Ally-kanootti, kokemuksia

Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

varg62 kirjoitti: Ei noi uudetkaan maksa kun noin 40€kpl jos tätä osaa tarkoitit
http://nettbutikk.bergans.no/Kano/Tilbe ... 0000000870
Tuolta ei taida saada tilattua varaosia Suomeen. Onko tietoa mistä saisi?
Meikäläisen 16.5:ssä on juuri tuossa keulakaaressa jonkinlainen alkava murtuma, kun joskus ensimmäisillä kokoamiskerroilla tuli käytettyä liikaa voimaa ja liian vähän oikeaa tekniikkaa vääntäessä sitä paikoilleen. Kannattaisi melkein uusia se osa ennen kuin joskus reissun alkajaisiksi hajoaa.


Avatar
varg62
Viestit: 5828
Liittynyt: 03 Syys 2008 18:34
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja varg62 »

Kokeile soitella XXL:ään sillä ne myy tuota ja eiköhän sitä kautta saa.Toinen kukakohan on maahantuoja suomessa ne toimittaa kyllä.
Avatar
p.kivela
Viestit: 777
Liittynyt: 10 Touko 2008 08:20

Viesti Kirjoittaja p.kivela »

Minulla on myös http://flyweightdesigns.com:n varhaisempi protomalli. Tämä on selvästi edullisempi kuin Alpacka ja saumat omituisesti esillä, päällä ei mitään teippausta. Kangas vaikuttaa ihan ok lujalta, tuskin parhaiden tasoa. Mietinkin, mitä jos tekee lisäkankaan vaikka jostain lujasta cordurasta tms., kestäisiköhän se hyvin kivi ja risukosketuksia? Myönnän, viritys se olisi mutta ehkä sen vielä kestää. Samalla tarvittaisi enemmän roiskesuojaa, ellei pidä kahluuhousuja, kun mela heittää vettä kyytiin. Huom. minulla on tunne kuin olisin joskus aikaisemminkin aiheesta "avautunut". Älkää välittäkö siitä. Painoahan tuolla lautalla ei ole paljoa mitään. Ja sori, tämä meni ohi aiheen.
Kuva
tst
Viestit: 6550
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Tämä kiinnostaa kovasti, täytyisikö siirtää tämä packraft ketjuun niin alan tietäjät osaisivat kommentoida? Mitenhän se tapahtuikaan, ei muista. Paino olisi mitätön 3*,45kg + 8*,03kg = karkeasti 1,5 kg, eikös vaan? Tietysti mela yms. päälle. Päälle tulee siis erillinen "nahka"?
Korpijaakko
Viestit: 6935
Liittynyt: 07 Touko 2009 16:14
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpijaakko »

p.kivela kirjoitti:Minulla on myös http://flyweightdesigns.com:n varhaisempi protomalli. Tämä on selvästi edullisempi kuin Alpacka ja saumat omituisesti esillä, päällä ei mitään teippausta. Kangas vaikuttaa ihan ok lujalta, tuskin parhaiden tasoa. Mietinkin, mitä jos tekee lisäkankaan vaikka jostain lujasta cordurasta tms., kestäisiköhän se hyvin kivi ja risukosketuksia? Myönnän, viritys se olisi mutta ehkä sen vielä kestää. Samalla tarvittaisi enemmän roiskesuojaa, ellei pidä kahluuhousuja, kun mela heittää vettä kyytiin. Huom. minulla on tunne kuin olisin joskus aikaisemminkin aiheesta "avautunut". Älkää välittäkö siitä. Painoahan tuolla lautalla ei ole paljoa mitään. Ja sori, tämä meni ohi aiheen.
Jos lähtisin packraftin pohjaa vahvistamaan, niin lähtisin itse kokeilemaan sopivalla liimalla ja halutun paksuisella TPU-pinnoitetulla kankaalla (tarjolla 170-500g/m^2, itse kokeilisin ehkä 210den/420g/m^2 kangasta). Pinnoite tuntuu toimivan hyvin liiman kanssa, lisää kestävyyttä (kangas on liukas ja yksittäiset langat/säikeet eivät nappaa kiinni esteisiin) ja molemminpuolinen pinnoitus estäisi myös täysin veden imeytymisen kankaaseen (ja toispuoleinenkin auttaa asiassa.)

Roikesuojan mallin kopioisin Alpackraftin "Cruiser spraydeck" -kannesta, mutta en tiedä onko enää vaivan väärti viritellä paattia tuolla kaikella? Lisäksi hassusti näkyviin jätetyt ponttoonien saumat vaikeuttavat varmaan liimaamista. Myös pitkä (230-240cm) mela ja hyvä melontatekniikka vähentää roiskeita olennaisesti.
Avatar
p.kivela
Viestit: 777
Liittynyt: 10 Touko 2008 08:20

Viesti Kirjoittaja p.kivela »

Korpijaakko kirjoitti:
p.kivela kirjoitti:Minulla on myös http://flyweightdesigns.com:n varhaisempi protomalli. Tämä on selvästi edullisempi kuin Alpacka ja saumat omituisesti esillä, päällä ei mitään teippausta. Kangas vaikuttaa ihan ok lujalta, tuskin parhaiden tasoa. Mietinkin, mitä jos tekee lisäkankaan vaikka jostain lujasta cordurasta tms., kestäisiköhän se hyvin kivi ja risukosketuksia? Myönnän, viritys se olisi mutta ehkä sen vielä kestää. Samalla tarvittaisi enemmän roiskesuojaa, ellei pidä kahluuhousuja, kun mela heittää vettä kyytiin. Huom. minulla on tunne kuin olisin joskus aikaisemminkin aiheesta "avautunut". Älkää välittäkö siitä. Painoahan tuolla lautalla ei ole paljoa mitään. Ja sori, tämä meni ohi aiheen.
Jos lähtisin packraftin pohjaa vahvistamaan, niin lähtisin itse kokeilemaan sopivalla liimalla ja halutun paksuisella TPU-pinnoitetulla kankaalla (tarjolla 170-500g/m^2, itse kokeilisin ehkä 210den/420g/m^2 kangasta). Pinnoite tuntuu toimivan hyvin liiman kanssa, lisää kestävyyttä (kangas on liukas ja yksittäiset langat/säikeet eivät nappaa kiinni esteisiin) ja molemminpuolinen pinnoitus estäisi myös täysin veden imeytymisen kankaaseen (ja toispuoleinenkin auttaa asiassa.)

Roikesuojan mallin kopioisin Alpackraftin "Cruiser spraydeck" -kannesta, mutta en tiedä onko enää vaivan väärti viritellä paattia tuolla kaikella? Lisäksi hassusti näkyviin jätetyt ponttoonien saumat vaikeuttavat varmaan liimaamista. Myös pitkä (230-240cm) mela ja hyvä melontatekniikka vähentää roiskeita olennaisesti.
Kiitos ajatuksista. Varmaan saumojen päälle pitäisi ensin liimata tasoitusnauhat. Tuo liimaaminen on kai paras tapa. Täytyy miettiä talvella mitä tuon kanssa tekee.
markkut
Viestit: 479
Liittynyt: 13 Helmi 2009 15:49

Viesti Kirjoittaja markkut »

Jatkan ohi aiheen rönsyämistä. Packraftien kestävyyttä on kehuttu, osaako kukaan sanoa, miten ao. lautan materiaali vertautuu Alpakoihin sun muihin?

https://varuste.net/Advanced+Elements+P ... ?_tu=64802

Varuste.netissä tuota hypistelin ja aika heppoiselta tuntui. Alpakkalauttaa en ole luonnossa nähnyt. Painossa ei suurta eroa näytä olevan.
tst
Viestit: 6550
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:36

Viesti Kirjoittaja tst »

Mulla on muuten sama kysely päällä täällä turinat/viewtopic.php?p=292494#292494 ja jos joku tietää niin tiedon ottaisin kiitollisena vastaan.
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

varg62 kirjoitti:Kokeile soitella XXL:ään sillä ne myy tuota ja eiköhän sitä kautta saa.Toinen kukakohan on maahantuoja suomessa ne toimittaa kyllä.
Laitoin eilen aamulla sähköpostitse tiedustelua. Vielä ei ole kuulunut vastausta, joten ehkäpä (toivottavasti) selvittävät saatavuutta. Yritän muistaa infota täällä jahka vastaavat.
Kyse siis Allyn varaosista.
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

XXL:stä vastasivat ja saavat tilattua Allyn varaosia. 15 euron toimitusmaksu tulee lisähintaa, kun kyse ei ole varastotuotteesta.
Kore
Viestit: 583
Liittynyt: 21 Loka 2012 16:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kore »

Tänään postin kuski toi varaosatilauksen. Runsas kuukausi meni, eli ei hätäisen hommaa, mutta saipa osan.
akallio
Viestit: 2069
Liittynyt: 18 Elo 2010 14:20

Viesti Kirjoittaja akallio »

Ei ole tosiaan mitenkään nopeaa toiminta. Lisäksi näyttää, että toimittavat minulle väärät uudet rimat. Eli taas uusi keikka tiedossa, toki eihän sillä niin enää väliä kun ehti tämä sesonkikin mennä...
hurtta
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2011 16:23
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja hurtta »

Tuolta löytyy monenmoista osaa Allyyn. Tilaus kokemusta ei ole, etten tiedä miten homma pelittää.
Avatar
Yeti
Viestit: 145
Liittynyt: 22 Heinä 2013 16:24
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yeti »

Tänään on Ally 13.7 erikoistarjouksessa XXL:ssä. Hyvä hinta jos sattuu tarvitsemaan.
Avatar
JHuhta
Viestit: 227
Liittynyt: 24 Marras 2011 19:34

Viesti Kirjoittaja JHuhta »

Olen yrittänyt tiiviisti kytätä 15" allya xxl alesta, saa nähdä tärppääkö :)
- Harhailu on mukavoo
Vastaa Viestiin