Talvivaellushousut

Hamalainen
Viestit: 3511
Liittynyt: 12 Tammi 2006 09:40

Viesti Kirjoittaja Hamalainen »

SA int harmaat pakkashousut on hyvät taukohousut. Lämmittävät hyvin, helpot pukea ja kestävyys luokassa ikuinen. Pakkashousut jalassa voi huoletta rymytä ja kestävät kipinöitäkin.
Taannoin SA-kauppa myi käyttämättömiä 10€ kpl 8)


Nukkumatti
Viestit: 55
Liittynyt: 23 Syys 2012 22:20
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Eipähän tullut mieleen nuo intin housut. Koittanut etsiä joka puolelta, mutta usein turhan kalliita ja siltin saattaa puuttua sivuvetoketjut.
Paimenpoika
Viestit: 183
Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26

Viesti Kirjoittaja Paimenpoika »

Windproof Trousers. Kestävät, käytännölliset, mukavat ja kaiken lisäksi edulliset. Maastokuviokin on aika hillitty. Voittaa mielestäni Fjällrävenin vastaavat kaikilla osa-alueilla, ja nämähän voi myös vahata tarvittaessa.
Nukkumatti
Viestit: 55
Liittynyt: 23 Syys 2012 22:20
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Voishan tommoset lekan housut tilata, mutten tarvii. Mulla on kolmet toimivat fjellun housut eli en viitti maksaa edes tota testatakseni.
hannes
Viestit: 10781
Liittynyt: 12 Tammi 2006 10:06

Viesti Kirjoittaja hannes »

Kyseessä siis taukohousut talvisissa olosuhteissa?
Omani ovat kevyen luokan kelkkahaalarihousut - siis olkaimilla. Jotain kevyttä keinoeristettä sisältävät. Takkina on untuvainen parka. Tuolla yhdistelmällä on tarennut aika kylmälläkin.

Pystyy tietysti vain tekemään leiriaskareita tai muuten vaan istuskelemaan.
Liikenteessä ne ovat ahkiossa.
Avatar
veeäm
Viestit: 592
Liittynyt: 09 Maalis 2007 09:24

Viesti Kirjoittaja veeäm »

Mulla on tollaset ollut muutaman vuoden: http://www.patagonia.com/us/product/das-pants?p=84160-1

Ovat menneet sekä taukohousuina että koirankusetushousuina ja muksujen seurana leikkikentällä patsastellessa.

Hirrrveen mukavat housut ja aika kevyetkin, alle 500g.

Miinusta kuitenkin vyötärön sivujen velcrokiinnityksestä, joka melko helposti tarraa kiinni kalsareihin. Mutta harvoin tuota kyllä avata tarvitsee, koska housut menevät kengän yli jalkaan ilman, että sivuvetskareita tarvitsee avata kokonaan.

Normaalihinta melkoisen suolainen, mutta noita löytyy alesta melko usein. Maksoin omistani ja saman firman Fitz Roy-untuvatakista yht. kolmesataa.
Avatar
Pepi
Viestit: 7428
Liittynyt: 23 Tammi 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja Pepi »

Tuli äkkiä mieleen, että taukohousujen sijaan voisi kietaisuhameen tyyppinen ratkaisu olla yksinkertainen ja kevyt. Onko joku kokeillut?
Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä.
Avatar
veeäm
Viestit: 592
Liittynyt: 09 Maalis 2007 09:24

Viesti Kirjoittaja veeäm »

Pepi kirjoitti:Tuli äkkiä mieleen, että taukohousujen sijaan voisi kietaisuhameen tyyppinen ratkaisu olla yksinkertainen ja kevyt. Onko joku kokeillut?
Piti jo tuossa kommentissani sanoa, että vaimolla on toppahame: http://www.stadium.fi/vaatteet/housut/2 ... kirt.black

Tunnustan kokeilleeni... mutta siinä se. Vaimo kyllä on kehunut pukemisen ja riisumisen helppoutta. Hän käyttää kyseistä hametta lähinnä urheillessa, intervalli- ja mäkijuoksutreenien tauoilla, kuten myös casual-vaatteena.
iglu
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Helmi 2012 14:51

Viesti Kirjoittaja iglu »

Ja Shelbyllä niitä haimeita taitaa jo olla. Ovat käsittääkseni heidän omaa tuotantoa.
Ei kai se hame miestä pahenna koskapa ei nimikään
Paimenpoika
Viestit: 183
Liittynyt: 09 Kesä 2015 13:26

Viesti Kirjoittaja Paimenpoika »

Nukkumatti kirjoitti:Voishan tommoset lekan housut tilata, mutten tarvii. Mulla on kolmet toimivat fjellun housut eli en viitti maksaa edes tota testatakseni.
Jeps, minulta meni ohi kysymyksesi taukohousuista. Nämä oli ketjun alun mukaisesti talvivaellushousut, ei taukokäyttöön kannata miettiäkään.
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Eihän intin pakkashousuissa ole muuta vikaa, kuin että ovat painoonsa nähden kylmät. Hinta on kyllä halpa. Tosin samankaltaisia saa töistä ilmaiseksi, aina kun värit pakkashousuissa vaihtuu, ja kertaakaan en ole töissä kyseisiä pöksyjä käyttänyt.
Patagonian DAS-pantsit tai vastaavat ovat hyvät ja riittävän lämpimät kylmempäänkin. Mulla on ollut muutaman vuoden WM:n flight-pantsit, ja painoonsa nähden ne ovat aika lämpimät. Millekään kilon painoisille taukohousuille ei ainakaan mulla ole mitään käyttöä (vaikka sellaiset onkin...).

Talvivaellushousuna käytän itse gorekalvolla tai muulla vastaavalla kalvolla olevia avohaalareita. Oma hikoilun määrä on sen verran vähäinen vaellus rasituksella, ettei mitään hiessä uimista tule kalvovaatteissakaan. Kaveri on käyttänyt noita Brittien windproof asuja aurinkoisina päivinä parina vuotena, mutta itse en ole jaksanut raahata niitä mukana.
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
Ursus
Viestit: 9552
Liittynyt: 13 Tammi 2006 19:01
Paikkakunta: K-P Suomenselkä

Viesti Kirjoittaja Ursus »

Sarkahousut käyvät kovilla pakkasilla samalla vaellus- ja taukohousuista. Lisää eristävyyttä saa (merino)villaisilla välihousuilla.
Tuollaisen kietaisuhameen tekee helpolla itsekin. Pitänee harkita, kun tarvikettakin siihen olisi omissa varastoissa.
Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ...
Nukkumatti
Viestit: 55
Liittynyt: 23 Syys 2012 22:20
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Noita WM:n housuja olen katsellut, mutta hintaa tietysti on. No tarvitsee arpoa vielä mihin päätyy. Tosiasia on se että jos kerran talvessa pääsee hiihtoreissun tekemään nii tarve ei ole kovinkaan suuri. Hyvä kuitenkin olisi jotain lämmikettä leiriin saada ja nyt tarkoitan housuja( minttuviinat ja kaakaot ovat aina mukana.)
Micke
Viestit: 2294
Liittynyt: 30 Maalis 2011 14:15
Paikkakunta: Maalla

Viesti Kirjoittaja Micke »

Taukohousujen hinnassa kannattaa miettiä kuinka paljon käyttää ja myös sitä että todennäköisesti ne kestää todella pitkään. Itse en usko tällä 1-2 talvivaelluksen tahdilla tarvitsevani koskaan uusia taukohousuja....
"This is my nature, who I am
If you don´t like it, here I stand"
luuppi
Viestit: 5544
Liittynyt: 09 Tammi 2013 20:24

Viesti Kirjoittaja luuppi »

Nain on " todennäköisesti ne kestää todella pitkään"

Vedan itse lisakerrokseksi valjat Finn-Marin lampohousut, jotka palvelivat alunperin mutkamaen laskussa 60-luvulla. Samantyyppiset, mutta paremmin pakkaantuvat pakkasvalihousut hankin mallia Englannin armeija, mutta niista vasahti vyotaron kuminauhakiristys ennenaikojaan.
- nappi/ vetskari yhdistelmalla on sittenkin puolensa
Vastaa Viestiin