Jyväskylässä opiskelevat päättivät tehdä sen ilman kokemusta ja suurempia ennakkovalmisteluja.
http://blogit.ksml.fi/tiimiakatemia/
http://v3.kiho.fi/public/tiimiakatemia
Rooma – Amsterdam 1700 km
-
- Viestit: 4206
- Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
- Paikkakunta: Espoo
Keskimatka lienee jossain 120 paikkeilla ja oliskohan autoilutkin siinä vielä mukana. Lisäksi päivät on pitkiä, kun keskinopeus jossain 13 paikkeilla.
Ja Alpit vielä edessä, eiköhän ensimmäiset rasitusvammaiset ala putoilemaan parin päivän sisällä joukoista. Onneksi ovat nuoria, sisulla pääsee vielä pitkälle, vaikka pepanteenia on takapuoleen jo mennytkin tuubitolkulla, me vanhat ei oltais edes uskallettu lähteä koko reissulle.
Ja Alpit vielä edessä, eiköhän ensimmäiset rasitusvammaiset ala putoilemaan parin päivän sisällä joukoista. Onneksi ovat nuoria, sisulla pääsee vielä pitkälle, vaikka pepanteenia on takapuoleen jo mennytkin tuubitolkulla, me vanhat ei oltais edes uskallettu lähteä koko reissulle.
Kyllä Siperia opettaa!
Vahvasti veikkaan, että tulee onnistumaan, ainakin useimmilta, jotenkin, mutta kovin suuresta nautinnosta ei tosiaankaan voi puhua, mutta nuori ihminen on aina nuori, vanhempana sen moni usein unohtaa. Onpahan baarissa jotain kertomista.omat polut kirjoitti:^Nopeasti lukaistuna tavoitteena olisi pyöräillä 160-170km/päivä ilman edeltävää harjoittelua. Voin kertoa jo tässä vaiheessa ettei tule onnistumaan, johan ne ekanakin päivänä meni autokyydillä 60km.
Suomalaisella sisulla nyt mennään:
"Itsensä ylittämisen rajoilla!"
"Ehkä matkan tarkoitus ei olekkaan polkea Roomasta Amsterdamiin, vaan vastata kysymykseen pystynkö siihen?"
"Jos kropalta kysyttäisiin lopetetaanko, niin tiedätte kyllä vastauksen, mutta mieli ei anna periksi millään."
Kyllä Siperia opettaa!
Niin vaan nuoriso piti hullun lupauksensa, eipä todellakaan käy kateeksi!
"Matka on ollut pitkä ja viimeiset kolme päivää olemme urakoineet tosissamme lähes 200 kilometrin päivämatkoja. Meidän vauhdilla se tarkoitta sitä, että lähdemme aamulla 7.30 pyöräilemään ja olemme perillä joskus 22-23 välillä."
"Henkinen puoli on koetellut, kun on jouduttu hiljentämään tahtia omien paikkojen kestämisen takia. Se taas on kiristänyt kaikkien hermoja kun päivät ovat venyneet aina puoleen yöhön."
"En tiedä mikä meitä on ajanut koko ajan eteenpäin tienpäällä, mutta on tämä ollut yksi kovimmista fyysisistä ja henkisistä suorituksista mitä on vähään aikaan tullut tehtyä."
Sellaista takapuolimasokismia, mutta aina on silti kiva seurata toisten tekemisiä.
Oma reissu alkanee viiden viikon päästä, jos lomat natsaa. Keskimääräiseksi päivämatkaksi on laskettu 75 km jos jaksaa ja viitsii polkea, sen näkee sitten jälkeenpäin.
"Matka on ollut pitkä ja viimeiset kolme päivää olemme urakoineet tosissamme lähes 200 kilometrin päivämatkoja. Meidän vauhdilla se tarkoitta sitä, että lähdemme aamulla 7.30 pyöräilemään ja olemme perillä joskus 22-23 välillä."
"Henkinen puoli on koetellut, kun on jouduttu hiljentämään tahtia omien paikkojen kestämisen takia. Se taas on kiristänyt kaikkien hermoja kun päivät ovat venyneet aina puoleen yöhön."
"En tiedä mikä meitä on ajanut koko ajan eteenpäin tienpäällä, mutta on tämä ollut yksi kovimmista fyysisistä ja henkisistä suorituksista mitä on vähään aikaan tullut tehtyä."
Sellaista takapuolimasokismia, mutta aina on silti kiva seurata toisten tekemisiä.
Oma reissu alkanee viiden viikon päästä, jos lomat natsaa. Keskimääräiseksi päivämatkaksi on laskettu 75 km jos jaksaa ja viitsii polkea, sen näkee sitten jälkeenpäin.
Kyllä Siperia opettaa!
Sellainen juttu vielä tuli mieleen, kun oli puhetta tuosta harjoittelusta ja olikohan jossain mainittu ettei ole kokemusta aiemmin pitkistä pyöräretkistä.
Mikään ei sulje pois esimerkiksi sitä mahdollisuutta, että köyhät opiskelijat ajelivat ympäri vuoden opintoihin jostain Keltinmäestä tai vielä paljon kauempaakin, jolloin helposti kertyisi vuodessa tuommoiset 2500 pyöräilykilometriä pelkkää hyötyajoa.
Ainakin itse haluaisin uskoa, että täysin kylmiltään tuollainen ei onnistuisi jo pelkästään takamusten hiertymisen takia, jos aikaisempaa kosketusta satulaan ei olisi.
Hyvän kunnon omaavalta muuten voisi onnistuakin, keskinopeushan oli vain tukijaliikuntaelintyökyvyttömyyseläkeläisen vauhtia, eli hiukan toistakymmentä kilsaa tunnissa.
Mikään ei sulje pois esimerkiksi sitä mahdollisuutta, että köyhät opiskelijat ajelivat ympäri vuoden opintoihin jostain Keltinmäestä tai vielä paljon kauempaakin, jolloin helposti kertyisi vuodessa tuommoiset 2500 pyöräilykilometriä pelkkää hyötyajoa.
Ainakin itse haluaisin uskoa, että täysin kylmiltään tuollainen ei onnistuisi jo pelkästään takamusten hiertymisen takia, jos aikaisempaa kosketusta satulaan ei olisi.
Hyvän kunnon omaavalta muuten voisi onnistuakin, keskinopeushan oli vain tukijaliikuntaelintyökyvyttömyyseläkeläisen vauhtia, eli hiukan toistakymmentä kilsaa tunnissa.
Kyllä Siperia opettaa!