Pyöräretkeily

Esuli
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Joulu 2013 14:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esuli »

Salla ja Rovaniemi on Smart posti.


Niilo Pielinen
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Joulu 2015 12:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Niilo Pielinen »

Yahoo!

Eipäs tullu tuollanen täydennyspostitus pieneen mieleenkään... aika mainio idea kyllä! Tosin kärrissä tulis pidemmänkin retken kuivat sapuskat mukana kivasti.

Kärryn ajattelin 2-pyöräsen tehdä, ni pysyy paremmin pystyssä. Renkaiden aksiloiden kiinnitys on keksimättä, muuten aikalailla ajatuksen tasolla tiedossa mitä ja miten.

Tarttee käydä ahkerammin reenilenkeillä. Nyt menis ehkä sen 40-50 km päivässä. jos siis useamman päivän keikka kyseessä.

-Niilo
*Suunistaminen kokeellisella mentelmällä vaatii hyvät eväät matkaan...*
Avatar
tapanik
Viestit: 560
Liittynyt: 17 Marras 2012 11:52

Viesti Kirjoittaja tapanik »

^ Pohditko tuossa pyörien kiinnitystä akseleihin vai akseleiden kiinnitystä kärryyn? Jos viimeksimainittua, niin olisiko näistä mihinkään:

https://www.google.fi/search?q=stauff+kiinnikkeet
Elämäntapakävelijä, kalastaja, retkeilijä.

Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://www.youtube.com/c/Elamantapakavelija/videos
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
Niilo Pielinen
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Joulu 2015 12:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Niilo Pielinen »

Hep.

Lähinnä sitä akselit pyöriin kiinni -juttua. Kun tuki tulee vaan yhdeltä puolelta, niin saisi olla pidemmällä akselilla kiinne. En ole ihan täysin perillä siitä, millaisia nykyiset renkaiden navat ovatten?

Jos joku tietää sopivia pyöriä, mitä voisi hyödyntää tässä projektissa ni hyviä ideoita otetaan vastaan. Kävin kirpputorilla kattomassa olisko jo ollunna polkupyöriä tyrkyllä, mutta ei olt (toki oli Savotan sadeviitta, jonka lunastin itselle 8 eurolla)

Osaamisen lisäksi minulla on myös luvallinen pääsy tarvittavien työvälineiden ja materiaalien ääreen, että voin halutessani valmistaa uudet akselit valmiisiin napoihin Mieluummin sitä kuiteskin käyttäsi jotakin melko valmista, että jää aikaa joskus myös renkautua luonnon sekaan. Monta projektia yhtä aikaa mietinnässä ja toivottavasti ensi kesäksi niistä jokunen valmistuukin, taikka viimestään kesän aikana. Tämä kärryn tekeminen olis oivaa puuhaa tukikohdalla, ja testimaastotkin (hiekka- ja mettäautotiet) olis likempänä ku täällä kivikylässä.

-Niilo
*Suunistaminen kokeellisella mentelmällä vaatii hyvät eväät matkaan...*
oml
Viestit: 316
Liittynyt: 02 Kesä 2008 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja oml »

Pyörätuoleissahan pyörät ovat kiinni vain toiselta puolelta, toinen mikä tuli mieleen on lastenrattaat tai vaunut, mutta onkohan niissä liian pienet pyörät?
kasperi
Viestit: 585
Liittynyt: 10 Maalis 2008 10:25

Viesti Kirjoittaja kasperi »

En lähtisi lastenrattaiden tai vaunujen pyöriä miettimään, aivan liian heppoisia... Ellei sitten näistä polkupyörän perään kiinnitettävistä..
rastigaissa
Viestit: 514
Liittynyt: 11 Helmi 2012 23:31

Viesti Kirjoittaja rastigaissa »

Matti Rämön jäljittelemätön retkikertomus; uusin ilmestyi

https://www.minervakustannus.fi/kirjat/ ... kirja=1700

Matti pyöräili Helsingistä Sallaan, Savukoskelle ja Kemijärven kautta Rovaniemelle kesällä 2020

Kustantaja halusi retkikartomuksen oheen "ohjeita pitkille retkille"
Esuli
Viestit: 90
Liittynyt: 08 Joulu 2013 14:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pyöräretkeily

Viesti Kirjoittaja Esuli »

Tänä kesänä olen 3viikkoa pyöräillyt erinäisillä kokoonpanoilla sähköpyörillä, lähinnä metsäautoteitä. Mukana Mrs Adventure x2 packraft. Pyörän mukana ollut 2-4 akkua, nyt ostin viidennen. Välillä ollut Bob yak ja välistä packraft ogjaustangossa, pyörän kokonaispaino n.45 kg .
Akku kestää metsätiellä n.40km, turbolla.
Välitykset pyörissä 30etu ja 11-46 taka, toisessa 34 etu ja taka 13-46.
Monta asumatonta erämaa järveä on löytynyt.
Vastaa Viestiin