Ally-kanootti, kokemuksia
Osui Monssenin pätkässä silmiin parin sekunnin kohtaus, jossa koottiin Allya. Näytti kuin hän olisi aloittanut poikkirankojen asentamisen kanootin keulasta pienimmästä rangasta. Niinkö se kuuluu tehdä? Olen itse aina aloittanut keskeltä ja kieltämättä hankalaa on ollut, vaikka aina on saatu kanootti kokoon. Kummin päin te olette tehneet?
Joo pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla päistä aloittaen. Muistaakseni valmistajan ohje oli, että keskeltä, mutta ehkä ovat vain olleet niin kaavoihin kangistuneita, etteivät ole hoksanneet toista tapaa.
Tosiaan tuo mattohomma on aika tarkaksi havaittu täälläkin. Ihan turhaa yrittää laittaa kaaria jos matto ei ole tasan keskellä. Alkuun saattaa päästä, mutta ongelmia tulee väistämättä ja sitten saa tehdä uudestaan.
Tosiaan tuo mattohomma on aika tarkaksi havaittu täälläkin. Ihan turhaa yrittää laittaa kaaria jos matto ei ole tasan keskellä. Alkuun saattaa päästä, mutta ongelmia tulee väistämättä ja sitten saa tehdä uudestaan.
Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
899 € (1299 €) ja hinta voimassa vain tänään: https://goo.gl/3aNMBq
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09
Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 06 Helmi 2013 09:02
- Paikkakunta: Espoo
Itse pidän Grabner-kanoottien rajana noin 5000 km. Nykyisillä kanooteillani olen melonut 3900 km (XR Trekking) ja 2800 km (Adventure). Aiemmalla XR Trekkingillä ehdin meloa 4800 km. (Nämä nopeina hakuina muistiinpanoistani.)kuu-ukkeli kirjoitti:Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
Jaakko myi Pakboatin kauan sitten, muttei suinkaan kyllästyttyään vaan aina on sitä kehunut. Kozhimin reissu oli melomisen suhteen helppo eikä todista kanootin hyvyydestä mitään. Sen olisi mennyt vaikka 50 euron markettikumiveneellä (ei menty ylävirtaan).
Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Avisuora - Retkellä tavalla tai toisella http://avisuora.wordpress.com
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: 04 Elo 2010 18:09
Joo olen aivan samaa mieltä siitä, ettei isolla tulvivalla joella melominen kerro mitään kanootin kulutuskestävyydestä. Lähinnä oli tarkoitus muistuttaa, ettei Ally ole ainoa vertailtavissa oleva vaihtoehto.Janne Pyykkö kirjoitti:Itse pidän Grabner-kanoottien rajana noin 5000 km. Nykyisillä kanooteillani olen melonut 3900 km (XR Trekking) ja 2800 km (Adventure). Aiemmalla XR Trekkingillä ehdin meloa 4800 km. (Nämä nopeina hakuina muistiinpanoistani.)kuu-ukkeli kirjoitti:Vertailua kannattaa tehdä myös Pakboatiin, joka vastaa lähinnä Allyä. Sitä tuo maahan North-West Import. Jaakko Mäkikylä meloi sellaisella mm. Kozhim-joella Uralilla.JLo_ven kirjoitti:Velipoika on tehnyt henkisen päätöksen Allyn hankinnasta. Näin tulevana miehistön jäsenenä, kiinnostaisi kovasti josko jollakulla olisi jo omakohtaisia käyttökokemuksia kanootin uittamisesta pohjoisen joissa ja miten on reissu mennyt? Paljon pohditusta kestävyydestä olisi myös mukava kuulla päivityksiä ja ensikäden tietoa kuten myös vertailua Ally vs. Grabner.
Jaakko myi Pakboatin kauan sitten, muttei suinkaan kyllästyttyään vaan aina on sitä kehunut. Kozhimin reissu oli melomisen suhteen helppo eikä todista kanootin hyvyydestä mitään. Sen olisi mennyt vaikka 50 euron markettikumiveneellä (ei menty ylävirtaan).
Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.
Vaikuttavia kilometrimääriä ovat Grabnerit kestäneet. Suomesta ei varmastikaan löydy vastaavaa käyttökokemusta Allystä tai Pakboatista.
En ole tarvinnut kuin yhden alumiinisen putkenpätkän pitkittäisputkiin, mutta ainakin sen toimitus sujui ihan asiallisesti ja vauhdikkaasti North West Importin kautta. Käsittääkseni kaikkia osia on Pakboattiinkin saatavilla.varg62 kirjoitti:Allyyn saa varaosia nippeleistä putken pätkiin ja vaikka koko ulkokuoren viikossa suoraan valmistajan sivulta.
Koskaan en ole Grabneria livenä nähnyt, mutta ihan täysin mutulla veikkaisin, että kyllä tuollainen pumpattava kauemmin kestää. Vähemmän osia, liitoksia jne... Sitten toisaalta koottavaan kanoottiin voi vaihtaa vaikka kaikki osat. Missä menee raja, että voidaan enää puhua samasta kanootista? Ehkä Allyssa/Pakcanoessa 5000 kilometrin jälkeen on vielä joku putkenpätkä alkuperäisestä kokoonpanosta.Janne Pyykkö kirjoitti:Pakboatin tai Allyn kilometrirajaa en tiedä. Kukaan Suomessa ei ole ajanut niitä äärirajoille samoin kuin minä Grabnereita.