti Kirjoittaja blueraven »

Minigrippejä käytän esim. muistikorttien, akkujen, puhelimen yms. säilyttämiseen. En minkään ruokatarvikkeen jossa on irtonaisia muruja. Kuivatut eväät ja myslit yms. solmittuun pakastepussiin josta on ensin imaistu liiat ilmat pois. Sokeripalat on ainoa eväs jota olen kuljettanut minigripissä.
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Oisko teillä ollu liian pieniä pusseja. En oikein ymmärrä miten ne voisi aueta kun eihän sille saumalle tule painetta. Veikaan että tässäkin asiassa vika on käyttäjässä :wink: Kun sen sulkee niin ettei väliin jää mitään ja ilmat poistaa, loppuosan pussia kääräisee ympärille ja laittaa vaikka kuminauhan päälle niin ei aivan varmasti aukea. Itse kyllä suosin monessa hommassa niitä paksumpia pakastepusseja. Ikean pussit on aika huonolaatuisia ja hajoaa milloin mistäkin.
Avatar
blueraven
Viestit: 915
Liittynyt: 19 Huhti 2006 12:04

Viesti Kirjoittaja blueraven »

Minigripit on turhan arvokkaita ja raskaita kertakäyttöpusseiksi. Aukeamista ei tarvitse pelätä ensimmäisellä täyttökerralle, mutta kun pussista on jotain muruja kaadettu pois ei sulkeutumiseen enää sen jälkeen voi luottaa.
Jii.Pee
Viestit: 1074
Liittynyt: 22 Huhti 2010 23:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Vähän kolistelee niin ne urat on taas puhtaat.
Pro
Viestit: 181
Liittynyt: 12 Tammi 2006 11:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pro »

Kaveri laittoi eväänsä pöytään tällaisessa pussissa:
http://www.eskimofinland.fi/tuote/eskim ... l/?group=0
Ei olisi meikäläisen tarvinnut tilata Englannista Ziplockeja edellisiltana... Tuon tupliksen pohja on tosiaan kätevä, kuten Reiterissä ja muissa. Saattaa kestää kuumaa vettä Ziplockin tapaan, jos haluaa tehdä itse pikasapuskoja tyyliin Freezer Bag Cooking.
Minigripejä yritin käyttää kun Ziplockit loppuivat, mutta sen hempulin sulkimen kanssa en viitsi värkätä kun olen parempaan tottunut.
PasiO
Viestit: 55
Liittynyt: 25 Loka 2010 08:08

Viesti Kirjoittaja PasiO »

Myönnän olleeni huolimaton (lue: vika käyttäjässä). Ongelma on siinä, ettei vaelluksella viitsisi joka kerran ilmoja painella pois ja lisäksi varmistella kumilenkeillä. Tosin varmasti myös nämä sulkujärjestelmän pussit aukeavat, jos ilmaa jää sisälle.
Avatar
blueraven
Viestit: 915
Liittynyt: 19 Huhti 2006 12:04

Viesti Kirjoittaja blueraven »

Kahvi ja sokeri ovat ainoita ruokatarvikkeita joiden pussi tarvitsee myös sulkea. Muut eväät ovat kerta-annospusseissa.
KaukoAntero
Viestit: 476
Liittynyt: 22 Heinä 2008 13:03
Paikkakunta: Pori / Helsinki

Viesti Kirjoittaja KaukoAntero »

^ Vähän ot, mutta sokerin ym. olen kymmenet vuodet kuljettanut muovipullossa. Helppo annostella ja pysyy kiinni.

Kauko
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

^ Samoin. Kahvi ja sokeri leveäsuisessa pullossa/purkissa. Mysli ja mustikkasoppa sekä mahdolliset itse kuivatut annoksina minigripeissä (alle puolillaan ja ilmat pois painettuina). Aina kuluvan vuorokauden muonat omassa kangaspussissaan, loppuvarasto hyvässä järjestyksessä muualla.

Minulle minigrip ei ole ollut kertakäyttötuote. Kestää aika monta käyttökertaa, kunhan ei sekoile sisältöjen kanssa.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
PasiO
Viestit: 55
Liittynyt: 25 Loka 2010 08:08

Viesti Kirjoittaja PasiO »

Haluaisin siis pistää myslin yhteen pussiin juuri sen takia, ettei tule roskaa reisussa.
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Pistän myslin annospussiin, jonka säilytän ja käytän uudelleen seuraavalla kerralla. Ja seuraavalla. Ja seuraavalla...
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
elreino
Viestit: 247
Liittynyt: 01 Touko 2006 17:49
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja elreino »

Pron linkkaamia Eskimon Tupliksia näkyi paikallisessa Prismassa. Otin koko setin ensiajatuksella saada isoimmasta karttapussi siistiin käyttöön, mutta pussit ovatkin sinertäviä, tosin silti selvästi läpinäkyviä. Matsku on tuntuvasti paksumpaa kuin Minigripeissä.

0,5 l: malliltaan leveä, ei pohjavekkiä, sisätila 17,5 x 13 cm (l x k).
1 l: pohjan leveys avattuna 5,5 cm, 17,5 x 17,5 cm.
3 l: pohjan leveys avattuna 7,5 cm, 26,5 x 24 cm.
Vastaa Viestiin