Retrosti retkelle

Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Paras yhdistelmä taitaisi olla puuvillainen teltta jonka ylle on laitettu vedenpitävä tarppi?


Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Capella
Viestit: 370
Liittynyt: 18 Marras 2014 10:55

Viesti Kirjoittaja Capella »

Ursus kirjoitti:Paras yhdistelmä taitaisi olla puuvillainen teltta jonka ylle on laitettu vedenpitävä tarppi?
Mihinkäs sitä telttaa sitten tarvitsee?
StefanG
Viestit: 1922
Liittynyt: 17 Joulu 2013 12:21

Viesti Kirjoittaja StefanG »

Capella kirjoitti:Mihinkäs sitä telttaa sitten tarvitsee?
Pitämään tuulen loitolla.
Onhan teltta selvästi lämpimämpi (koska siellä ei tuule) kuin tarpin alla jossa tuuli pääsee iholle.
teemuA
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Heinä 2013 14:42

Viesti Kirjoittaja teemuA »

Omassa, jo linkitetyssäkin, varustelekasta tilatussa ranskalaisteltassa itse asiassa tuli mukana vedenpitävä päällyskangas, joka vedettiin ihan simppelisti teltan päälle ja ankkuroitiin muistaakseni kulmista. Tarpin mallinen suorakulmio/neliö se ei ollut, vaan ihan tätä telttaa varten muotoiltu riepu. Liekö sitten kyseessä harvinaisuus, kun ei enää tuotekuvauksessa sitä mainita.

Mukavahan tuossa teltassa on nukkua, mutta nykystandardeilla tosiaan aavistuksen painava, joskin on sanottava, ettei se minusta mitenkään Mahdottoman raskas ole. Osviittana, oikein kun tungin, niin sain telttakankaan mahtumaan Kajka 85:n pohjataskuun. Että se vielä menettelee, mutta sitä sadesuojaa ei kyllä millään kehtaisi ottaa siihen lisäksi... Mielummin korvaa sen jollakin kevyemmällä, jos on tarvis.
Ursus
Viestit: 9596
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Tarpin alle tulee muurahaisia, sääskiä, ampiaisia, hämähäkkejä jne. Puuvillateltta pitää ne poissa kasvoilta ja makuupussista.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

On varmaan muitakin jotka ei halua ainakaan kesäkeikoille puhelimia, gps-härpäkkeitä yms. tingeli tangeleita piippailemaan korkeilla äänillään. Minua herkkänä poikana häiritsee jos puhelimet soi vähän väliä tai joku porukasta selittää eri henkilöille missä ollaan yms. Tarkoitus kai kuitenkin rauhoittua , "hiljentyä" ja irrottautua nykyisestä keinotodellisuudesta. Onneksi kohteissa on kriteerinä että ollaan niin kaukana "sivistyksestä" ettei puhelimet toimi. Lukasin läpi tämän tuotoksen ja huomasin että taidan todellakin olla taleban! :)
Avatar
Joonas Frisk
Viestit: 2119
Liittynyt: 04 Tammi 2007 18:56

Viesti Kirjoittaja Joonas Frisk »

Ursus kirjoitti:Tarpin alle tulee muurahaisia, sääskiä, ampiaisia, hämähäkkejä jne. Puuvillateltta pitää ne poissa kasvoilta ja makuupussista.
Minun ensimmäisessä teltassani m-68 ei ollut lainkaan pohjaa.- Made in England.
Teltta se oli, telttana myytiin, varusteena vetoketju ja puiset telttakepit.
Silloin kukaan tarpeista kuullutkaan. Nyt varmaan tarppina kaupattais.

Rinkka oli itsetehty, made by Pispala Setlementti.
Huopa yöksi ja kumisaappaat päiväksi. Spriikeitin-purkki.
dailymail
Viestit: 2973
Liittynyt: 23 Tammi 2013 20:41

Viesti Kirjoittaja dailymail »

Joonas Frisk kirjoitti:
Ursus kirjoitti:Tarpin alle tulee muurahaisia, sääskiä, ampiaisia, hämähäkkejä jne. Puuvillateltta pitää ne poissa kasvoilta ja makuupussista.
Minun ensimmäisessä teltassani m-68 ei ollut lainkaan pohjaa.- Made in England.
Teltta se oli, telttana myytiin, varusteena vetoketju ja puiset telttakepit.
Silloin kukaan tarpeista kuullutkaan. Nyt varmaan tarppina kaupattais.

Rinkka oli itsetehty, made by Pispala Setlementti.
Huopa yöksi ja kumisaappaat päiväksi. Spriikeitin-purkki.
Onko oikein SA-huopa? Minulla on sellainen kotikäytössä ja on parasta mitä mies voi saada.. Kesäreissuille olen miettynyt huopaa pussin korvikkeeksi, mutta on se aika roikale kannettavaksi, varsinkin jos kastuu.
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Noita SA- huopia saa SA-kaupasta 12 euron kappalehintaan
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Karhusuo
Viestit: 80
Liittynyt: 28 Syys 2014 12:23

Viesti Kirjoittaja Karhusuo »

dailymail kirjoitti:
Joonas Frisk kirjoitti:
Ursus kirjoitti:Tarpin alle tulee muurahaisia, sääskiä, ampiaisia, hämähäkkejä jne. Puuvillateltta pitää ne poissa kasvoilta ja makuupussista.
Minun ensimmäisessä teltassani m-68 ei ollut lainkaan pohjaa.- Made in England.
Teltta se oli, telttana myytiin, varusteena vetoketju ja puiset telttakepit.
Silloin kukaan tarpeista kuullutkaan. Nyt varmaan tarppina kaupattais.

Rinkka oli itsetehty, made by Pispala Setlementti.
Huopa yöksi ja kumisaappaat päiväksi. Spriikeitin-purkki.
Onko oikein SA-huopa? Minulla on sellainen kotikäytössä ja on parasta mitä mies voi saada.. Kesäreissuille olen miettynyt huopaa pussin korvikkeeksi, mutta on se aika roikale kannettavaksi, varsinkin jos kastuu.
Itsekin nukun kaikki yöt pussilakanalla peitetyn SA-huovan lämmössä. Ja ilmeisesti vetoas myös valioluokan naisiin, sillä vaimo haluaa samanlaisen. Pitäisi päästä SA-kauppaan.
Avatar
Joonas Frisk
Viestit: 2119
Liittynyt: 04 Tammi 2007 18:56

Viesti Kirjoittaja Joonas Frisk »

dailymail kirjoitti:
Joonas Frisk kirjoitti:
Ursus kirjoitti:Tarpin alle tulee muurahaisia, sääskiä, ampiaisia, hämähäkkejä jne. Puuvillateltta pitää ne poissa kasvoilta ja makuupussista.
Minun ensimmäisessä teltassani m-68 ei ollut lainkaan pohjaa.- Made in England.
Teltta se oli, telttana myytiin, varusteena vetoketju ja puiset telttakepit.
Silloin kukaan tarpeista kuullutkaan. Nyt varmaan tarppina kaupattais.

Rinkka oli itsetehty, made by Pispala Setlementti.
Huopa yöksi ja kumisaappaat päiväksi. Spriikeitin-purkki.
Onko oikein SA-huopa? Minulla on sellainen kotikäytössä ja on parasta mitä mies voi saada.. Kesäreissuille olen miettynyt huopaa pussin korvikkeeksi, mutta on se aika roikale kannettavaksi, varsinkin jos kastuu.
Se oli ruskea Tampereen Verkatehtaan huopa ( liekö siellä ne SA-huovatkin tehty?), sain sen palkaksi lumitöiden tekemisestä talon talkkarilta, joka oli ko. tehtaassa töissä. Nyk. Tamfelt niminen, lähisukua yhä siellä paperikonehuopia väsäämässä.
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

Voisiko johonkin kokoontumiseen ottaa teemaksi tämän retkiretroilun? Paikalle voisi tulla tietenkin normikamppeissakin, mutta retroilu olisi kuitenkin toivottavaa.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

OS kirjoitti:Voisiko johonkin kokoontumiseen ottaa teemaksi tämän retkiretroilun? Paikalle voisi tulla tietenkin normikamppeissakin, mutta retroilu olisi kuitenkin toivottavaa.
Tuota, ehkä ei mikään kuningasajatus ole tämä. :D

Kokoontujia silmällä pitäen siellä on historian havinaa yllinkyllin havaittavissa.
Nuoret uusine härpäkkineen olisivat meille "tajunnanräjäyttäjiä". :D
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Avatar
OS
Viestit: 8150
Liittynyt: 28 Helmi 2006 19:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja OS »

rellusitikka kirjoitti:
OS kirjoitti:Voisiko johonkin kokoontumiseen ottaa teemaksi tämän retkiretroilun? Paikalle voisi tulla tietenkin normikamppeissakin, mutta retroilu olisi kuitenkin toivottavaa.
Tuota, ehkä ei mikään kuningasajatus ole tämä. :D

Kokoontujia silmällä pitäen siellä on historian havinaa yllinkyllin havaittavissa.
Nuoret uusine härpäkkineen olisivat meille "tajunnanräjäyttäjiä". :D
Ai jaa, asia onkin noin päin. Pitäisi vissiin kokoontua itsekin joskus, niin näkisi mikä on meno. :)

Retroilu tuli mieleen tästä yli kaksisataa sivua käsittävästä viesteilystä. Paljon on hankittu uutta vuosien mittaan.
Avatar
rellusitikka
Viestit: 2645
Liittynyt: 21 Marras 2010 10:35
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja rellusitikka »

OS kirjoitti: Ai jaa, asia onkin noin päin. Pitäisi vissiin kokoontua itsekin joskus, niin näkisi mikä on meno. :)

Retroilu tuli mieleen tästä yli kaksisataa sivua käsittävästä viesteilystä. Paljon on hankittu uutta vuosien mittaan.
Moni sinua siellä odottaakin, tervetuloa. :D

Varustehankintoja ko.porukka suorittaa yhä vilkkaammin, mutta kun lähtiessä (eikä juuri jälkeenkään) muisteta mitä ja missä, niin ne samat vanhat romppeet lähtevät völijyyn. :D
Aina eksyssissä, missä olen nyt ?
Vastaa Viestiin