Hossa

Jahar
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Touko 2006 13:39

Viesti Kirjoittaja Jahar »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Onko tämä tie aurattu talvisin, entä nuolen kohdalla oleva kartassa näkymätön p-paikka?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 71&lang=fi

Tie ja parkkialue on auki läpi vuoden.


Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Hienoa! Onko puukkojärven tuvalle turvallista mennä järven poikki parkkipaikan suunnasta? Onko minkälaiset virtaukset mahdollisesti olemassa?
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Jahar
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Touko 2006 13:39

Viesti Kirjoittaja Jahar »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Hienoa! Onko puukkojärven tuvalle turvallista mennä järven poikki parkkipaikan suunnasta? Onko minkälaiset virtaukset mahdollisesti olemassa?
Kestää mennä, siinä on vettä niin paljon, ettei paljon virtausta ole. Suottakapea taas on sula läpi talven. Luultavasti puukkojärven yli menee valmiit urat.
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Suottakapealle näyttää kartassa tulevan polku molemmista suunnista, mutta siinä ei ole siltaa? Onko se kesällä kahluupaikkana?
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Jahar
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Touko 2006 13:39

Viesti Kirjoittaja Jahar »

joo siitä pääsee kahlaamalla yli, kun ottaa housut ja kengät pois.
issuj
Viestit: 765
Liittynyt: 02 Maalis 2008 13:36

Viesti Kirjoittaja issuj »

Jahar kirjoitti:
Sokosti Suomujoki kirjoitti:Hienoa! Onko puukkojärven tuvalle turvallista mennä järven poikki parkkipaikan suunnasta? Onko minkälaiset virtaukset mahdollisesti olemassa?
Kestää mennä, siinä on vettä niin paljon, ettei paljon virtausta ole. Suottakapea taas on sula läpi talven. Luultavasti puukkojärven yli menee valmiit urat.
Jos ahkion kanssa on menossa, kannattaa kiertää Umpi-Valkeaisen kautta ja mennä siitä tulipaikan kohdalta kannaksen yli Talasjärvelle ja sitä pitkin Puukkojärvelle. Suoraan harjua pitkin tai Saari-Hoiluan yli tulee hankalia nousuja ja laskuja. Miksei muutenkin suksella kulkiessa miellyttävä reitti, eikä silloin tarvitse ainakaan sulapaikkoja pelätä
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Nostanpa vanhan Hossan-ketjun keskusteluun ja kysyn:
Vuodet eivät ole veljeksiä, mutta onko jollakulla rtekeilykokemusta vapun tienoilla Hossasssa? Onko siellä yleensä silloin suksikelit vai jalkapatikka-aika - vai sellainen sose, ettei ole maastoon menemistä?
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Viime vuonna oli lunta paljon, oisko ollut 70 senttia. Silti loppui kuin seinaan viikko ennen vappua, kun yopakkasia ei enaa ollut ja tuli pari kertaa vetta.
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Suuntaan Hossaan joulun jälkeen viettämään vuoden viimeiset päivät 2-3 kaverin kanssa. Tässä reissun varustelista ja luontokeskuksesta tiedusteltua tietoa tämän hetken lumi- ja jäätilanteesta: Varustelista joulukuun lopun vaellukselle. Näyttää siltä, että sieltä korkeudelta se talvi melko varmasti jo löytyy :-)
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Hyvää vuodenvaihteen reissua teille! Hossa on talvellakin ihan mukava paikka retkeillä. Itse en ole koskaan punninnut varusteita erikseen, kuten listasi kertoo sinun tekevän, aina en edes pakattua rinkkaa. Vaellanko väärin ;)
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Ursus kirjoitti:Hyvää vuodenvaihteen reissua teille! Hossa on talvellakin ihan mukava paikka retkeillä. Itse en ole koskaan punninnut varusteita erikseen, kuten listasi kertoo sinun tekevän, aina en edes pakattua rinkkaa. Vaellanko väärin ;)
Kiitos. Tuosta tulee hyvä reissu ja eiköhän se ole hollantilaisellekin tarpeeksi eksoottista ;-) Tulis vaan kunnolla pakkasta.

Tuollainen varustelista tulee excelillä helposti. Kerran punninnut kaikki varusteet niin sieltähän sitä sitten kokoaa reissulle sopivan setin ja saa kokonaispainot yms automaagisesti. Melkein onkin jo valmiit listat, kun on kaikki jemmassa useammalta vuodelta melkein joka reissulta. Mutta oikeastihan paino on vain vähän kiinnostava seikka jos jaksaa hyvin kantaa reppunsa tai tässä tapauksessa vetää ahkionsa. Et siis vaella väärin vaan pikemminkin päinvastoin :-)
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Minusta (minulle?) nama eri vuodenaikojen listat ovat seka mielenkiintoisia etta hyodyllisia.

Sitten kun ero omaan menee yli 100% tai grammoissa 200, niin alkaa olla aika tutkiskella, etta mita teen vaarin, vai onko ehka niin etta samat kamat eri vuodenaikoina eivat olekaan ihan optimissaan (ja kannattaisi investoida eri versioihin). Ei vain se raha, mika menee, vaan myos se, etta missa niita kaikkia pitaa.
Jahar
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Touko 2006 13:39

Viesti Kirjoittaja Jahar »

Tupiahan tuolla riittää ja niissä tilaa tähän aikaan joten voinee teltat/kodan jättää pois matkastakin. Menisikö reissu silloin jopa ilman ahkiota? Itse hiihtäisin, mutta joka tykkää tarpoa lumikengillä, niin siinähän kävelee :)

Voishan tuolla kävästä itsekin yön jollain tuvalla vaihteeksi makoilemassa. :)
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

En viitsi laittaa muutaman sadan metrin hiihtokokemuksen omaavaa hollantilaista neljäksi päiväksi suksille, joten mennään mieluummin lumikengillä ja käydään sitten Tampereella päiväseltään kokeilemassa hiihtoa, jos täällä lunta on. Kyllä hän vielä joku vuosi minun kanssa Pirkan hiihdon sipaisee, kunhan saadaan vähän reenattua. Mutta lumikenkäilyhän on myös mukavaa!

Voisihan hänelle tosiaan esitellä palasen suomalaista perinteistä eräkulttuuria ja edetä tuvalta tuvalle :lol: Kiitos, mutta ei taida olla minun juttu. Uskaltaisiko noiden pienien tupien kanssa edes luottaa siihen, että aina mahtuu? Varmaan yö tai kaksi kuitenkin tuvassakin vietetään ja kaksi-kolme tuossa minun tekemässä kodassa :-) Ehkä tarpinkin nappaan mukaan, kun sekin on niin mainio yöpuu. Ainakin sitten, jos lähtijöitä on neljä...
Ursus
Viestit: 9510
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Siellä Hossassa on koneella ajettu latuverkosto, jota kokemattomankin on helppo hiihtää - ja tupien välimatkat lyhyet.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Vastaa Viestiin