Pirkan hiihto

AnttiSn
Viestit: 262
Liittynyt: 02 Helmi 2016 20:06

Viesti Kirjoittaja AnttiSn »

Jos en ite oo laduilla, niin seurataan. Itellä oli inhimillisempi lähtöaika tänään, "vasta" klo 5 eli herätys kuitenkin 4. Normaalina työpäivänä heräilen yleensä 7,30! Halusin hiihtää rauhassa koirien kanssa koskemattomilla laduilla, aamusta on vielä varmasti pakkasella. Suunnitelma piti täydellisesti.


Avatar
Pepi
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Toivottavasti en huoltotehtäväni puitteissa tapaa savusilmiä Pirkassa. Varsinainen tehtäväni on kuulemma keskeyttäneiden kuski.
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

Noin tunti sitten pääsin maaliin. Melkein tunti lähti viime vuoden ajasta. Loppuaika kuitenkin jotain yli yhdeksän tuntia eli en päässyt aivan kympin keskariin. Tosin mielestäni hyvä suoritus oli jo maaliin pääsy talven 45 hiihtokilometrillä ennen Pirkkaa. Kirjoitan jotain tarkemmin blogiin, kun vähän toivun ;-)

Juu, eipä näkyny Pepiä nyt vaikka yritin aina katsella huolto- ja ylityspaikoilla. :-)
omat polut
Viestit: 4210
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Hyvin taisteltu, ei tainnut keli olla ihan parasta, taas olisi pitopohja ollut varmaan kova sana, nehän vetää näillä uusilla mohaireilla jo maailmancupissakin.
akpoika

Viesti Kirjoittaja akpoika »

^ Kiitos. :-) Minulle suksivalinta on aina helppoa, kun ei ole kuin nuo yhdet sukset, Peltosen nanogripit. Välineurheiluun en jaksaisi sortua. Kyllähän nuo jaksoivat jo bussissa spekuloida keleistä ja voiteluista ja ladullakin valittivat milloin liian pehmeää ja milloin liian kovaa latua. Joskus vaikuttaa siltä, että ei ole höyläladun hiihtäjälle koskaan hyvä. Aina liian jotain. Nanot toimi nyt 2/3 matkasta ihan mukavan pitävästi ja lopustakin selvisi maaliin saakka, kun liikesuunta pysyi kokoajan oikeana :-) Viime vuonna ne toimi 1/3 matkasta pitävästi ja loput piti mennä pääosin hartioilla. Siitä tuli varmaan tuo vajaan tunnin ero loppuaikaan tämän vuoden eduksi.

Täällä kokemuksiani eilisestä ja pari kännykällä napattua kuvaa matkalta: Pirkan Hiihto 2016.
AnttiSn
Viestit: 262
Liittynyt: 02 Helmi 2016 20:06

Viesti Kirjoittaja AnttiSn »

Tein tänään oman pirkkani. Aloitin laittomasti koiravedossa, jota pisteltiin melko tasan 30km. Keli oli liki niin luistava kuin olla voi, ehkä pari astetta oisi voinut vielä kylmemmän puolella olla, optimaalinen keli on omille suksille -3 tai -4. Koirien ulkoilun perään sitten pieni tauko autolla, vähän nestettä ja pieni matkapullo taskuun. Siihen päälle painoin aika tarkalleen 50km. Autolta lähdöstä tuloon kesti tasan viis tuntia. Viimeisen 20km matkalla alkoi mennä plussalle ja paikoitellen loppui täysin luisto. Pienestä se on kiinni kyllä. Mutta sitten mentiin vaan hitaammin. Tarkoitus oli vielä käyttää energisempää koiraa 10-15km, mutta saksalaisittain tuli melkoinen scheissehätä ja poishan se oli sitten lähettävä. Ois kyllä kelin huonomisesta huolimatta mennyt vielä pienellä evästauolla helpohkosti 20km. Itse asiassa ei tuntunut oikein vielä missään, sen verran oli luisto kohdillaan suurimman osan reitistä ja maltoin mennä rauhakseen...
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

omat polut kirjoitti:^Hyvin taisteltu, ei tainnut keli olla ihan parasta, taas olisi pitopohja ollut varmaan kova sana, nehän vetää näillä uusilla mohaireilla jo maailmancupissakin.
Mistä tälläinen tieto? Epäimen vahvasti karvasuksen käyttöä maailmancupissa. Zeroilla kyllä hiihdetään kilpaakin.

Mulle Pirkka on liian pitkä hiihtokisa, Pogostan kävin viikonloppuna haarukoimassa. Mukavahan noita on hiihdellä.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
omat polut
Viestit: 4210
Liittynyt: 19 Tammi 2006 21:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja omat polut »

^Itse hiihdän vain vapaata niin en ole pertsapuolta tarkkaan seurannut. Oletin että näitä uusimpia pitojuttuja käytetty, mutta saattoi olla edellinenkin sukupolvi.

http://www.patrol.fi/maastohiihto/fisch ... -skin-race
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

SPEEDMAX ZERO+ lienee se Fischerin pitopohjamalli, jolla kisat on hiihdetty ongelmakelillä, ellei sitten ole tehty pitopohjaa ihan tavallisesta pertsansuksesta hiomapaperilla. Tänään juttelin tuollaisilla Fischerin zeroilla hiihtävän kanssa ja hän kertoi niiden pitävän märällä kuin imukuppi. Itse olen kyllä vähän skeptinen kaikkia pitopohjia kohtaan.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Vastaa Viestiin