Vaellusblogi: Appalachian Trail

Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

White Mountains! 2890 km.

Mieletöntä olla täällä. Loppumatka vedetään hienoissa maisemissa joten ei voi kuin hymyillä! Nyt kävellään (kiivetään) pystysuoraan ylös ja tullaan alas liukkaita kiviä, joten eteneminen on todella hidasta.

Näin kolme hirveä 12 tunnin sisään! Ensimmäinen seisoi 10 metrin päässä kun kävelin iltahämärässä. Kyllä, paskoin housuuni.


Sirina
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Elo 2010 10:32

Viesti Kirjoittaja Sirina »

Mistä löytyy blogilinkki?
Nenä ylös ja kohti uusia vastoinkäymisiä :)
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Käytännössä tämä viestiketju on mun blogi, vaikka myönnettäköön että varsin huonosti ylläpidetty sellainen. Kuvat löytyy osoitteesta
https://www.facebook.com/topi.ruohisto

3012 kilometriä! Jos mä aikasemmin kävelin 28-35km päivässä, niin nyt on hyvä jos pääsee edes 15km. Eteneminen on kokopäivätyötä ja suoraan sanoen todella vaarallista. En yhtään ihmettele että täällä on vuosien saatossa kuollut yli sata ihmistä! (suurin osa turisteja päiväretkellä sydänkohtaukseen).

Voinen jo sanoa että olen nyt loppusuoralla (500km jäljellä) ja aika kypsä mä tähän hommaan jo olen. On hienoa olla täällä, koska maisemat on mielettömät mutta reitti on sanoinkuvaamattoman raskas. Ja ilmeisesti pahin on vasta edessä...
Avatar
jalmari
Viestit: 520
Liittynyt: 15 Maalis 2006 01:37
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jalmari »

On kyllä ollut melkonen urakka, hoidat nyt hommaan loppuun, kyllä se maali jo lähenee!
Siellä se hernes toveriaan ehtii mutta turhaa on työnsä.
Sirina
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Elo 2010 10:32

Viesti Kirjoittaja Sirina »

Kiitos ja tsemppiä loppu metreille :)
Nenä ylös ja kohti uusia vastoinkäymisiä :)
neva
Viestit: 161
Liittynyt: 29 Touko 2007 13:15

Viesti Kirjoittaja neva »

Aivan sanattomaksi vetää kun tätä ketjua lueskelee. Uskomaton matka on sinulla Tidius takana. Ei voi muuta toivoa kuin että loppumatka sujuu hyvin ja pääset reitin loppuun. Voimia loppurutistuksiin.
"Sinne ja takaisin"
Lunkentus
Viestit: 1316
Liittynyt: 25 Tammi 2006 06:51
Paikkakunta: Säkkilahden reservaatti

Viesti Kirjoittaja Lunkentus »

Voitto häämöttää!
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Kiitos tsempeistä kaikille, niitä tarvitaan.

Maine, Andover. 3127 kilometriä.

Takki on täysin tyhjä. Mulla on ollut erilaisia motivaationlähteitä jatkaa vaellusta, joista tärkein on ollut mielikuva minusta seisomassa Mt. Katahdinin huipulla (jonne reitti päättyy). Viime päivinä olen vajonnut niin syvälle masennukseen, että jopa Katahdin tuntuu huonolta syyltä jatkaa. Ajatukset ovat olleet luokkaa: "jos mä pystyn tähän, niin kuka tahansa tekee saman. Ei tämä ole edes mikään saavutus." Näen itseni Katahdinin huipulla täysin ilottomana ja onnettomana.

Joka tapauksessa keskeyttäminen nyt olisi idioottimaisinta mitä olen koskaan tehnyt. Joten matka jatkuu yhden tai kahden lepopäivän jälkeen. "Enää" 400km jäljellä.

Facessa uusia kuvia.
kaptu
Viestit: 1818
Liittynyt: 29 Elo 2012 15:32

Viesti Kirjoittaja kaptu »

Olen itsekin elämässäni ollut moneen vaikean haasteen edessä, ja näin jälkeenpäin ajateltuna olen onnellinen että niistä useammat olen voittanut. Tsemppiä siis Sinunkin lopputaipaleellesi :wink:
HuuhtanenMika
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Heinä 2015 15:14

Viesti Kirjoittaja HuuhtanenMika »

Tsemppiä loppureissulle!
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Tidus kirjoitti:Joka tapauksessa keskeyttäminen nyt olisi idioottimaisinta mitä olen koskaan tehnyt. Joten matka jatkuu yhden tai kahden lepopäivän jälkeen. "Enää" 400km jäljellä.
Joskus voi olla hienoa, kun tekee jotain mitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt, mutta tämän reissun keskeyttäminen näin viime (kilo)metreillä tulisi varmasti vaivaamaan mieltäsi koko loppu elämän. Ei muuta kun leuka ylös rinnasta ja kohti Katahdinin huippua.
Tidus kirjoitti:Ajatukset ovat olleet luokkaa: "jos mä pystyn tähän, niin kuka tahansa tekee saman. Ei tämä ole edes mikään saavutus."
Epäilen, että saavutuksesi ei aiheuta minkäänlaista joukkoryntäystä suorittamallesi reitille eli et ole kuka tahansa.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Tyhmä kysymys: jos reitti päättyy vuoren laelle, niin miten sieltä tullaan alas? Tie? :? :D
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
Pepi
Viestit: 7437
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

^ Taitaa olla viitisen kilometriä (linnuntietä) leirintäalueelle, jonne on autoyhteys. Polun nimi vain vaihtuu. Ehkä millekään vuorta vaatimattomammalle paikalle ei ole haluttu antaa päätepisteen kunniaa.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Kullervo
Viestit: 997
Liittynyt: 10 Elo 2013 16:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kullervo »

Ei tosiaankaan kuka tahansa.

Maximum respect!
Avatar
TREKKING
Viestit: 4138
Liittynyt: 15 Elo 2009 18:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TREKKING »

Tidus kirjoitti:Kiitos tsempeistä kaikille, niitä tarvitaan.

Maine, Andover. 3127 kilometriä.

Takki on täysin tyhjä. Mulla on ollut erilaisia motivaationlähteitä jatkaa vaellusta, joista tärkein on ollut mielikuva minusta seisomassa Mt. Katahdinin huipulla (jonne reitti päättyy). Viime päivinä olen vajonnut niin syvälle masennukseen, että jopa Katahdin tuntuu huonolta syyltä jatkaa. Ajatukset ovat olleet luokkaa: "jos mä pystyn tähän, niin kuka tahansa tekee saman. Ei tämä ole edes mikään saavutus." Näen itseni Katahdinin huipulla täysin ilottomana ja onnettomana.

Joka tapauksessa keskeyttäminen nyt olisi idioottimaisinta mitä olen koskaan tehnyt. Joten matka jatkuu yhden tai kahden lepopäivän jälkeen. "Enää" 400km jäljellä.

Facessa uusia kuvia.

Puolivälissä on helppoa jättää kesken, tuossa vaiheessa menisin vaikka takaperin kontaten.....mutta kuitenkin jotenkin perille!
Kyllä Siperia opettaa!
Vastaa Viestiin