Ally-kanootti, kokemuksia

markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

Joo, noissa kajakkimalleissa pohja on heppoisampi ja selvästi runkokin taipuu enemmän kuin pakcanoessa.


Avatar
JHuhta
Viestit: 227
Liittynyt: 24 Marras 2011 19:34

Viesti Kirjoittaja JHuhta »

Sattuisiko kellään pirkanmaan alueella olemaan ally kanoottia?
Jos voisi tulla katsomaan?
- Harhailu on mukavoo
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

JHuhta kirjoitti:No voi Morjes.. :D
On sitten vaan mennyt ohitse..

Mahtuuko siihen iso koira, 906 rinkka ja koiran reppu?
Täytyy vähän katsella mittoja ja miettiä..

Mutta hienoja haaveita on!
Tänään on 13.7 tarjouksessa 799€, ja vain tämän päivän ajan.
Avatar
JHuhta
Viestit: 227
Liittynyt: 24 Marras 2011 19:34

Viesti Kirjoittaja JHuhta »

.... voehan kettu
Juuri kun jäi kolme päivää katsomatta..
kiitos tst yrityksestä!
- Harhailu on mukavoo
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Osui Monssenin pätkässä silmiin parin sekunnin kohtaus, jossa koottiin Allya. Näytti kuin hän olisi aloittanut poikkirankojen asentamisen kanootin keulasta pienimmästä rangasta. Niinkö se kuuluu tehdä? Olen itse aina aloittanut keskeltä ja kieltämättä hankalaa on ollut, vaikka aina on saatu kanootti kokoon. Kummin päin te olette tehneet?
akallio
Viestit: 2077
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Oma kokemus on, että päistä aloittaen on helpompi. Ja matto pitää olla suorassa keskialueella, päissä ei niin väliä.
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Joo pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla päistä aloittaen. Muistaakseni valmistajan ohje oli, että keskeltä, mutta ehkä ovat vain olleet niin kaavoihin kangistuneita, etteivät ole hoksanneet toista tapaa.
Tosiaan tuo mattohomma on aika tarkaksi havaittu täälläkin. Ihan turhaa yrittää laittaa kaaria jos matto ei ole tasan keskellä. Alkuun saattaa päästä, mutta ongelmia tulee väistämättä ja sitten saa tehdä uudestaan.
JLo_ven
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Loka 2016 10:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JLo_ven »

Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
tst
Viestit: 6560
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

899 € (1299 €) ja hinta voimassa vain tänään: https://goo.gl/3aNMBq
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.
Janne Pyykkö
Viestit: 688
Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Janne Pyykkö »

kuu-ukkeli kirjoitti:
JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.
Itse pidän Grabner-kanoottien rajana noin 5000 km. Nykyisillä kanooteillani olen melonut 3900 km (XR Trekking) ja 2800 km (Adventure). Aiemmalla XR Trekkingillä ehdin meloa 4800 km. (Nämä nopeina hakuina muistiinpanoistani.)

Jaakko myi Pakboatin kauan sitten, muttei suinkaan kyllästyttyään vaan aina on sitä kehunut. Kozhimin reissu oli melomisen suhteen helppo eikä todista kanootin hyvyydestä mitään. Sen olisi mennyt vaikka 50 euron markettikumiveneellä (ei menty ylävirtaan).

Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
kuu-ukkeli
Viestit: 1142
Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09

Viesti Kirjoittaja kuu-ukkeli »

Janne Pyykkö kirjoitti:
kuu-ukkeli kirjoitti:
JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.
Itse pidän Grabner-kanoottien rajana noin 5000 km. Nykyisillä kanooteillani olen melonut 3900 km (XR Trekking) ja 2800 km (Adventure). Aiemmalla XR Trekkingillä ehdin meloa 4800 km. (Nämä nopeina hakuina muistiinpanoistani.)

Jaakko myi Pakboatin kauan sitten, muttei suinkaan kyllästyttyään vaan aina on sitä kehunut. Kozhimin reissu oli melomisen suhteen helppo eikä todista kanootin hyvyydestä mitään. Sen olisi mennyt vaikka 50 euron markettikumiveneellä (ei menty ylävirtaan).

Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Joo olen aivan samaa mieltä siitä, ettei isolla tulvivalla joella melominen kerro mitään kanootin kulutuskestävyydestä. Lähinnä oli tarkoitus muistuttaa, ettei Ally ole ainoa vertailtavissa oleva vaihtoehto.

Vaikuttavia kilometrimääriä ovat Grabnerit kestäneet. Suomesta ei varmastikaan löydy vastaavaa käyttökokemusta Allystä tai Pakboatista.
Avatar
varg62
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Allyyn saa varaosia nippeleistä putken pätkiin ja vaikka koko ulkokuoren viikossa suoraan valmistajan sivulta.
markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

varg62 kirjoitti:Allyyn saa varaosia nippeleistä putken pätkiin ja vaikka koko ulkokuoren viikossa suoraan valmistajan sivulta.
En ole tarvinnut kuin yhden alumiinisen putkenpätkän pitkittäisputkiin, mutta ainakin sen toimitus sujui ihan asiallisesti ja vauhdikkaasti North West Importin kautta. Käsittääkseni kaikkia osia on Pakboattiinkin saatavilla.
markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

Janne Pyykkö kirjoitti:Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Koskaan en ole Grabneria livenä nähnyt, mutta ihan täysin mutulla veikkaisin, että kyllä tuollainen pumpattava kauemmin kestää. Vähemmän osia, liitoksia jne... Sitten toisaalta koottavaan kanoottiin voi vaihtaa vaikka kaikki osat. Missä menee raja, että voidaan enää puhua samasta kanootista? Ehkä Allyssa/Pakcanoessa 5000 kilometrin jälkeen on vielä joku putkenpätkä alkuperäisestä kokoonpanosta.
:)
Vastaa Viestiin