Oletko julkaissut eräjuttuja?

Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Oletko julkaissut eräjuttuja?

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Otsikon mukaisesti, oletko kirjoittanut ja julkaissut eräjuttuja? Jos, niin löytyvätkö ne jostain luettavaksi?
Kokosin omia juttujani blogiin:

http://liikunluonnossa.blogspot.fi/

Muotoilu ja kuvat vielä hakusessa, mutta kaikki aikanaan.
Juttuja on vielä varastossa, osa julkaistuja ja aika moni odottelee julkaisua.


Kun eksyn, lähden kotiin.
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Olen kirjoittanut paljon, mutta julkaissut vähän :-) Ajatuksia ja ideoita kirjoituksille olisi vielä paljon enemmän mielessäkin ja joka metsäreissultahan tulee aina uusia mitä voisi kirjoitella eräjutun muotoon. Kaipa jotain blogiinkin voisi joskus laittaa.. Täytyypä perehtyä noihin Pekan kirjoituksiin. :-)
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Kannattaa olla aktiivinen ja tarjota juttuja alan lehtiin. Niistä maksetaan ihan käypänen korvaus. Tekstistä ei mene ALV:a. Maksat veron vain juttupalkkiosta, kuvista ei mene veroa.
Eränkävijään menevistä jutuista järjestetään kirjoituskilpailu alkuvuodesta, nyt deadline oli helmikuun puolessa välissä. Tästä kilpailusta valitaan myös M&K:n keskiosan eräjutut. Hyvät kuvat ovat plussaa.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Avatar
tapanik
Viestit: 560
Liittynyt: 17 Marras 2012 11:52

Viesti Kirjoittaja tapanik »

Hyvä olisi, jos ulkoilmaelämää harrastavat ihmiset kirjoittaisivat tekemisistään. Useimmat ovat kokemukseni mukaan fiksuja ihmisiä, ja sellaisten kirjoituksia on aina kiva lukea. Usein opettavaistakin.
Elämäntapakävelijä, kalastaja, retkeilijä.

Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://www.youtube.com/c/Elamantapakavelija/videos
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

tapanik kirjoitti:Hyvä olisi, jos ulkoilmaelämää harrastavat ihmiset kirjoittaisivat tekemisistään. Useimmat ovat kokemukseni mukaan fiksuja ihmisiä, ja sellaisten kirjoituksia on aina kiva lukea. Usein opettavaistakin.
Suosittelen lukemaan Tapanin juttuja ja kirjoja. Miellyttävää kerrontaa mukavista asioista.
Kun eksyn, lähden kotiin.
sahamies
Viestit: 4645
Liittynyt: 01 Touko 2010 08:58

Viesti Kirjoittaja sahamies »

Pekka kirjoitti:
tapanik kirjoitti:Hyvä olisi, jos ulkoilmaelämää harrastavat ihmiset kirjoittaisivat tekemisistään. Useimmat ovat kokemukseni mukaan fiksuja ihmisiä, ja sellaisten kirjoituksia on aina kiva lukea. Usein opettavaistakin.
Suosittelen lukemaan Tapanin juttuja ja kirjoja. Miellyttävää kerrontaa mukavista asioista.
Olen samaa mieltä asiasta. Akpojan ja Pekan kirjoituksista myös näkee että heille on annettu lahjoja tuottaa hyvää juttua.
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Hieno tarina Itäkoskelta, se on tuttu paikka minullekin. Sinänsä voimalaa on ehkä turha surra nyt, kun viimeistään Talvivaara pilaa vedet lopullisesti. Sälevän vettä kun viskaa kiukaalle, niin silmiä kirvelee.
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:Hieno tarina Itäkoskelta, se on tuttu paikka minullekin. Sinänsä voimalaa on ehkä turha surra nyt, kun viimeistään Talvivaara pilaa vedet lopullisesti. Sälevän vettä kun viskaa kiukaalle, niin silmiä kirvelee.
Näinhän se taitaa olla. Jutun kirjoittamisaikaan Talvivaara oli täysin tuntematon nimi.
Itäkoski oli minulle kaikki kaikessa, kun syntymätalokin on siellä Korpisen rannalla.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Tapsa
Viestit: 534
Liittynyt: 26 Tammi 2006 12:56
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Vaellusnetistä löytyy paljon hyviä kirjoittajia joiden tekstiä on ilo lukea koska niistä aistii sen aidon omistautumisen harrastukselle. Olen itse aina ottanut tavaksi kirjata lyhemmät ja pidemmät reissut
muistiin ja muutama juttu on julkaistu outassa, mutta suunnitelmissa on julkaista omakustanne reissuista, luontorunoja on tullut myös kirjoiteltua :D
Metsänpoika olen vain, kulkija salomaiden hiljaisten ja tunturien tuulien,aapojen äärettömien.



www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria
Avatar
Sokosti Suomujoki
Viestit: 2405
Liittynyt: 26 Syys 2008 22:37

Viesti Kirjoittaja Sokosti Suomujoki »

Pekka kirjoitti: Näinhän se taitaa olla. Jutun kirjoittamisaikaan Talvivaara oli täysin tuntematon nimi.
Itäkoski oli minulle kaikki kaikessa, kun syntymätalokin on siellä Korpisen rannalla.
Onko Älänteen rannalta juttuja naputeltuna?

Tai juttuja, miten vene on mennyt kiville Syvärillä :D
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Sokosti Suomujoki kirjoitti:
Pekka kirjoitti: Näinhän se taitaa olla. Jutun kirjoittamisaikaan Talvivaara oli täysin tuntematon nimi.
Itäkoski oli minulle kaikki kaikessa, kun syntymätalokin on siellä Korpisen rannalla.
Onko Älänteen rannalta juttuja naputeltuna?

Tai juttuja, miten vene on mennyt kiville Syvärillä :D
"Mitan täyttävät" on Älänne-Tiilikka yhdistelmältä.
Älänteellä on joskus karautettu keskellä selkää vedenalaiselle hiekkasärkälle. Pikkusen riipaisi vatsanpohjasta kun ei heti tiennyt mitä tapahtui.
Syväriltä ei ole kokemuksia.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Avatar
Joonas Frisk
Viestit: 2119
Liittynyt: 04 Tammi 2007 18:56

Viesti Kirjoittaja Joonas Frisk »

" Missäs se papan kypärä on?" kysyi polliisi pipopäiseltä mopopapalta.
"- Jäi kiireessä Syvärille 44." oli papan vakiovastaus. :wink:

joo, tiiän 8 suvvee Nilisiässä asuneena, jotta Syvärin veet laskoo Vuotjärveen Lastukosken läp...
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Joonas Frisk kirjoitti:" Missäs se papan kypärä on?" kysyi polliisi pipopäiseltä mopopapalta.
"- Jäi kiireessä Syvärille 44." oli papan vakiovastaus. :wink:

joo, tiiän 8 suvvee Nilisiässä asuneena, jotta Syvärin veet laskoo Vuotjärveen Lastukosken läp...
Heh, Vuotjärveltä sukuhaaramme on lähtöisin. Sieltä löytyvät ensimmäiset merkinnät.
Kun eksyn, lähden kotiin.
Kajakkipummi
Viestit: 87
Liittynyt: 15 Huhti 2013 14:41
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Kajakkipummi »

Täyttääkö melontaretkien jutut eräjuttujen kriteerit?

Omista ja vetämistäni retkistä olen kirjaillut sivuilleni vuosien saatossa muutaman sanasen. Näistä kirjoituksista 3 on julkaistu Meloja lehden sivuilla vuosina 2008-2010. Löytyvät sivuiltani kohdasta "melontakaudet". Kuva-albumeista puolestaan löytyy kustakin retkestä jokunen otos.

Viimeiset pari vuotta ovat menneet ilman kirjoitteluja todetun sairauden vuoksi. Nyt tilanne näyttää taas valoisammalta ja kirjoittelu jatkuu tulevalla kaudella. Hukkaan aika ei ole mennyt, koskapa olen perehtynyt valokuvauksen ja kuvankäsittelyn saloihin joutoajallani.
Meloen perille... retkimeloen.
www.kajakkipummi.net
Avatar
Pekka
Viestit: 4242
Liittynyt: 12 Tammi 2006 08:26

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Täyttääkö melontaretkien jutut eräjuttujen kriteerit?
Varmasti täyttää. Ei kai erämaissa liikkuminen edellytä saalistamista?
Kun eksyn, lähden kotiin.
Vastaa Viestiin