p.kivela kirjoitti:Minulla on myös http://flyweightdesigns.com:n varhaisempi protomalli. Tämä on selvästi edullisempi kuin Alpacka ja saumat omituisesti esillä, päällä ei mitään teippausta. Kangas vaikuttaa ihan ok lujalta, tuskin parhaiden tasoa. Mietinkin, mitä jos tekee lisäkankaan vaikka jostain lujasta cordurasta tms., kestäisiköhän se hyvin kivi ja risukosketuksia? Myönnän, viritys se olisi mutta ehkä sen vielä kestää. Samalla tarvittaisi enemmän roiskesuojaa, ellei pidä kahluuhousuja, kun mela heittää vettä kyytiin. Huom. minulla on tunne kuin olisin joskus aikaisemminkin aiheesta "avautunut". Älkää välittäkö siitä. Painoahan tuolla lautalla ei ole paljoa mitään. Ja sori, tämä meni ohi aiheen.
Jos lähtisin packraftin pohjaa vahvistamaan, niin lähtisin itse kokeilemaan
sopivalla liimalla ja
halutun paksuisella TPU-pinnoitetulla kankaalla (tarjolla 170-500g/m^2, itse kokeilisin ehkä 210den/420g/m^2 kangasta). Pinnoite tuntuu toimivan hyvin liiman kanssa, lisää kestävyyttä (kangas on liukas ja yksittäiset langat/säikeet eivät nappaa kiinni esteisiin) ja molemminpuolinen pinnoitus estäisi myös täysin veden imeytymisen kankaaseen (ja toispuoleinenkin auttaa asiassa.)
Roikesuojan mallin kopioisin Alpackraftin "Cruiser spraydeck" -kannesta, mutta en tiedä onko enää vaivan väärti viritellä paattia tuolla kaikella? Lisäksi hassusti näkyviin jätetyt ponttoonien saumat vaikeuttavat varmaan liimaamista. Myös pitkä (230-240cm) mela ja hyvä melontatekniikka vähentää roiskeita olennaisesti.