Vaellusblogi: Appalachian Trail

Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

En nähnyt yhtään Altaplexiä, mutta jos et mahdottoman pitkä ole (mä olen 187cm ja Solplex oli vielä riittävän pitkä ollakseen mukava nukkua), niin ehdottomasti Duplex. Mahtuu kamat ja ukko mukavasti telttaan.

Mä käytin Jetboilia koko matkan. Laiskan miehen keitin. 200 gramman patruuna (vai onko se keskimmäinen 220grammaa?) riitti yleensä noin kolmeksi viikoksi.


Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Reissun päättymisestä alkaa olla kuukausi aikaa. Nyt mulla on ensimmäistä kertaa oma kämppä yli puoleen vuoteen. Tuntuu vähän oudolta.

Aika rupeaa kultaamaan muistoja ja nyt voi jo hymyillä kun muistelee sitä suurta kärsimysnäytelmää. Olishan tuon matkan loppuvaiheen voinut muutenkin hoitaa. Mulla oli melkein aina asenne "paskaa se tämäkin päivä tulee olemaan", niin paskaa se sitten myös oli. Paremmalla asenteella tuokin olisi varmaan paremmalta tuntunut tehdä.

Pientä ylpeyttäkin osaan jo tuntea siitä mitä tein. Eikä paljoa arjen pienet murheet enää haittaa. Jos on vaikka pitkä työpäivä, niin voin aina ajatella "Mä kävelin Appalachian Trailin läpi, eiköhän tästäkin selvitä". Mun ei enää koskaan tarvitse miettiä, pystynkö mä johonkin. Mitä ikinä mä tulen tulevaisuudessa tekemään, voin aina ajatella, että on sitä pahemmastakin selvitty. Kävelin läpi maanpäällisen helvetin.

Joka tapauksessa huomaan jo haaveilevani ja suunnittelevani uutta reissua: Pacific Crest Trail. Suurena unelmana mulla on olla ensimmäinen suomalainen (tietääkseni!), jolla on Triple Crown. (Eli on vaeltanut halki kolme pisintä vaellusreittiä Yhdysvalloissa; Appalachian Trail, Pacific Crest Trail ja Continental Divide Trail). Nää on kaikki kuitenkin suhteellisen kalliita seikkailuita ja haluanko mä keskipalkkaisena kaverina uhrata kaikki rahani seuraavat 5-10 vuotta vain vaeltamiseen, onkin toinen kysymys.
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Bonuksena kuva kun olen juuri siirtymässä Trailin viimeiselle osiolle, sadan mailin erämaahan: http://aijaa.com/hVSd0S

Siinä houkuu sellainen innostus meikäläisestä, ettei voi sanoin kuvailla :D
Tukka kuitenkin on komea. Ja viikset.
omat polut
Viestit: 4206
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Piditkö rinta- ja maharemmiä jatkuvasti kiinni, varmaan makukysymyksiä, itellä tuntuneet aina jotenkin ahdistavilta, lantiovyö kyllä jos raskaampi kantamus.
Tidus
Viestit: 384
Liittynyt: 15 Heinä 2013 08:34

Viesti Kirjoittaja Tidus »

Yleensä molemmat oli kiinni, mutta välillä itse asiassa annoin painon valua kokonaan olkapäille. Mukavahan se oli antaa veren kiertää lantionkin alueella välillä.
Vastaa Viestiin