Liikuntahaaste 2015

Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Liikuntahaaste 2015

Viesti Kirjoittaja rautu »

Oliko tälläistä ketjua jo?

Viime kevät meni hiihdon osalta plörinäksi. Nyt alkoi tämänkeväinen hiihtoharraste ja 9 kilsaa on takana. Toivottavasti tulee parisataa kilsaa ainakin tälle keväälle kympin pätkissä. Tai oikeastaan hiihdän aikaa, kun pudotan vähän painoa.


Kuva
Ei oo häränpäivää!!
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Hyvä ketju ettei mee pelkästään lätinäksi, sainkin juuri kimmokkeen lähteä ulos lumen tiputtelemia oksia karsimaan vesurilla ja pokasahalla pätkiksi.
Daix
Viestit: 64
Liittynyt: 09 Marras 2014 12:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daix »

Miksi juuri tänään kun päätin pitää laiskottelu päivän? :D Viikon putki jo takana, joka ilta jotain liikuntaa töiden jälkeen, hiihtoa, sählyä ja yhtenä iltana ehti käydä retkiluistelemassakin jo ennen kuin lumet peittivät jäät.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Daix kirjoitti:Miksi juuri tänään kun päätin pitää laiskottelu päivän? :D Viikon putki jo takana, joka ilta jotain liikuntaa töiden jälkeen, hiihtoa, sählyä ja yhtenä iltana ehti käydä retkiluistelemassakin jo ennen kuin lumet peittivät jäät.
Kunnioitettava suoritus mutta miten sydän kestää jos samalla putki päällä? :)
mattipappa
Viestit: 872
Liittynyt: 02 Helmi 2009 20:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mattipappa »

Hiihteleen olis tarkoitus lähteä heti kun vain uskaltaa. Lääkäri kun ankarasti varoitteli, käski pitää useita päiviä varoaikaa kuumeen laskemisen jälkeenkin. Eilen tuli kaksi viikkoa täyteen flunssaputkessa, josta ajasta yhteensä 10 kuumepäivää. Mitään tällaista en muista kokeneeni aikuisiälläni, tuskin edes lapsuudessani. Usein on vuosia mennyt ilman ainoatakaan kunnon flussaa, sellaista, joka olisi pakottanut pitämään sairauslomaa. Onpa tässä nyt eläkeläisellä aikaa sairastella, mutta kun hiihtään ei pääse, aiheuttaa se ihan tuskaa :x

Nyt kyllä näyttä lupaavalta, kun kuume ei tänään ole lähtenyt nousemaan. Taidanpa ensi viikolla varovasti päästä kokeilemaan sivakointia :D
Daix
Viestit: 64
Liittynyt: 09 Marras 2014 12:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daix »

tst kirjoitti:Kunnioitettava suoritus mutta miten sydän kestää jos samalla putki päällä? :)
Silläpä tänään olikin laiskottelupäivä kun pitäisi kohta lähteä stand uppia katselemaan ja virvokkeita nauttimaan...
miiahe
Viestit: 164
Liittynyt: 05 Helmi 2012 13:03

Viesti Kirjoittaja miiahe »

Neljäs hiihtolenkki tällä viikolla tänään. Nyt kasassa reilu 90 km. Koko syksy meni liikkumatta.
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Kymmeniä hiihtokertoja näillä lumilla ja satoja kilometrejä. Noin joudun luultavasti sanomaan keväälläkin, koska en matkoja laske, ja luultavasti jää kerratkin laskematta. Tänään reittikartan mukaan 37 kilsaa, mutta en pitemmälle näitä ynnäile.
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Korvapuoli kirjoitti:Kymmeniä hiihtokertoja näillä lumilla ja satoja kilometrejä. Noin joudun luultavasti sanomaan keväälläkin, koska en matkoja laske, ja luultavasti jää kerratkin laskematta. Tänään reittikartan mukaan 37 kilsaa, mutta en pitemmälle näitä ynnäile.
mattipappa kirjoitti: Onpa tässä nyt eläkeläisellä aikaa sairastella, mutta kun hiihtään ei pääse, aiheuttaa se ihan tuskaa :x
Eläkeläiselläkö aikaa sairasteluun? Itse en ole ainakaan viidessä vuodessa joutanut, kun ei saa sairaslomaakaan. Se oli työssä ollessa ylimääräistä vapaa-aikaa.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Sairasloma vapaa-aikaa? Mun mielestä punkan pohjalla kivuissaan makaaminen ei ole vapaa-aikaa?

Mutta itse kuntoilusta. Vuoden alusta alkoi taas kunnassamme teräskuntohaaste ja siihen lähdin mukaan. Tavoite hiihtoa 550 km, pyöräilyä 1000 km ja kävelyä 1000 km. Saas nähdä miten käy, aiemmat vastaavat on onnistuneet. :)
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
Avatar
rautu
Viestit: 6662
Liittynyt: 26 Tammi 2006 23:03

Viesti Kirjoittaja rautu »

Tulipas tänäänkin käyty hihtasemassa. Vähän pidempi lenkki, kuin eilen. Jospa tämä tästä lähtisi sujumaan. :D
Kuva
Ei oo häränpäivää!!
Korvapuoli
Viestit: 2678
Liittynyt: 11 Tammi 2006 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korvapuoli »

Louestaja kirjoitti:Sairasloma vapaa-aikaa? Mun mielestä punkan pohjalla kivuissaan makaaminen ei ole vapaa-aikaa?
Kivuissaan makaaminen ei varmasti siltä tunnu, mutta kuumeessa makoilu on huomattavasti mukavampaa, kuin kuumeessa tehdä stressaavaa työtä.
Avatar
Louestaja
Viestit: 4320
Liittynyt: 12 Joulu 2006 12:48
Paikkakunta: Vesivehmaa

Viesti Kirjoittaja Louestaja »

Korvapuoli kirjoitti:kuumeessa makoilu on huomattavasti mukavampaa, kuin kuumeessa tehdä stressaavaa työtä.
Tuo pitää paikkansa. Eikä kenenkään pitäisi mennäkkään töihin kipeänä muita tartuttamaan. Silti käsitän vapaa-ajan sellaisena, jolloin saa tehdä omia hommia, ei maata sängyssä. Jos on terve, niin iltaisin edes on vapaa-aikaa töiden jälkeen. :)

Suksille täälläkin tekisi mieli. Mutta sänki paistaa hangesta läpi. Liippaladuilla voi jotenkuten suksia, metsään ei ole suksilla mitään asiaa.
"Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta."
miiahe
Viestit: 164
Liittynyt: 05 Helmi 2012 13:03

Viesti Kirjoittaja miiahe »

Tänään ihan pieni 5 km hiihtolenkki pururadalla. Samanverran kävelyä illalla.
untuvikko
Viestit: 196
Liittynyt: 09 Helmi 2010 17:12
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja untuvikko »

Haasteena yli 10km vesijuoksua tammikuun aikana ja 5km on jo juostu :)
Yksi vesijuoksukilometri jalkavastuksilla vastaa minulla noin tunnin juoksua.
Hiihdot alkoi marraskuussa ensi lumilla (noin pari sataa km), mutta nyt olen päässyt vain pari kertaa ladulle tämän vuoden puolella.
Alan kyllä olla jo siinä vaiheessa, että alan jo siirtyä kirjaamaan tunteja - en kilometrejä.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
Vastaa Viestiin